AĞIZ VE DIŞ SAĞLIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: IKU-N-412
Ders İsmi: Halkla İlişkiler Araç ve Teknikleri
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): PROF.DR.RUKEN ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste öğrencilerin, kurum içi ya da dışı Halkla İlişkiler Etkinlikleri düzenlerken ve tanıtım çabalarını gerçekleştirirken verilecek mesaja, hedef kitleye, belirlenen amaca ve içinde bulunulan şartlar gibi kıstaslara uygun olacak Halkla İlişkiler araçlarını doğru yer, zaman, sıklık gibi özelliklerin doğrultusunda seçebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: I. Halkla İlişkiler kavramına genel bir bakış ile araçları hakkında bilgi edinir
II. Halkla ilişkiler yönetiminin yazılı, sözel ve görsel iletişim uygulamalarına hakim olarak önemini kavrar.
III. Halkla ilişkiler kampanyaları ile kullanılan araçların seçimi ile planlarını yapabilme becerisi kazanır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Halkla İlişkilere genel bakış
2) Halkla İlişkiler Modelleri I
3) Halkla İlişkiler Modelleri II
4) Halkla İlişkiler Süreci Aşamaları
5) Kurum İçi halkla ilişkiler birimi ve danışman ajans kullanımı
6) Halkla İlişkiler Araç ve Tekniklerine genel bakış
7) Görsel İletişim bağlamında Halkla İlişkiler ve kullanılan araçlar
8) Sözlü İletişim bağlamında Halkla İlişkiler ve kullanılan araçlar
9) Yazılı İletişim bağlamında Halkla İlişkiler ve kullanılan araçlar
10) Hedef Kitle Kavramı ve Ödev teslimi
11) Halkla İlişkiler Kampanyaları ve Örnek Olay incelemesi I
12) Halkla İlişkiler Kampanyaları ve Örnek Olay incelemesi II
13) Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi
14) Etkinlik Yönetimi ve Örnek Olaylar
15) Genel Tekrar
Diğer Kaynaklar: Prof. Dr. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, 2007.
Ruken Özgül Kılanç, Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi, Kriter Yay. 2014
Ruken Özgül Kılanç, İtibar Yönetimi ve Öyküleme, Kriter Yay. 2020
İrfan Erdoğan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler)
James G. Grunig, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota yay. 2005

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği bilgi ve eleştirel düşünme becerisini meslek pratiğinde karşılaşacağı sorunların tanımlanmasında, analizinde ve çözümünde kullanır, sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler
4) Mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, kayıt altına alınması ve kayıtların gizliliğinin sağlanmasında etik değerleri ve hukuk kurallarını gözetir
5) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, kalite süreç yönetimi, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, insan hakları ve muayenehane yönetimi konularında bilgi sahibidir.
6) Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
7) Diş hekimi, hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar.
8) Dişhekimliğinde tüm disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir, görev yapacağı alanda gerekli tıbbi terminolojiyi bilir, alet- ekipmanı tanır ve kullanır.
9) Tüm dental girişimlerde hekime yardımcı olur, koruyucu hekimlik ve oral hijyenin sürdürülmesi konularında hastayı bilgilendirir, evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini bilir ve uygular
10) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir
11) İş sağlığı ve güvenliği konusunda sertifikalı eğitime sahiptir.
12) Acil ilk yardım uygulaması yapabilir
13) İngilizceyi alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde bilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0