PSIKOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSİ 125 | ||||||||
Ders İsmi: | İstatistik-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Sinan Zeyneloğlu |
Dersin Amacı: | İstatistikle ilgili temel kavramları bilmek ve bu kavramları araştırma aşamasında uygulamak. |
Dersin Hedefi: | İstatistikle ilgi temel kavramları öğrenmek. Verilerin toplanması ve düzenlenmesi sonuçunda ortaya çıkarılan tablo ve grafikleri yorumlamak. İki veya daha fazla değişken arasındaki ilişkileri tespit etmeye yarayan çok değişkenli lojistik regresyon ve diğer uygun analiz tekniklerini kullanabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İstatistik alanında güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç-gereçlerini ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kavrar.
• Verileri düzenleyerek tablo ve grafiklerle raporlama ve yorumlama yapar,
• Temel olasılık dağılımları ile ilgili bilgi sahibi olarak binom ve normal dağılım uygulamalarını ve istatistiki tahminleme yapar,
• Hipotez kurarak test etme ve veri analiz eder,
• Korelasyon ve regresyon analizini uygulayarak değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemeyi kavrar.
• İstatistiksel analizlerde bilgisayar kullanımı yöntemlerini kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İstatistik alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
• İstatistik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir.
• İstatistik alanınına ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarır.
• İstatistiksel analizlerde bilgisayar kullanır.
• Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlar ve analiz eder.
• İş yaşamı ve kendi yaşamında istatistik alanında edindiği bilgileri kullanır.
• Öğrenimini ileri düzeye taşır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
• İstatistik alanında ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
• Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
• Örgüt/kurum için amaç ve hedef lerin belirlenmesinde istatistiki yöntemleri kullanır. |
||
2) Öğrenme Yetkinliği
• Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
• Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavrar.
• Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
• Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavrar.
• Eğitim sürecinde elde ettiği teorik kazanımları uygular.
• Firma karar alma organlarında görev alındığı zaman istatistiki analiz yöntemlerini kullanarak ileriye dönük stratejiler geliştirir. |
||
3) İletişim ve Sosyal Yetkinlik
• İstatistik alanında edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
• Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar. |
||
4) Çok değişkenli istatistiksel analiz ile ilgili kavramları anlamak ve araştırmada uygulayabilmek. |
Hafta | Konu | ||
1) | Ders içeriğinin ve sosyal bilimlerde ileri istatistik kavramının tanıtılması. | ||
2) | Örnekleme, Veri Derleme, Düzenleme ve Grafiksel Çözümleme. | ||
3) | Temel Olasılık Dağılımları. | ||
4) | Binom Dağılımı. | ||
5) | Normal Dağılım. | ||
6) | Parametrik testler. | ||
7) | Parametrik olmayan testler. | ||
8) | Hipotez testi. | ||
9) | vize | ||
10) | Lineer regresyon. | ||
11) | Lojistik regresyon. | ||
12) | ANOVA varyans analizi | ||
13) | Faktör analizi | ||
14) | Uyum analizi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 40 |
Laboratuvar | 12 | 12 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 4 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 4 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 60 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |