BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BGP213
Ders İsmi: Grafik Tasarımı
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Emine Çıkılı

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Günümüz dünyasında grafik tasarım alanında üretilmiş olan teknik, düşünce ve tasarımları öğrenme,temel grafik tasarım ilkelerin öğrenilmesi ve bu ilkelerin Adobe IIlustrator, Adobe photoshop gibi bir çok program’da tasarım olarak, uygulamalara aktarımın sağlanmasıdır.
Dersin Hedefi: Grafik tasarım öğrencilerinin, üretilmiş düşünce ve tasarımları bilgisayar ortamında grafik tasarım programlarına aktaracak, bilgi ve donanıma sahip olmalarıdır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1) Çağdaş, özgün, estetik ve uygulanabilir grafik tasarım ürünlerini tanır 2) Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır. 3) Temel iletişim, tasarım ve grafik tasarım alanlarına ilişkin ilgili prensipleri tanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarımlarını, projelerini sunabilme ve sergileyebilme ve uygulama becerisine sahiptir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1) Grafik tasarım ürünü oluşturmada ,fikir, taslak, konsept yaratma, uygulama ve baskıya hazırlama süreçlerini bağımsız olarak hazırlar. 2) Tasarım, uygulama ve baskı aşamalarını bilir. 3) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek, bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek. 4) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. Grafik tasarım ürünü üretebilecek düzeyde, estetik bakış ve programa aktarabilme düzeyine sahiptir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Grafik Tasarım dersinin tanıtılması amaç, süreç, beklentiler ve değerlendirme hakkında bilgi verilmesi. Grafik tasarım programlarının tanıtılması ve öğretilmesi.
2) Temel kavramlar,renk bilgisi grafik tasarımın tarihsel gelişimi ve ürünlerin görseller ile incelenmesi Teknolojinin grafik tasarım üzerindeki etkisinin incelenmesi.
3) Grafik tasarım ilkeleri ve terimleri hakkında bilgi verilmesi, İllustrator programında çizim teknikleri ve tasarım ön hazırlık ve proje hakkında detaylı bilgilendirme sağlanması.
4) İllustrator programında proje tasarımın - konu-hedef kitle ile kullanım biçimlerinin bütünsel ele alınması ve projenin netleştirilmesi ve tasarımın geliştirilmesi.
5) İllustrator programının kulanım tekniklerinin geliştirilmesi, tasarım projelerin geliştirilerek devam edilmesi.
6) İllustrator programında temel grafik tasarım bilgi ve tekniklerinin tasarım projesi üzerinde uygulanmaya devam edilmesi ve tasarım unsuru tipografin kullanma tekniklerinin öğretilmesi.
7) Tasarım projesinin son halinin kontrol edilmesi ve eksiklerin grafik tasarım temelleri üzerinde tamamlanması.
8) Photoshop programının tanıtılması, öğretilmesi ve tasarım projelerinin temel tekniklerinin öğretilmesi.
9) Photoshop programında tasarım projelerinin geliştirilerek devam edilmesi,ve grafik tasarımın mecralar ve dış mekanlar üzerindeki tasarım reklam ve pazarlama unsurları üzerinde bilgilendirme sağlanması
10) Photoshop programında tasarım projelerine devam edilmesi dijital ve baskı teknikleri hakkında bilgilendirme sağlanması.
11) Photoshop programında tasarım projelerine devam edilmesi ve eksiklerin temel kavramlar üzerinde geliştirilmesi ve aynı zamanda tasarım projelerin kullanılacağı mecralar üzerinde stratejin geliştirilmesi.
12) Photoshop programında tasarım projelerine devam edilmesi ve öğrencilerin tasarım algılarının açılmasına yönelik fikir alışverişlerin devam edilmesi.
13) Tasarım projesinin son halinin kontrol edilmesi ve eksiklerin grafik tasarım temelleri üzerinde tamamlanması ve basılı matbaa ve digital plartfom yayın tekniklerin verilmesi
14) Tasarım projelerin tasarım temelleri ve teknikler ile basılı ve dijital plartfomlarda bütünsel hale getirilmesi ve teslim edilmesi.
Diğer Kaynaklar: KARAÇEPER, S. (2018). Dijital Teknoloji ve Grafik Tasarımda Yenilikler.
BEKTAŞ. D. ( 1992). Çağdaş Grafik Tasarımın Gelişimi. İstanbul :Yapı Kredi Yayınları.
İletişim ve grafik tasarım / Emre Becer.
Görsel grafik tasarım sözlüğü / Gavin Ambrose, Paul Harris ; çeviren: Bilge Barhana.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama.
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme.
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma.
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma.
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma.
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma.
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme.
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme.
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme.
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri.
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme.
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri.
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme.
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri.
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği.
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme.
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme.
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma.
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. 3 3 3
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar 14 56
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 6 6
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 6 6
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 124
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4