PSIKOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI401 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojide Araştırma Yöntemleri-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 7. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Nazlı Uçar |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye bilimsel bir araştırma yapma becerisini kazandırmaktır. Bu amaca yönelik olarak özellikle, sosyal bilimcilerin nasıl araştırma önerisi hazırladıkları, nasıl veri topladıkları, verilerini nasıl organize ettikleri, kodladıkları, analiz ettikleri ve sundukları üzerinde durulmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Nitel araştırma yöntemleri: Sosyal bilimin temelleri, araştırma tasarımı, verilerin toplanması ve veri analizi. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Araştırma terminolojisini ve kavramlarını tanımlar.
|
||
2) Bilimsel bilgi elde etmede kullanılan yöntemleri açıklar. |
||
3) Niteliksel araştırma tasarımının temel yapı taşlarını tarif eder. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Güncel psikoloji alanındaki literatürü takip eder. |
||
2) Psikolojinin gelişiminde sosyal bilimsel araştırmanın rolünü tespit eder. |
||
3) Sosyal bilimlerde kullanılan nicel ve nitel teknikleri ayırt eder. |
||
4) Araştırma sonuçlarını raporlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Niteliksel sosyal araştırma yöntemlerini uygular. |
||
2) Uygun araştırmayı tasarlar. |
||
3) İyi araştırma soruları hazırlar. |
Hafta | Konu | ||
1) | DERSİN TANITIMI VE DERS YÖNTEMİ HAKKINDA ÖĞRENCİLERİN BİLGİLENDİRİLMESİ. YORUMLAYICI PARADİGMA VE NİTEL ARAŞTIRMA | ||
2) | NİTEL ÇALIŞMA NEDİR? NİTEL ÇALIŞMANIN ÖZELLİKLERİ-I | ||
3) | NİTEL ÇALIŞMA NEDİR? NİTEL ÇALIŞMANIN ÖZELLİKLERİ-II | ||
4) | NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA -I: GÖZLEM VE ODAK GRUP GÖRÜŞMESİ | ||
5) | NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA -II: DERİNLEMESİNE GÖRÜŞME VE YARI YAPILANDIRILMIŞ SORU FORMU HAZIRLAMA | ||
6) | NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ TOPLAMA -III: DOKÜMAN VE MATERYAL İNCELEME | ||
7) | NİTEL ARAŞTIRMADA VERİ ANALİZİ | ||
8) | VİZE SINAVI | ||
9) | NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ -II: GÖMÜLÜ TEORİ | ||
10) | NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ-I: FENOMOLOJİK ARAŞTIRMA | ||
11) | NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ -IV: VAKA (DURUM) ÇALIŞMASI | ||
12) | NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ -III: ANLATI ARAŞTIRMASI | ||
13) | NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ -VI: ETNOGRAFYA | ||
14) | NİTEL ARAŞTIRMA DESENLERİ -V: EYLEM ARAŞTIRMASI | ||
15) | Genel Tekrar | ||
16) | SINAV | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
10 |
9 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 7 | 14 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 12 | 24 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 2 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 8 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 8 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 156 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |