İÇ MIMARLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-Z-213 | ||||||||
Ders İsmi: | Güzellik ve Makyaj | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Gökben Yılmaz |
Dersin Amacı: | Bu derste; saç bakımı ve güzellik hizmetleri alanının temel unsurlarından biri olan Temel Makyaj konusunda bilgi ve uygulama becerilerin kazandırılması amaçlanmıştır. |
Dersin Hedefi: | Güzellik ve Makyaj konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazandırmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. |
||
2) Öz değerlendirme yapar ve uygulamalardan sonuç çıkarır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Ekip üyesi olarak çalışır ve sorumluluk alır. |
||
2) Birlikte çalıştığı insanların mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir ve performanslarını adil biçimde değerlendirir. |
||
3) Alanı ve mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
||
4) Kendi kendine öğrenir, kendini ve zamanı yönetir ve kendi başarısını değerlendirir. |
||
5) Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. |
||
6) İnsanlar ve kültürler arasındaki farklılıklara duyarlı olur, hoşgörü ve saygı gösterir. |
||
7) Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Makyaj: Tarihçesi Makyaj: Tarihçesi | ||
2) | Yüz anatomisi Yüz anatomisi | ||
3) | Renk bilgisi Renk bilgisi | ||
4) | Işık bilgisi Işık bilgisi | ||
5) | Kamuflaj makyajı Kamuflaj makyajı | ||
6) | Aydınlatma ve gölgelendirme ile düzeltici makyaj Aydınlatma ve gölgelendirme ile düzeltici makyaj | ||
7) | Kaş şekillendirme Kaş şekillendirme | ||
8) | Ara sınav Vize | ||
9) | Kirpik ve kaş boyama Kirpik ve kaş boyama | ||
10) | Takma kirpikler Takma kirpikler | ||
11) | Kirpik perması Kirpik perması | ||
12) | Özel günler için makyaj Özel günler için makyaj | ||
13) | Olgun makyajı Olgun makyajı | ||
14) | porselen makyajı | ||
15) | Doğal güzellik makyajı Doğal güzellik makyajı | ||
16) | final sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
7 |
3 |
4 |
5 |
6 |
10 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) 1. Mobilya türlerini tanıma. 2. Mobilya tasarımının temel ilkelerini öğrenme. 3. Mobilya üretiminde kullanılan malzemeleri tanıma. | ||||||||||
2) 1. Mobilyada form ve fonksiyon ile birlikte malzeme ve ergonomi bilgisini ilişkilendirerek kullanabilme. 2. Özgün mobilya tasarlama süreçlerine hakim olma. 3. Mobilya üretiminde uygulanacak yöntem ile detayları tasarlayabilme ve detay çözümlemesi yapabilme. | ||||||||||
3) 1. Tasarım süreci ile birlikte farklı mobilya üretim tekniklerini tanımlama. 2. Tasarladığı mobilyayı çizim yöntemlerini kullanarak, maket ile aktarma ve sunma becerisi kazanma. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 5 | 5 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 7 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | 4 | 4 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 32 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |