İŞLETME | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ISF703 | ||||||||
Ders İsmi: | Toplam Kalite Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Ayça Can Kırgız ÖZER |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere kalite ve toplam kalite yönetimi (TKY) kavramlarını tanıtarak, kalite yönetim sistemlerinin temel prensiplerini ve bu prensiplerin işletmelerdeki uygulamalarını öğretmektir. Öğrenciler, toplam kalite yönetiminin araçları ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olacak, ayrıca kalite kültürü, kalite çemberleri ve etik ile ilgili kavramları öğreneceklerdir. Ders boyunca, istatistiksel kontrol teknikleri ve kalite yönetimi süreçlerinde kullanılan yöntemler de incelenecektir. Bu sayede öğrenciler, organizasyonlarda kaliteyi artırmak için gerekli yöntemleri uygulama becerisine sahip olacaklardır. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefi, öğrencilere toplam kalite yönetimi felsefesini kavratarak, kaliteyi yönetme ve iyileştirme konusunda gerekli teorik ve pratik bilgileri sağlamaktır. Öğrenciler, kalite yönetimi araçlarını ve tekniklerini kullanarak kaliteyi değerlendirme ve kontrol etme becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, kalite yönetimi süreçlerinde etik değerlerin nasıl bir rol oynadığını anlayacak ve kalite kültürünün yaygınlaştırılması için gerekli adımları belirleyebileceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kalite Yönetiminin Temel İlkelerini Tanımlar: Öğrenci, kalite yönetimi ve Toplam Kalite Yönetimi'nin temel ilkelerini tanımlayarak, kalite kavramının iş süreçlerindeki yerini ve organizasyonel başarıya etkisini açıklayabilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) TKY Teknik ve Araçlarını Uygular: Öğrenci, TKY’de kullanılan teknik ve araçları pratik iş sorunlarını çözme ve süreç iyileştirme çalışmalarında etkin bir şekilde kullanabilir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Kalite İyileştirme Süreçlerini Yönetir: Öğrenci, sürekli iyileştirme döngüsünü (PDCA) planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahip olur ve bu süreci iş süreçlerine entegre edebilir. |
||
2) Müşteri Odaklılık Stratejilerini Geliştirir: Öğrenci, müşteri ihtiyaç ve beklentilerini belirleyerek, müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik stratejiler geliştirebilir. |
||
3) Liderlik ve Takım Çalışmasının TKY’ye Katkısını Analiz Eder: Öğrenci, TKY kapsamında organizasyonel kültür ve liderliğin rolünü analiz ederek kalite kültürünün sürdürülebilirliğini sağlayacak takım çalışması ve liderlik becerilerini sergileyebilir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Kalite ve Toplam Kalite Kavramına Giriş | ||
2) | Toplam Kalite Yönetiminin Prensipleri | ||
3) | Toplam Kalite Yönetiminin Uygulamaları | ||
4) | Toplam Kalite Yönetiminin Araçları | ||
5) | Toplam Kalite Yönetiminin Teknikleri | ||
6) | Toplam Kalite Yönetiminin Planlama Araçları | ||
7) | Ara Sınav | ||
8) | Kalitenin Temel Araçları | ||
9) | İstatistik Temel Kavramları & Değişkenler İçin Kontrol Çizelgeleri | ||
10) | Kalite Çemberi | ||
11) | Kalite Kültürü, Toplam Kalite Yönetimi ve Etik | ||
12) | Kalitenin Öncüleri ve Felsefeleri | ||
13) | Toplam Kalite Yönetimi Uygulamasında Kullanılan Yöntemler | ||
14) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) Temel finansman ilkelerine ve kurallarına, analitik finans araçlarına ve finans fonksiyonunun işletmenin fonksiyonel yapısı içerisindeki önemine ilişkin bilgi birikimine sahip olur. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
2) İşletmenin stratejik amaçları doğrultusunda çalışanlara liderlik yapılarak onların güdülenmesine ve üretimin koordine edilmesine yönelik yönetimin temel ilkelerini kavrar. | |||||||||||||||||||
3) İş yaşamında bulunan insanlar arasında var olan biçimsel ve biçimsel olmayan ilişkilerin doğasını anlar. | |||||||||||||||||||
4) Finansal ve yönetsel muhasebe araçları ve teknikleri konusunda uygulanabilir bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
5) İş ve ticaret kanunları tarafından çerçevelenen Türk hukuk sistemine ilişkin uygulamaya dönük bilgi birikimine sahip olur. | |||||||||||||||||||
6) Bir işletmeyi tüm fonksiyonel birimleri açısından değerlendirir. | |||||||||||||||||||
7) Karşılaşabileceği vakaları analiz eder. | |||||||||||||||||||
8) İşletmede karşılaştığı sorunlara çözümler üretir. | |||||||||||||||||||
9) Bir işletmede veya herhangi bir bölümüyle ilgili alınacak kararlarda matematiksel ve analitik düşüncesini kullanarak sayısal verileri işler ve anlamlı hale getirir. | |||||||||||||||||||
10) Ulusal ve uluslararası boyutlarda sosyal, ekonomik ve hukuki yapıların ve değişimlerin işletme ve ekonomi üzerindeki etkilerini analiz eder. | |||||||||||||||||||
11) Mevcut iş çevresi içerisinde ürün ve/veya hizmetlerin başarılı bir şekilde pazarlanmasına, fiyatlandırılmasına, dağıtımına ve müşteri memnuniyetine yönelik pazarlama stratejileri geliştirir. | |||||||||||||||||||
12) Profesyonel iş yaşamında etkili olabilmek için gerekli olan liderlik ve karar alma becerilerini geliştirir. | |||||||||||||||||||
13) Bilgi işlem araçlarını amacına uygun şekilde organize eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||||||||
14) Yaşam boyu öğrenme isteği ve gelişme yeteneğine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Disiplin içi ve disiplinler arası boyutlarda bireysel ve takım halinde çalışma yapar. | |||||||||||||||||||
16) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak takip eder. | |||||||||||||||||||
17) İşletme alanındaki güncel haber ve vakaları bilir, takip eder. | |||||||||||||||||||
18) İşletme ve ticaret alanındaki hukuki gelişmeleri ve yenilikleri bilir. | |||||||||||||||||||
19) Profesyonel boyuttaki işe alım ve kendini geliştirmeyle ilgili yeniliklerden haberdar olur. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 16 | 48 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 16 | 48 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 3 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 3 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 3 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 3 |
Katılım | 16 | 48 |
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 156 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |