İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-L-418 | ||||||||
Ders İsmi: | Alternatif Ekolojik Yaşamlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Osman ŞİMŞEK |
Dersin Amacı: | Dersin Amacı Bu ders, insan-doğa ilişkisini çok yönlü bir perspektiften ele alarak, katılımcıların alternatif yaşam biçimlerini tahayyül edebilmeleri ve ekolojik bakış açısıyla yeni bir dünya sisteminin olanaklarını sosyolojik bir çerçevede tartışabilmelerini hedeflemektedir. Ayrıca ekolojik sorunların çözümüne yönelik bilinç oluşturmak, topluluklar ve bireyler için sürdürülebilir bir gelecek yaratmada aktif rol oynamalarını teşvik etmek dersin ana amaçlarındandır. Ders, aşağıdaki hedefleri gerçekleştirmeyi amaçlamaktadır: 1. Alternatif Düşünme Biçimleri: Katılımcılara alternatif düşünme biçimlerinin nasıl üretileceği konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. 2. Tarihsel Bağlam: İnsan-doğa ilişkisinin tarihsel serüvenini inceleyerek ekolojinin tanımını, temel ilkelerini ve ekolojik sorunların nedenlerini anlamalarını sağlamak. 3. Sosyolojik Yaklaşımlar: Ekolojiye ilişkin sosyolojik yaklaşımların ve yeni ekolojik paradigmaların üzerine tartışmalar yürüterek, katılımcıların bu konulardaki bilgi birikimini artırmak. 4. Uygulanabilirlik Sorgulaması: Alternatif ekolojik yaşam denemelerinin uygulanabilirliğini sorgulayarak, katılımcılara pratik çözümler geliştirme yeteneği kazandırmak. Bu çerçevede, derste gerçekleştirilecek tartışmalar ve uygulamalar, katılımcıların çevresel sorunlara eleştirel bir bakış açısı geliştirmelerine ve sürdürülebilir bir gelecek için yaratıcı çözümler önermelerine olanak tanıyacaktır. |
Dersin Hedefi: | Ekolojik sorunların başat öznesinin insan ve insanlığın bakış açısıyla yakından ilgili olması, ekolojik sorunların çözümü noktasında da insan-doğa ilişkisinin yeniden ele alınıp, tartışılmasını hedeflemektedir. Bu hedef doğrultusunda, katılımcıların ekolojik sorunları anlama, sosyolojik yaklaşımlar geliştirme ve alternatif ekolojik yaşam denemelerini sorgulama yeteneği kazanmalarını sağlamak amaçlanmaktadır. Bu hedef, öğrencilerin çevresel sorunlara duyarlılık geliştirmelerini ve sürdürülebilir yaşam pratiklerine katkıda bulunmalarını teşvik edecektir. Öğrenim kazanma 1. Alternatif Düşünme Becerileri: Katılımcılar, alternatif düşünme biçimlerini tanımlayabilecek ve geliştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacaktır. 2. Tarihsel Bilinç: İnsan-doğa ilişkisinin tarihsel serüvenini anlayarak, ekolojinin tanımı ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. 3. Ekolojik Sorunların Analizi: Ekolojik sorunların nedenlerini sorgulayabilecek ve bu sorunlara yönelik eleştirel bir bakış açısı geliştirebileceklerdir. 4. Sosyolojik Yaklaşımlar: Ekoloji alanındaki sosyolojik yaklaşımları tanıyarak, bu yaklaşımların çevresel sorunlarla nasıl ilişkilendirildiğini anlayacaklardır. 5. Yeni Ekolojik Paradigmaların Kavranması: Yeni ekolojik paradigmaların temel özelliklerini belirleyebilecek ve bu paradigmaların toplumsal dinamikler üzerindeki etkilerini tartışabileceklerdir. 6. Uygulama ve Sorgulama Yeteneği: Alternatif ekolojik yaşam denemelerinin uygulanabilirliğini sorgulayarak, pratik çözüm önerileri geliştirme yeteneği kazanacaklardır. 7. Kritik Düşünme: Ekolojik meseleler üzerine eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve farklı bakış açılarını değerlendirme yeteneği kazanacaklardır. 8. Toplumsal ve Ekolojik Sorumluluk: Sürdürülebilir yaşam pratiklerine yönelik farkındalık geliştirecek ve toplumsal-ekolojik sorumluluklarını anlayacaklardır. Bu kazanımlar, katılımcıların hem teorik bilgi hem de pratik beceriler kazanmalarına yardımcı olacaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Alternatif Düşünme Becerileri: Katılımcılar, alternatif düşünme biçimlerini tanımlayabilecek ve geliştirebilecek bilgi ve becerilere sahip olacaktır. |
||
2) 2. Tarihsel Bilinç: İnsan-doğa ilişkisinin tarihsel serüvenini anlayarak, ekolojinin tanımı ve temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır. |
||
3) 3. Kritik Düşünme: Ekolojik meseleler üzerine eleştirel düşünme becerilerini geliştirecek ve farklı bakış açılarını değerlendirme yeteneği kazanacaklardır. |
||
4) 4. Toplumsal ve Ekolojik Sorumluluk: Sürdürülebilir yaşam pratiklerine yönelik farkındalık geliştirecek ve toplumsal-ekolojik sorumluluklarını anlayacaklardır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Hafta 1: Alternatif Düşünme Pratikleri • Alternatif düşünmenin önemi ve yöntemleri • Farklı düşünme biçimlerinin keşfi | ||
2) | Hafta 2: Ekolojinin Tanımı • Ekoloji nedir? • Ekolojinin temel kavramları | ||
3) | Hafta 3: Ekolojinin Tarihçesi • Ekolojinin gelişim süreci • Önemli ekolojik düşünürler ve katkıları | ||
4) | Hafta 4: Ekolojinin Temel İlkeleri • Ekosistem, biyom ve enerji akışı • Doğal kaynaklar ve sürdürülebilirlik ilkeleri | ||
5) | Hafta 5: Ekolojik Sorunlar ve Nedenleri • İklim değişikliği, biyoçeşitlilik kaybı, kirlilik • Ekolojik sorunların sosyo-ekonomik boyutları | ||
6) | Hafta 6: Ekolojiye İlişkin Sosyolojik Yaklaşımlar • Sosyolojik perspektiften ekoloji • Toplumsal yapılar ve ekolojik etkileşim | ||
7) | Hafta 7: Yeni Ekolojik Paradigma • Yeni ekolojik düşünceler ve yaklaşımlar • Sürdürülebilir kalkınma ve ekolojik adalet | ||
8) | Hafta 8: İnsanmerkezci Yaklaşım • İnsanmerkezcilik ve doğa ilişkisi • Eleştiriler ve alternatif bakış açıları | ||
9) | Hafta 9: Hayvanmerkezci Yaklaşım • Hayvanmerkezcilik nedir? • Hayvan hakları ve etik sorunlar | ||
10) | Hafta 10: Derin Ekoloji • Derin ekoloji felsefesi • Ekosistem bütünlüğü ve insanın yeri | ||
11) | Hafta 11: Toplumsal Ekoloji • Toplumsal ekolojinin temel ilkeleri • İnsan toplulukları ve doğal çevre ilişkisi | ||
12) | Hafta 12: Risk Toplumu • Risk toplumu kavramı • Ekolojik riskler ve toplumsal yanıtlar | ||
13) | Hafta 13: Alternatif Ekolojik Yaşamlar • Alternatif yaşam biçimleri ve topluluklar • Ekolojik yaşam denemeleri | ||
14) | Hafta 14: Genel Değerlendirme • Dersin genel değerlendirmesi • Katılımcıların görüş ve önerileri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 13 | 26 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 26 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 94 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |