BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-J-312 | ||||||||
Ders İsmi: | Girişimcilik ve Yeni Nesil İş Modelleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
Dersin Amacı: | Ders kapsamında öğrencilerin kendilerindeki girişimcilik özelliklerini keşfetmelerini, hangi kişisel beceri ve yetkinliklere sahip olmaları ve ya geliştirmeleri gerektiğinin bilincinde olmalarını, bir iş kurmak için gereken kaynakların neler olduğunu, bu kaynakların nasıl yönetileceğini, yeni bir iş fikrinin nasıl geliştirileceğini ve bu fikre dair iş modelinin nasıl hazırlanacağını öğrenmelerini ve öğrendikleri bilgileri kendi seçecekleri bir iş fikri üzerinde projelendirmelerini amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Ders, hem ileride kendi işini kurmak isteyen, hem de ileride çalışacakları kurumlara iş fırsatı yaratacak katma değerli fikirler üretmelerini hedeflemektedirDers kapsamında girişimcilik ekosisteminin bileşenleri, yaratıcı düşünceyi geliştirme yöntemleri, yeni iş fikri bulma, iş fikrinin iş modelinin tanımlanması ve iş planı hazırlanması konuları aktarılacaktır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Girişimciliğin bileşenlerine, gerekliliklerine, girişimci olmak için sahip olunması gereken kriterlerin bilincinde olarak kendi girişimcilik özelliklerini sorgular.
2. İlham veren başarılı girişimcilik hikayelerindeki girişimcilere dair özellikleri keşfeder, motivasyonunu nasıl geliştirebileceğini öğrenir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Yaratıcı bir iş fikri geliştirmek için kullanılması gereken yöntemleri öğrenir.
2. Bir girişimi oluşturan bileşenler nelerdir ve uyumlu bir şekilde nasıl yönetilir bilgi sahibi olur. Örnek bir proje üzerinde bu bileşenleri uygulamalı olarak tasarlar.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. İş süreçlerine stratejik ve planlı yaklaşmayı, farklı kriterli değerlendirmeyi ve bu doğrultuda alternatifler geliştirmeyi öğrenir.
2. Girişimcilik ekosistemine dair bilgi sahibi olur.
3. İş fikri ve modeli geliştirme sürecini öğrenir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Derse giriş ve tanıtım | ||
2) | Girişimcilik ile ilgili temel kavramlar | ||
3) | Türkiye’de ve Dünyada girişimciliğin gelişimi | ||
4) | Girişimci Olma Süreci | ||
5) | Girişimcilik Türleri ve Girişimcilik Kültürü | ||
6) | Başarılı Girişimcilik Öyküleri | ||
7) | Girişimci Özelliklerinin Tespiti: Kendini Doğru Tanımak ve Vizyon Geliştirmek | ||
8) | Yeni İş Fikri Bulma ve Yaratıcı Düşünce Yöntemleri | ||
9) | Tasarım Odaklı Düşünme | ||
10) | İş Modeli Kanvası ve Bileşenleri | ||
11) | Yeni Nesil Teknolojiler | ||
12) | Girişimcilik ve İkna | ||
13) | İş Planı Bölümleri | ||
14) | İş Planı Bölümleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama. | ||||||||||||||||||||
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme. | ||||||||||||||||||||
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri. | ||||||||||||||||||||
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri. | ||||||||||||||||||||
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme. | ||||||||||||||||||||
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri. | ||||||||||||||||||||
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. | ||||||||||||||||||||
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme. | ||||||||||||||||||||
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. | ||||||||||||||||||||
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. | ||||||||||||||||||||
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |