|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1. Öğrencilere Üniversitedeki gelişim ve farkındalıklarını arttırma kaynakları öğretilir.
2. Üniversitenin akademik ve idari yapılanması hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlar.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1. Üniversitede akademik ve bireysel gelişim için gerekli kaynaklara erişim imkan ve yöntemleri sağlanır.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1. Öğrenciler örgütsel yapıyı tanır ve fikir sahibi olurlar.
2. Etkinlik odaklı girişimlerde bulunarak girişimcilik ve ikna yeteneklerini geliştirirler.
3. Kaynak kullanım ve planlamasına hakim olurlar.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Üniversite Yaşamı Dersi Amaç ve Hedefleri,
Üniversitenin Tarihçesi,
Üniversite Tanımı, Amaç ve İşlevler,
Yükseköğretim Nedir?,
Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Üniversitelerin Akademik ve İdari Hiyerarşik Yapısı,
Ülkelerin Üniversite Sayıları,
Türkiye’de Üniversiteler,
Akademik Yaşam için Gerekli Anahtar Kelimeler.
|
2) |
Üniversitemizi tanıyalım,
Misyon – Vizyon,
Aidiyet,
Üniversite Yaşamına Uyum
|
3) |
Kendini Tanıma (Öz Farkındalık, Öz Bilinç)
Hedef Belirleme
Zaman Yönetimi
|
4) |
Özgüven
Atılganlık
Etkin Dinleme |
5) |
İletişim Nedir?
İletişim Amacı, Önemi, Özellikleri
İletişim Süreci ve Öğeleri
İletişim Türleri,
Etkili İletişim
İletişim Kurma Engelleri
Beden Dili, Anlamları
|
6) |
Toplumsal Yaşamda Sosyal Davranış ve Görgü Kuralları |
7) |
Genel Değerlendirme |
8) |
İstanbul Kent Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği |
9) |
Disiplin Cezaları, Disiplin Suçları, Disiplin Yönetmeliği |
10) |
Öğrenci Disiplin Soruşturmasının Yapılışı ve Uygulama Süreci |
11) |
Mektup, Dilekçe, Öz Geçmiş, e-posta, Resmi Yazışma Kuralları |
12) |
Üniversitede Öğrenci Kulüpleri ve üyelikler |
13) |
Proje Ödevi Hazırlama, Etkili Sunum Teknikleri |
14) |
Genel Değerlendirme |
Diğer Kaynaklar: |
1. "Üniversite Öğreniminde Başarının Tekniği"Prof. Dr. Bilge Umar (2008),
2. "Üniversite Yaşamına Uyum",Doç. Dr. Ebru Özgür Güler, Didem Keskin (2019),
3. "Üniversite ve Hayat Yolunda Başarı"Temel Demir (2017)
4."Genç Yetişkinler için Hayat Becerileri" Esra Ersayan, Muhsine Itır Özgen, Rengin Işık Akın, Pınar Özbek, Bülent Kılıç (2015)
5. "Temel Bir Dil Becerisi Olarak Dinleme ve Dinleme Eğitimi"Adıyaman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl 6, Sayı:11, (Ocak 2013)
6. "Etkili İletişim Kitapçığı"Rehberlik ve Araştırma Merkezi (Mayıs 2020)
7. "Özgüven Üzerine Bir Derleme"Nagehan Kaya, Nuray Taştan, Kırıkkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KÜSBD)Cilt 10, Sayı 2, Sayfa 297-312, (Temmuz 2020),
8. "Tarihsel Süreç İçinde Üniversite Misyonlarının Oluşumu"Ömer Lütfi Antalyalı, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2007/2, Sayı: 6,
9."1960'lara Kadar Türkiye'de ilk Üniversitelerin Kuruluşu"Eren Kömürlü, Üniversite Araştırmaları Dergisi, Nisan 2019, Cilt 2, Sayı 1, Sayfa: 35-42,
10."Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları, Eğitsel Hedefleri, Üniversite Öğreniminden Beklentileri ve Memnuniyet Durumları"İdris Şahin, Yunus Remzi Zoraloğlu, Necla Şahin Fırat, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, (2011) Cilt 17, Sayı 3, ss: 429-452,
11."Etkili İletişim Becerileri ve Beden Dili"Gülcan Üstünsel, (2011) Namık Kemal Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi,
12."Sunum Atölyesi" H. Handan Öztürk 2014,
13."Topluluk Önünde Etkili konuşma" Sırrı Er, 2020
14."Yeni Görgü Kuralları"Akın Alıcı 2022,
15."Kamusal ve Toplumsal Yaşamda Görgü Kuralları, Dr. Öğr. Üyesi Yaşar Yılmaz, Dr. Öğr. Üyesi Özer Yılmaz 3.Baskı, Detay Yayıncılık, 2018
16."Gündelik HAyatta Görgü ve Nezaket Kuralları" Sabiha Doğan 2020
17."Görgü ve Nezaket Kuralları" Şükrü Esirci, Bilgi Yayınevi 2021
18.web sitesi, YÖK Mevzuatı (https://www.yok.gov.tr/kurumsal/mevzuat)
|
|