SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SBG209 | ||||||||
Ders İsmi: | Masaj Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Meral Yüncü |
Dersin Amacı: | Bu derste öğrenciye, öncelikle kendi bedenini tanımayı, nerelere ne şekilde dokunulduğunda bedende ne gibi değişim ve dönüşüm olduğunu fark etmelerini sağlamak; solunumun önemi, masaj uygulaması yaparken kendi bedenini çalıştırma ve korumasını, kaslarını güçlendirip beslenmesine dikkat etmesi gerektiğinin farkındalığını artırıp, masaj teknikleri ile temel yüz, vücut ve lokal masaj uygulama, kültürel ve özel masaj teknikleri ile masaj yapma yeterlikleri kazanabilmesi amaçlanmaktadır. Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir. Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir. |
Dersin Hedefi: | Temel vücut masajı, klasik (İsveç) masaj, lenf drenaj masajı, aroma terapi masajı, taş masajı, Ayurveda masajı, Shiatsu masajı, Thai masajı gibi bir çok masaj tekniklerini uygulayabilme, aralarındaki farkı ayırt etme ve danışanın beden hasarlarına göre kombinleyip uygulama yapabilmeyi hedefler. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öncelikle kendi bedenini ve böylelikle karşıdaki kişilerin bedenini tanımaları, nerelere ne şekilde dokunulduğunda bedende ne gibi değişim ve dönüşüm olduğunu fark etmelerini sağlamak; |
||
2) Mesleğinin gerektiği şekilde kişisel hijyenine önem verir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Masaj teknikleri ile temel yüz, vücut ve lokal masaj uygulama, kültürel ve özel masaj teknikleri ile masaj yapma yeterlikleri kazanabilmesi amaçlanmaktadır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Solunumun önemi, masaj uygulaması yaparken kendi bedenini çalıştırma ve korumasını, kaslarını güçlendirip beslenmesine dikkat etmesi gerektiğinin farkındalığını artırmak, |
||
2) Hizmet verdiği kişilerin mahremiyetine gereken saygı ve özeni gösterir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Masajın Tarihi , Masajın Tanımı ve Önemi Masaj Çeşitleri Dinlendirme Masajı Spor Masajı Tedavi Masajı (Rehabilitasyon Masajı) Estetik ve Güzellik masajı Masajın Planlanması | ||
2) | Masajın Temel Amaçları, Masajın Prensipleri, Masaj Öncesi Yapılması Gerekenler, Masajda Dikkat Edilecek Noktalar, Masaj Sonrası Yapılması Gerekenler, Masajın Etki Alanları ,Masajın Fizyolojik Etkileri, Masajın Psikolojik Etkileri | ||
3) | Anatomi ve Fizyoloji, Anatomi: İskelet ve Kas Sistemi, Eklemler, Fizyoloji: Solunum Sistemi, Dolaşım Sistemi, Sindirim Sistemi, Boşaltım Sistemi, Sinir Sistemi, Hareket Sistemi, Hormonal Sistem | ||
4) | Masajın Planlanması, Masaj Çeşitleri, Masajın Süresi, Masajın Frekansı, Manipülasyon Seçimi, Masajın Yapılmadığı Durumlar. | ||
5) | Masaj Odası, Masaj Odasının Özellikleri, Masaj ve Hijyen, Masaj Odasının Isısı, Masaj Odasının Işığı, Masaj Odasının Dekoru, Masaj Odasında Ses ve Yalıtım, Masaj Odasında Havalandırma | ||
6) | Danışanın Hazırlanması, Ön Hazırlık, İletişim Dili, Masaj ve Beslenme, Masajda Uygun Pozisyonlar ve Yaylanma, Masör veya Masözün Hazırlanması, Masaj Elemanının Nitelikleri, Masaj Elemanının Kişisel Temizlik ve Hijyeni, Masaj Öncesi Isınma Hareketleri | ||
7) | Müşteri ile İletişim | ||
8) | Ara Sınav (Vize) | ||
9) | Eflöraj (Sıvazlama) Klasik Eflöraj Oluklu Eflöraj Atmalı Eflöraj El El Üstünde Eflöraj Eflöraj Manipülasyonları | ||
10) | Friksiyon (Dairesel Hareketler) Baş Parmak Friksiyon Dört Parmak Friksiyon Avuç İçi Friksiyon Derin Friksiyon El Tarak Friksiyon El Destekli Friksiyon (Kuzu Kulağı) Friksiyon Manipülasyonları | ||
11) | Petrisaj (Yoğurma) Tek El Petrisaj Çift El Petrisaj Parmakla Petrisaj Düz Elle Petrisaj Dairesel Petrisaj Ütüleme (Ironing) Yuvarlama (Rolling) Toplama (Pinçik) Petrisaj Manipülasyonları | ||
13) | Perküsyon (Vurma) Boulting (Yumruklama) Haşman (Baltalama) Tapotmen (Baskılı Vurma) Klakman (Avuç İçi Sesli Vurma) Perküsyon Manipülasyonları | ||
14) | Vibrasyon (Titreme) Vibrasyon Manipülasyonları Vakumlama (Bebe Masajı) Vakumlama Manipülasyonları | ||
15) | Masajda Kullanılan Kaydırıcı Ürünler Sabit Yağlar Sabit Yağların Özellikleri Uçucu Yağlar Uçucu Yağların Özellikleri Uygulanacak İşleme Uygun Uçucu Yağ Seçimi Aromatik Yağların Seçimi ve Kullanımı Yaprak Yağları Yağların Karışım Oranları | ||
16) | Final Sınavı | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | ||||||||||||||||||||
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) Kozmetik ürünleri bilir. | ||||||||||||||||||||
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | ||||||||||||||||||||
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | ||||||||||||||||||||
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | ||||||||||||||||||||
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | ||||||||||||||||||||
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | ||||||||||||||||||||
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | ||||||||||||||||||||
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 3 | 9 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 5 | 11 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 120 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |