SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG210 | ||||||||
Ders İsmi: | İmaj ve Stil Danışmanlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
Dersin Amacı: | Öğrencinin;öğretim dönemlerinde öğrendiği/öğreneceği teorik ve uygulamalı bilgileri sahada görmek bunları uygulamak.Öğrencinin bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak iş hayatına hazırlamak. |
Dersin Hedefi: | Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörünün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini inceleme,Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak,Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları inceleme,Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etme,Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar |
||
2) Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır. |
||
3) Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar. |
||
4) Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
||
5) Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder |
||
2) Güzellik sektörüyle ilgili yenilikleri güncel uygulamaları takip eder ve yaşam boyu kendini yeniler. |
||
3) Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir. |
||
4) Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder |
||
5) Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir. |
||
6) Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sağlık ve güzellik sektörünün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini incelemek. | ||
2) | Güzellik Hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak. | ||
3) | Saç ve güzellik sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları incelemek. | ||
4) | Kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek. | ||
5) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
6) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
7) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
10) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
11) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
12) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
13) | Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. | ||
14) | Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. | ||
15) | Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. | ||
16) | FİNAL | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | ||||||||||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | ||||||||||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | 3 | |||||||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | ||||||||||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | ||||||||||||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | ||||||||||||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | 2 | |||||||||||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | ||||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 3 | |||||||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | 3 | 2 | ||||||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | 2 | |||||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | 3 | |||||||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 26 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 23 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 9 | 9 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 6 | 12 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 4 | 8 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 10 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |