HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-D-214
Ders İsmi: Etkili İletişim Teknikleri
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Çağrı Kara

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı dersi alan öğrencilerin başta iletişim becerileri ve iletişim süreçleriyle ilgili genel teorik bilgiyi edinmesini, sonrasında uygulamaya yönelik pratiklerle karşılaşacakları iletişim problemlerini çözme becerilerini geliştirebilmelerini sağlamaktır.
Dersin Hedefi: Bu dersin hedefi dersi alan öğrencilerin akademik ve günlük hayatlarında etkili iletişim becerileri geliştirmesini sağlamaktır.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Empati kurma becerisini geliştirir sempati ve empati kavramlarını ayırabilir
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. İletişim ve enformasyon kavramını söyler, sözsüz iletişim basamaklarının farkına varır, iletişim engellerini tespit eder, kaynağın iletişimdeki rolünü bilir
  2) 3. Benlik kavramının beklentilerimiz üzerindeki etkilerinin farkına varır, olumlu ve olumsuz benliğe sahip kişileri ayırt edebilir
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Çatışmalarından kaçınmanın yöntemlerini bilir ve uygular
  2) Beden dili ile çevresiyle iletişim kurduğunu söyler, iyi bir beden dili uygulayıcısı olur, beden dilinin kültürden kültüre değişiklik gösterdiğini bilir
  3) Sunum ve toplantı süreçlerini yürütebilir.
  4) 2. İletişimi engelleyen savunma mekanizmalarını kullanmaz, açık iletişimi sağlayan davranışları gösterir, psikolojik savunma mekanizmalarını bilir
  5) 4. Çevresindeki insanların ve kendi iletişim stilinin farkına varır olumlu yanlarını güçlendirir
  6) Etkili dinleme becerilerini geliştirir ve uygular

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) İletişim Kavramı
2) İletişim Süreci
3) Etkili iletişim Teknikleri
4) Etkili İletişim Teknikleri 2
5) Etkili İletişim Teknikleri 3
6) İletişim Becerileri Geliştirme
7) Empatik İletişim ve Dinleme Becerileri
8) Sözlü iletişim ve Konuşma Becerileri
9) Sözsüz iletişimin Unsurları ve Beden Dili
10) Topluluk Önünde Konuşma Becerileri
11) Sunum Becerileri Geliştirme Teknikleri
12) Etkili Anlatım ve Sunum Teknikleri
13) Etkili Toplantı Süreci Yönetimi
14) Genel Tekrar
15) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: SAMPSON, Eleri, İmaj Faktörü, İstanbul, rota yayıncılık, çev. Hakan İlgün, 1995. SCHAFER, Jack ve Karling, Marvin, Etkili İletişimin 13 Kuralı, İstanbul, Koridor Yayıncılık, Çev. Elif Petersen, 2017 SCHOBER, Otto, Beden Dili (Davranış Anahtarı), İstanbul, Arion Kitabevi, Çev. Sueda Özbent, 1995 TECİMER Yasemin, Zarafetle Protokol Doğruları, İstanbul, Lotus Yayın Grubu, 2016, 4.Baskı THOMSON, Peter, İletişimin Sırları, İstanbul, Arion Yayınevi, Çev. Metin Yurtbaşı, 2003, 2.Basım. USLUATA, Ayseli, İletişim, İstanbul, İletişim Yayınları, 1994. VOLTAN ACAR, Nilüfer, İnsan İlişkileri İletişim, İstanbul, Nobel Yayın Dağıtım, 2012, (3.Basım). WEBSTER, Richard, Beden Dili Rehberi, İstanbul, Olimpos Yayınları, 2017 YALÇIN, Alemdar ve ADİLLER Selda, Sözsüz İletişim, İstanbul, MediaCat Yayınları, 2016. YATKIN, Ahmet, Halkla İlişkiler ve İletişim, Ankara, Nobel Yayınları, 2003.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

4

5

6

9

7

8

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 20
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 5 % 10
Uygulama Sınavı 2 % 10
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100