İÇ MIMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ICM103
Ders İsmi: Görsel İletişim Tasarımı-I
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Eren Su Kibele Yarman, Öğretim Görevlisi Ece Duran, Araştırma Görevlisi Rümeysa Reyna Erşan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Görsel İletişim Tasarımı I, teknik ve yaratıcı bir stüdyodur. Ders, görme, yapma ve düşünme halleri üzerine hem analog hem de dijital ortamları, çeşitli malzemeleri ve aletleri, ve metotları yaparak keşfetmeyi amaçlar.
Dersin Hedefi: • Tasarım sürecini, fikrini ve ürününü anlatabilmek.
• Görsel iletişim tekniklerini yalnızca bir ifade yöntemi olarak değil, tasarlama yöntemi olarak da kullanmak.
• Farklı görsel iletişim tekniklerini ve araçlarını keşfetmek ve kendi özgün görsel dilini geliştirmek.
• Sanat, tasarım ve (iç) mimarlıkta güncel görsel kültürü, farklı araçlarla üreten sanatçı ve mimarları tanımak ve bu kültüre eklemlenmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarımda kullanılabilecek çeşitli görsel iletişim tekniklerini bilir.
  2) Tasarım yöntemi ve kendini ifade etme araçlarını tanır.
  3) Görsel iletişim tekniklerinde yenilikçi bakış açısının önemini kavrar.
  4) Görsel iletişimin tasarım süreçlerinin parçası olduğunu kavrar.
  5) Görsel iletişim tekniklerinde farklı araçları kullanmanın ve farklı kaynakların önemini kavrar.
  6) Sanat, tasarım ve mimarlıkta dünyada ve Türkiye'deki görsel kültürel ortamı tanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) El, zihin ve göz koordinasyonu geliştirir.
  2) Analog ve dijital teknikleri kullanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarım sürecini ve fikrini farklı araçlarla geliştirmekte yetkinlik gösterir.
  2) Tasarım sürecini ve fikrini aktarmada yetkinlik gösterir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Giriş
2) Tanışma: Biz Kimiz? El Kaldırmadan Kontür Çalışması
3) Exquisite Corpse Yöntemi, Kağıdı Katlamak ve Öncesi Olmadan Çizmek: Bir Canavar Yarat
4) Bir Gnomon Tasarlamak - Seminer I & Atölye I, Davetli: Eli Bensusan
5) Yapmak ve Sonra Yeniden Yapmak, Kumaş, İğne ve İplik ile Anıları Çağırmak - Seminer II & Atölye II, Davetli: Neslihan Başer
6) Silerek Çizmek, Mekanın Kuvvetleri: Ses, Işık vd., Keşif Gezisi I: Çinili Hamam
7) Kesitler: Bedenselden Mekansala - Seramik Hamuru ile Kalıplama, Kesme ve Çizme
8) Bir Çizim Aracı İnşa Etmek ve Dinamik Bir Çizim Yapmak, Çubuk, füzen, sünger ve mürekkep - Seminer III & Atölye III, Davetli: Gülşah Mursaloğlu
9) Şeyleri Yeniden Ölçeklendirmek ve Çizmek: Nesneden Mekana - Kırmak ve Parçaları Toplamak, Yeni Bir Bütün Kurmak
10) Mekânsal Hazlar ve Çizmek, Keşif Gezisi II: Cihangir, Davetli: Oğul Öztunç
11) Eski Parçalardan Yeni Anlatılar Kurmak - Analog Kolaj: Hayali Peyzajlar
12) Soyutlama, Uzak ve Yakın, Bir Asamblaj: Taklit ve Tekerrür- İstila ve İnşa
13) Ayna ve Yansımadan Çizim, Okuma I & Tartışma I: John Berger, Görme Biçimleri ve Olafur Eliasson'un Sanat ve Tasarım Pratiği Üzerine
14) Bir Mekanı Canlandırmak: Yenebilir Olandan İnsan Ölçeğine
15) Sanat Hareketleri: Bauhaus, Art Nouveau ve Art Deco, Genel Dönem Değerlendirmesi
Diğer Kaynaklar: Belardi, P. (2016). Mimarlar Neden Hala Çiziyor?. İstanbul: Janus Yayıncılık.
Belardi, P. (2018). Ölçmek, Çizmek, Bilmek. İstanbul: Janus Yayıncılık.
Berger, J. (2012). Bento’nun Eskiz Defteri. İstanbul: Metis Yayınları.
Berger, J. (2015). Bir Fotoğrafı Anlamak. İstanbul: Metis Yayınları.
Berger, J. (2022). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
Cage, J. (1969). Notations. New York: Something Else Press.
Crary, J. (2004). Gözlemcinin Teknikleri. İstanbul: Metis Yayınları.
Florenski, P. (2001). Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları.
Ingold, T. (2015). The Life of Lines. London & New York: Routledge.
Ingold, T. (2013). Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture. London & New York: Routledge.
Ingold, T. (2007). Lines: A Brief History. London & New York: Routledge.
Klee, P. (1953). Pedogogical Sketchbook. New York: Frederick A. Praeger Publishers.
Klee, P. (1961). The Thinking Eye. London: Lund Humphries, New York: George Wittenborn.
Merlau-Ponty, M. (2005). Algılanan Dünya. Metis Yayınları.
Kundera, M. (1995). Yavaşlık. İstanbul: Can Yayınları.
Öztunç, O. (2017). Günlük Hayat Dedektifleri, Bomonti Hadisesi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Paim, N., Gisel, C., & Bergmark, E. (2016). Taking a Line for a Walk, Assignments in Design Education. Leipzig: Spector Books.
Pallasmaa, J. (2009). The Thinking Hand, Existential and Embodied Wisdom in Architecture. Chichester, U.K : John Wiley and Sons Ltd.
Panofsky, E. (2013). Perspektif Simgesel Bir Biçim. İstanbul: Metis Yayınları.
Perec, G. (2015). Bir Paris Semtinin Tüketilme Denemesi. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Sennett, R. (2013). Zanaatkar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

1

2

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 11 % 40
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 56
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 11 66
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 3 51
GENEL SINAV (Final) 1 7
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 180
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6