İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-K-312 | ||||||||
Ders İsmi: | Medya ve İletişim Teknolojileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Merve Gülek |
Dersin Amacı: | Medya ve İletişim Teknolojileri dersinin amacı; öğrencilere medya ve iletişim alanında bilgi ve beceriler kazandırarak, günümüzün hızla değişen medya ortamında etkin bir şekilde iletişim kurmalarını sağlamaktır. Bu ders, öğrencilerin medya araçlarını ve teknolojilerini anlama, bilgileri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirme ve bu araçları yaratıcı bir şekilde kullanma yeteneği geliştirmelerine odaklanır. Öğrencilere medya okuryazarlığını kazandırmak, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmek ve medya ile iletişim teknolojilerinin toplumsal dinamikler üzerindeki etkilerini öğretmek hedeflenir. Ayrıca, öğrencilerin medya içeriklerinin toplumsal etkilerini analiz edebilmeleri, etik ve yasal sorumlulukları kavramaları amaçlanır. Sonuç olarak ders, öğrencilerin medya okuryazarlığını artırarak, bilinçli ve sorumlu medya tüketicileri ve üretici olmalarını hedefler. |
Dersin Hedefi: | Öğrencilere medyanın ve bu bağlamda gelişen iletişim teknolojilerinin avantaj ve olası dezavantajları hakkında bilgiler aktarmak, eleştirel bakış açısı kazanarak muhakeme kabiliyetlerini artırmak ve medya okuryazarlığı bilinci kazandırmak dersin temel hedefleri arasındadır. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medya ve iletişim teknolojileri dersinde amaç, öğrencinin bu alanları bilinçli ve etkili bir şekilde anlamasını, kullanmasını ve eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirmesini sağlamayı amaçlar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medya ve iletişim teknolojilerinin öğretisi, bireyleri daha bilinçli medya kullanıcıları ve üreticileri haline getirirken, dijital çağın fırsatlarını ve risklerini anlamalarını sağlar. Bu yaklaşım bireylerin hem bilgiye ulaşmasını hem de onu eleştirel ve etik bir şekilde kullanmasını hedeflemektedir.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Medyaya Eleştirel Açıdan Bakmak | ||
2) | Günümüzde Medya Okuryazarlığının Önemi | ||
3) | Medyaya Eleştirel Açıdan Bakmak Manipülasyon / Propaganda | ||
4) | Belgesel İzleme (Sosyal İkilem) | ||
5) | Geleneksel ve Yeni Medya | ||
6) | Endüstri 4.0 ve Ağ Toplumu | ||
7) | Artırılmış ve Sanal Gerçeklik Büyük Veri Yapay Zeka | ||
8) | Toplum 5.0 | ||
9) | Metaverse | ||
10) | Dijital Bağımlılık | ||
11) | İnternetin Güvenli Kullanımı | ||
12) | Kültürün Dijitalleşmesi | ||
13) | Siber Zorbalık ve Medyada Nefret Söylemi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | |||||||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Uygulama Sınavı | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Alan Çalışması | 0 | % 0 |
Makale Kritik | 0 | % 0 |
Makale Yazma | 0 | % 0 |
Modül Grup Çalışması | 0 | % 0 |
Beyin Fırtınası | 0 | % 0 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | 0 | % 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | 0 | % 0 |
Ön Çalışma, Pekiştirme | 0 | % 0 |
Uygulama Tekrarı vb. | 0 | % 0 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 0 | % 0 |
Proje Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 0 | % 0 |
Sözlü Sınav | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | 0 | % 0 |
Kurul-Committee | 0 | % 0 |
Yazma Ödev Dosyası | 0 | % 0 |
Portfolyo | 0 | % 0 |
Take-Home Sınav | 0 | % 0 |
Seyir Defteri | 0 | % 0 |
Tartışma | 0 | % 0 |
Katılım | 0 | % 0 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 12 | 24 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 26 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 0 |