PSIKOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI101 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikolojiye Giriş-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Fatma ÇAM KAHRAMAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere, bio-psiko-sosyokültürel yönleriyle davranış bilimi olan psikolojinin tanıtılması, konusu ve amacı, psikolojinin bilim olmasındaki tarihsel gelişimi, psikolojide temel yaklaşımlar, kavramları ve temel ilkeleri, bilimsel bilginin özellikleri ve araştırma yöntemleri, Psikolojinin uzmanlık alanları, davranışın biyolojik ve nörofizyolojik temelleri gibi konular hakkında değerlendirme yapabilmelerini amaçlar. |
Dersin Hedefi: | Öğrencilerin spesifik alt alanları tanımalarının öncesinde, psikoloji alt yapılarının oluşmasını sağlamak |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Psikolojinin temel ilke ve kavramlarını, Psikolojinin bir bilim olmasındaki
aşamaları, Psikolojinin alt alanlarını açıklar. |
||
2) Psikolojinin gelişmesindeki kuramsal yaklaşımların katkılarını
kavramlarıyla yorumlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İnsan gelişimini farklı yönleriyle değerlendirir. |
||
2) Psikolojinin gelişmesindeki kuramsal yaklaşımların katkılarını
kavramlarıyla yorumlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Davranışın biyolojik temellerini, sinir sisteminin ve hormonal sistemin
işlevlerine ilişkin bilgileri kullanır. |
||
2) Psikolojide temel araştırma yöntemlerini inceler. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dersle ilgili genel bilgiler | ||
2) | Psikolojinin Doğası (Psikoloji ve alt alanları) | ||
3) | Psikolojinin Doğası (Psikolojide yaklaşımlar) | ||
4) | Psikolojik Gelişim (Temel kavramlar ve Piaget’in kuramı) | ||
5) | Psikolojik Gelişim (Sosyal gelişim) | ||
6) | Psikolojik Gelişim (Farklı yaklaşımlar) | ||
7) | Genel Tekrar | ||
8) | Psikolojinin Nörobiyolojik Temelleri (Evrim, kalıtım) | ||
9) | Psikolojinin Nörobiyolojik Temelleri (Nöron ve yapısı) | ||
10) | Psikolojinin Nörobiyolojik Temelleri (Sinir sistemi) | ||
11) | Duyusal Süreçler ve Algı | ||
12) | Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları | ||
13) | Bilinç ve Farklı Bilinç Durumları | ||
14) | Genel Tekrar | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
6 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 56 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 24 |
Makale Kritik | 5 | 25 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 12 | 24 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 3 | 18 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 184 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |