İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ISF109
Ders İsmi: Genel Muhasebe-II
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Duygu ANIL KESKİN

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere işletmelerin finansal işlemlerini düzenli ve doğru bir şekilde kaydetme, sınıflandırma ve raporlama becerisi kazandırmaktır. Bu ders, muhasebe bilgi sisteminin daha derinlemesine incelenmesi, varlıkların, borçların, gelir ve giderlerin envanter ve değerleme işlemlerini öğrenme, finansal tabloların hazırlanması ve analiz edilmesi konusunda bilgi sağlamayı hedefler.
Dersin Hedefi: Bu dersin sonunda öğrenciler;

Muhasebenin temel kavramlarını anlayarak, işletmelerin finansal durumunu yansıtan varlık ve borç hesaplarının envanter ve değerlemesini yapabilme,
Gelir ve gider hesaplarının dönem sonu işlemlerini gerçekleştirme,
Maddi duran varlıklar, stoklar, menkul kıymetler gibi hesapların envanter ve değerleme süreçlerini öğrenme,
Finansal raporlama ve analiz yapabilme becerisi geliştirme,
Gelir tablosu, bilançonun hazırlanması ve kapanış kayıtlarını yapabilme bilgisine sahip olma,
Muhasebe kayıtlarının doğruluğunu ve uygunluğunu kontrol edebilme,
İlgili mevzuata uygun olarak muhasebe işlemlerini yürütme yetkinliğini kazanma,
gibi yetkinliklere sahip olacaklardır. Bu hedefler doğrultusunda öğrencilerin, muhasebe sistemini etkin bir şekilde kullanmaları ve meslek hayatlarında sağlam bir muhasebe temeline sahip olmaları amaçlanmaktadır.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) GİRİŞ
2) MUHASEBENİN TEMEL KAVRAMLARI, ENVANTER VE DEĞERLEME KAVRAMLARI
3) HAZIR DEĞERLER GRUBUNUN ENVANTER VE DEĞERLEMESİ
4) MENKUL KIYMETLER GRUBUNUN ENVANTER VE DEĞERLEMESİ
5) TİCARİ VE DİĞER ALACAKLAR GRUBUNUN ENVANTER VE DEĞERLEMESİ
6) STOKLAR GRUBUNUN ENVANTER VE DEĞERLEMESİ
7) STOKLAR GRUBUNUN ENVANTER VE DEĞERLEMESİ
8) ARA SINAV
9) MADDİ DURAN VARLIKLAR GRUBUNUN ENVANTERİ VE DEĞERLEMESİ
10) MADDİ DURAN VARLIKLAR GRUBUNUN ENVANTERİ VE DEĞERLEMESİ
11) GELECEK AYLARA AİT GELİRLER/ GİDERLER VE GELİR/GİDER TAHAKKUKLARININ ENVANTERİ VE DEĞERLEMESİ
12) MALİ / TİCARİ / DİĞER BORÇLARIN ENVANTERİ VE DEĞERLEMESİ
13) GELİR TABLOSU HESAPLARININ DÖNEM SONU İŞLEMLERİ
14) DEVİR VE KAPANIŞ KAYITLARI
15) UYGULAMA
Diğer Kaynaklar: Argun, D., Pamukçu ve F., Eroğlu, Z. (2020). Envanter ve Finansal Tablolar. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Argun, D., Pamukçu ve F., Eroğlu, Z. (2020). Envanter ve Finansal Tablolar. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Argun, D., Pamukçu ve F., Eroğlu, Z. (2020). Envanter ve Finansal Tablolar. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Argun, D., Pamukçu ve F., Eroğlu, Z. (2020). Envanter ve Finansal Tablolar. İstanbul: Beta Basım Yayın.
Argun, D., Pamukçu ve F., Eroğlu, Z. (2020). Envanter ve Finansal Tablolar. İstanbul: Beta Basım Yayın.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur.
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar.
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar.
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur.
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur.
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir.
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder.
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir.
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir.
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder.
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir.
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir.
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder.
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur.
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar.
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder.
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder.
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir.
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0