SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG 226 | ||||||||
Ders İsmi: | İmaj ve Stil Danışmanlığı | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. Ayşe Nilhan ATSÜ |
Dersin Amacı: | Öğrencinin;öğretim dönemlerinde öğrendiği/öğreneceği teorik ve uygulamalı bilgileri sahada görmek bunları uygulamak.Öğrencinin bilgi ve beceri kazanmasını sağlayarak iş hayatına hazırlamak. |
Dersin Hedefi: | Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörünün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini inceleme,Sağlık sektörü yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak,Sağlık sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları inceleme,Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etme,Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Cilt türlerini tanır, cilt analizi yapar. |
||
2) Cilt hastalıklarını tanır ve tanımlar. |
||
3) Saç ve saçlı deri hastalıklarını tanır. |
||
4) Vücut anatomisi ve fizyolojisi hakkında yeterli teknik bilgiye sahiptir. |
||
5) Masaj çeşitlerini ve tekniklerini bilir. |
||
6) Tırnağın yapısını bilir ve tırnak hastalıklarını tanır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar |
||
2) Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır. |
||
3) Kendi kendine saç tasarım yapar. |
||
4) Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar. |
||
5) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar |
||
6) Meslektaşları ile iletişim kuracak mesleki ve litaratürü takip edebilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
||
7) Alanıyla ilgili bilgi teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır ve sunumlar hazırlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Güzellik salonlarına hizmet almak için gelen kişilere bağımsız olarak uygulama yapar |
||
2) Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda takım çalışması yapar sorumluluk alır. |
||
3) Saç Tasarımı veya Cilt ve Vücut Bakımı ile ilgili bir salonlarda yöneticilik yapar. |
||
4) Sektörle ilgili yenilikleri ve yayınları takip eder. |
||
5) Kendi kendine saç tasarım yapar. |
||
6) Güzellikle ilgili sektörde çıkan yayınları programları takip eder |
||
7) Güzellik sektörüyle ilgili yenilikleri güncel uygulamaları takip eder ve yaşam boyu kendini yeniler. |
||
8) Uygulama zamanını iyi kullanır ve değerlendirir. |
||
9) Mesleki alandaki fuarları ve mesleki gelişmeleri takip eder |
||
10) Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir. |
||
11) Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Sağlık ve güzellik sektörünün işletme kurallarını,yönetmelik ve tüzüklerini incelemek. | ||
2) | Güzellik Hizmetleri hakkında bilgi sahibi olmak. | ||
3) | Saç ve güzellik sektörünün kendi çalışma alanı ile ilgili dokümanları incelemek. | ||
4) | Kendi çalışma alanı ile ilgili planlama ve iş akışını inceleyerek bilgi edinmek. | ||
5) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
6) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
7) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
8) | ARA SINAV | ||
9) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
10) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
11) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
12) | Mesleki alan ile ilgili uygulamaları izlemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek. | ||
13) | Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. | ||
14) | Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. | ||
15) | Mesleki alanına yardımcı diğer birimlerin iş akışını incelemek ve uygulamalara katılmak çalışmaları rapor etmek.. | ||
16) | FİNAL | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |