ÇOCUK GELIŞIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU 820 | ||||||||
Ders İsmi: | Tasarım ve Yaratıcılık Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Gör. BURCU ÖZTUNÇ KESKİN |
Dersin Amacı: | Tasarım bir nesne veya işi zihinde oluşturma ve planlama sürecidir. Bu derste “tasarlama” eyleminin sürecinde dikkat edilen kriterlerin yanı sıra yaratıcılığın geliştirilmesi hedeflenmektedir. Öğrencinin yaratım sürecinde karşılaşacağı olası sorunlar ve çözüm yöntemleri ile farklı bakış açısı geliştirmesi amaçlanmaktadır. Tasarım ve yaratıcılığın geliştirilmesi, bakış açıları, öğrencilerin günlük hayatında sorun çözebilme ve çözüm odaklı düşünebilme yeteneğini de geliştirmektedir. |
Dersin Hedefi: | Öğrencinin ürün tasarımının aşamalarını bilerek, tasarımın doğru değerlendirilebilmesi amaçlanmaktadır. Yaratıcılık geliştirme süreçlerine hakimlik ile bilimsel olarak öğrenip günlük hayatlarına uyarlamaları öngörülmektedir. Ayrıca doğru kaynak araştırma ve veri toplama sayesinde mesleki alan içerisinde kolaylık sağlanmaktadır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Problem çözer |
||
2) Fikir geliştirir |
||
3) Çözüm odaklı düşünür |
||
4) Kaynak araştırır |
||
5) Veri toplar |
||
6) Yaratıcı düşünür |
||
7) Eleştirir |
||
8) Yaratıcı analiz eder |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Ders İçeriği Genel Bilgilendirme | ||
2) | Tasarım nedir? Tasarım Kavramına Genel Bakış | ||
3) | Temel Tasarım İlkeleri | ||
3) | Temel Tasarım İlkeleri | ||
4) | Tasarımın İnsanlar Üzerindeki Etkisi | ||
5) | Yaratıcılık Nedir? Yaratıcı Düşünme Nasıl Geliştirilir? | ||
6) | Yaratıcılık Çeşitleri (Bireysel Yaratıcılık ve Sanatsal Yaratıcılık) | ||
7) | Tasarımda Yaratıcılığa Yardımcı Olacak Teknikler 1 * Benzetme * Mantık * Beyin Fırtınası | ||
9) | Tasarımda Yaratıcılığa Yardımcı Olacak Teknikler 2 *Akıl Yürütme * Problem Çözme * Workshop | ||
10) | Bilimsel ve Tasarımsal Yaklaşım ile Araştırma Yöntemleri / Ar-ge Oluşturma | ||
11) | Tasarım Süreci, Yeni Fikir Bulma ve Yaratma | ||
12) | Meslek Gruplarına Göre Tasarım Kriterleri | ||
13) | Marka yaratma/ Belirleme, Kişileştirme ve Brief | ||
14) | Tasarım Aşamalarında Ortaya Çıkan Sorunlar ve Çözümleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Çocuk Gelişimi alanında temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir | ||||||||||||||
2) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Tipik gelişim gösteren ve özel gereksinimi olan çocuklara yönelik gelişimsel destek programları hazırlar ve uygular. | ||||||||||||||
4) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanır, hazırlar ve bakımını yapar | ||||||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanındaki temel bilgi ve becerileri kullanarak çocukların gelişimlerine ilişkin verileri yorumlar, değerlendirir, sorunları tanımlar ve çözüm yolları üretir. | ||||||||||||||
6) Mesleği ile ilgili görev ve sorumlulukları etik değerlere bağlı olarak yerine getirir | ||||||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği temel bilgileri kullanarak ekip içerisinde kendisine verilen bireysel sorumlulukları yerine getirir ve ekiple uyumlu çalışır. | ||||||||||||||
8) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder ve bilgilerini yeniler. | ||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olarak öğrenme ihtiyaçlarını belirler, bilgiye ulaşmak için ilgili iletişim ve bilişim teknolojilerini, yazılı kaynakları kullanarak öğrenme etkinliklerinde bulunur. | ||||||||||||||
10) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | ||||||||||||||
11) Türkçeyi doğru ve güzel kullanır, etkili iletişim becerileri sergiler. | ||||||||||||||
12) Çocuk gelişimi alanı ile ilgili edindiği temel bilgi ve becerilere dayanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için yapılan mesleki proje, araştırma ve etkinlikler içerisinde yer alır | ||||||||||||||
14) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 14 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | 4 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 6 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 7 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 46 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 |