BILGISAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | BGP 112 | ||||||||
Ders İsmi: | Yazılım Teknolojisine Giriş | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğretim Üyesi Begüm Al |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin veri tipleri, kontrol yapıları, döngüler, nesneler, diziler ve fonksiyonlar gibi temel konuları kavramaları ve algoritmik düşünme yeteneğinin kazandırılması amaçlanmaktadır. Programlama dili C#'tır. |
Dersin Hedefi: | Temel programlama yeteneğinin kazandırılması hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) C# programlama dili ile temel yazılım geliştirme süreçlerinin öğrenci tarafından kavranması ve uygulamalar ile pekiştirilmesi bu dersin kazanımlarıdır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Programlamaya Giriş | ||
2) | Algoritme Kavramı | ||
3) | Algortima Yaratma Teknikleri | ||
4) | C# Programlama Temelleri | ||
5) | Atama ve Input/Output Komutları | ||
6) | Kontrol deyimleri: if deyimi, if-else deyimi, switch deyimi | ||
7) | Döngü komutları I: While ve For döngüleri | ||
8) | Döngü komutları II: Do…While döngüler, Break ve Continue komutları | ||
9) | Diziler | ||
10) | Çok Boyutlu Diziler | ||
11) | Metodlar | ||
12) | Metodlar | ||
13) | Uygulama Dersi | ||
14) | Uygulama Dersi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Bilgisayar bilimlerinin temel kavramlarını ve terminolojisini anlama. | ||||||||||||||||||||
2) C, C++, Java, Python gibi yaygın kullanılan programlama dillerinde kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
3) Algoritma ve veri yapıları konularında derinlemesine bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
4) Yazılım projelerinin planlanması, yürütülmesi ve yönetimi konusunda bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
5) Veritabanı tasarımı, yönetimi ve SQL sorgulama hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
6) Bilgisayar ağları, internet teknolojileri ve iletişim protokolleri hakkında bilgi sahibi olma. | ||||||||||||||||||||
7) Çeşitli programlama dillerinde ve platformlarda etkili kod yazabilme. | ||||||||||||||||||||
8) Algoritmik düşünme yeteneği ile karmaşık problemleri çözebilme. | ||||||||||||||||||||
9) Matematiksel ve mantıksal düşünme yeteneklerini kullanarak yazılım çözümleri geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
10) Veritabanı oluşturma, yönetme ve sorgulama becerileri. | ||||||||||||||||||||
11) HTML, CSS, JavaScript ve ilgili frameworklerle web uygulamaları geliştirebilme. | ||||||||||||||||||||
12) Android ve iOS platformları için mobil uygulama geliştirme becerileri. | ||||||||||||||||||||
13) Yazılım geliştirme süreçlerinde ekip içinde etkin bir şekilde çalışabilme. | ||||||||||||||||||||
14) Yazılım projelerini planlama, yürütme ve yönetme becerileri. | ||||||||||||||||||||
15) Teknolojideki yenilikleri ve güncel gelişmeleri takip ederek sürekli öğrenme yetkinliği. | ||||||||||||||||||||
16) Teknik ve teknik olmayan paydaşlarla etkili iletişim kurabilme. | ||||||||||||||||||||
17) Yaratıcı düşünme ile yazılım projelerinde yenilikçi yaklaşımlar benimseme. | ||||||||||||||||||||
18) Kendi kendine öğrenme ve mesleki gelişim için gerekli motivasyona sahip olma. | ||||||||||||||||||||
19) Grafik tasarım alanında üretilmiş düşünce ve tasarımları, ekip çalışması içerisinde doğru uygulayabilecek ,bilgiye sahip olmak ve tasarım ve üretim alanındaki ekip ile uyumlu bir şekilde çalışabilecek düzeye getirmek. | ||||||||||||||||||||
20) Grafik tasarımın yaratım, uygulama ve üretim aşamalarını planlar. Bilgisayarda grafik programlarını kullanarak tasarımlarını görselleştirir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 64 | % 0 |
Laboratuar | 16 | % 0 |
Uygulama | 16 | % 0 |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 8 | % 0 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | 8 | % 0 |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | 1 | % 0 |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 48 |
Laboratuvar | 16 | 32 |
Uygulama | 16 | 16 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 6 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 15 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 151 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |