|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarımda kullanılabilecek çeşitli görsel iletişim tekniklerini bilir.
|
2) Tasarım yöntemi ve kendini ifade etme araçlarını tanır.
|
3) Görsel iletişim tekniklerinde yenilikçi bakış açısının önemini kavrar.
|
4) Görsel iletişimin tasarım süreçlerinin parçası olduğunu kavrar.
|
5) Görsel iletişim tekniklerinde farklı araçları kullanmanın ve farklı kaynakların önemini kavrar.
|
6) Sanat, tasarım ve mimarlıkta dünyada ve Türkiye'deki görsel kültürel ortamı tanır.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) El, zihin ve göz koordinasyonu geliştirir.
|
2) Analog ve dijital teknikleri kullanır.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tasarım sürecini ve fikrini farklı araçlarla geliştirmekte yetkinlik gösterir.
|
2) Tasarım sürecini ve fikrini aktarmada yetkinlik gösterir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Giriş |
2) |
Tanışma: Biz Kimiz? El Kaldırmadan Kontür Çalışması |
3) |
Exquisite Corpse Yöntemi, Kağıdı Katlamak ve Öncesi Olmadan Çizmek: Bir Canavar Yarat |
4) |
Bir Gnomon Tasarlamak - Seminer I & Atölye I, Davetli: Eli Bensusan |
5) |
Yapmak ve Sonra Yeniden Yapmak, Kumaş, İğne ve İplik ile Anıları Çağırmak - Seminer II & Atölye II, Davetli: Neslihan Başer |
6) |
Silerek Çizmek, Mekanın Kuvvetleri: Ses, Işık vd., Keşif Gezisi I: Çinili Hamam |
7) |
Kesitler: Bedenselden Mekansala - Seramik Hamuru ile Kalıplama, Kesme ve Çizme |
8) |
Bir Çizim Aracı İnşa Etmek ve Dinamik Bir Çizim Yapmak, Çubuk, füzen, sünger ve mürekkep - Seminer III & Atölye III, Davetli: Gülşah Mursaloğlu |
9) |
Şeyleri Yeniden Ölçeklendirmek ve Çizmek: Nesneden Mekana - Kırmak ve Parçaları Toplamak, Yeni Bir Bütün Kurmak |
10) |
Mekânsal Hazlar ve Çizmek, Keşif Gezisi II: Cihangir, Davetli: Oğul Öztunç |
11) |
Eski Parçalardan Yeni Anlatılar Kurmak - Analog Kolaj: Hayali Peyzajlar |
12) |
Soyutlama, Uzak ve Yakın, Bir Asamblaj: Taklit ve Tekerrür- İstila ve İnşa |
13) |
Ayna ve Yansımadan Çizim, Okuma I & Tartışma I: John Berger, Görme Biçimleri ve Olafur Eliasson'un Sanat ve Tasarım Pratiği Üzerine
|
14) |
Bir Mekanı Canlandırmak: Yenebilir Olandan İnsan Ölçeğine |
15) |
Sanat Hareketleri: Bauhaus, Art Nouveau ve Art Deco, Genel Dönem Değerlendirmesi |
Diğer Kaynaklar: |
Belardi, P. (2016). Mimarlar Neden Hala Çiziyor?. İstanbul: Janus Yayıncılık.
Belardi, P. (2018). Ölçmek, Çizmek, Bilmek. İstanbul: Janus Yayıncılık.
Berger, J. (2012). Bento’nun Eskiz Defteri. İstanbul: Metis Yayınları.
Berger, J. (2015). Bir Fotoğrafı Anlamak. İstanbul: Metis Yayınları.
Berger, J. (2022). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınları.
Cage, J. (1969). Notations. New York: Something Else Press.
Crary, J. (2004). Gözlemcinin Teknikleri. İstanbul: Metis Yayınları.
Florenski, P. (2001). Tersten Perspektif. İstanbul: Metis Yayınları.
Ingold, T. (2015). The Life of Lines. London & New York: Routledge.
Ingold, T. (2013). Making: Anthropology, Archaeology, Art and Architecture. London & New York: Routledge.
Ingold, T. (2007). Lines: A Brief History. London & New York: Routledge.
Klee, P. (1953). Pedogogical Sketchbook. New York: Frederick A. Praeger Publishers.
Klee, P. (1961). The Thinking Eye. London: Lund Humphries, New York: George Wittenborn.
Merlau-Ponty, M. (2005). Algılanan Dünya. Metis Yayınları.
Kundera, M. (1995). Yavaşlık. İstanbul: Can Yayınları.
Öztunç, O. (2017). Günlük Hayat Dedektifleri, Bomonti Hadisesi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları.
Paim, N., Gisel, C., & Bergmark, E. (2016). Taking a Line for a Walk, Assignments in Design Education. Leipzig: Spector Books.
Pallasmaa, J. (2009). The Thinking Hand, Existential and Embodied Wisdom in Architecture. Chichester, U.K : John Wiley and Sons Ltd.
Panofsky, E. (2013). Perspektif Simgesel Bir Biçim. İstanbul: Metis Yayınları.
Perec, G. (2015). Bir Paris Semtinin Tüketilme Denemesi. İstanbul: Sel Yayıncılık.
Sennett, R. (2013). Zanaatkar. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Sontag, S. (1993). Fotoğraf Üzerine. İstanbul: Altıkırkbeş Yayınları.
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|