DIŞ HEKIMLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DIS5005
Ders İsmi: Cerrahi III
Ders Yarıyılı: 9. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 3 4 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: DIS3003 - Cerrahi I | DIS 316 - Cerrahi I (Dental Anestezi)
DIS 405 - Cerrahi II
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. Hakkı TANYERİ, Prof. Dr. Nedim ÖZER, Prof. Dr. Serhat YALÇIN, Dr. Öğr. Üyesi Burak YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN,Dr. Öğr. Üyesi Gizem Ecem KOÇAK NUHOĞLU

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çene- yüz bölgesinde görülen deformiteler,oral ve maksillofasiyal travma, TME hastalıkları ,dental implantoloji ve ileri cerrahi teknikler hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin Hedefi: Dentofasiyal deformitelelerin gelişimini kavramak, tedavisinde temel cerrahi prensipler ve teknikleri açıklayabilmek. Oral ve maksillofasiyal travma olgularında acil cerrahi yaklaşımı bilmek, TME hastalıklarında, Oral implantolojide cerrahi konsepti bilmek ve açıklayabilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dentofasiyal deformitelerin sınıflamasını ve klinik bulgularını bilir.
  2) Dentofasiyal deformitelerde tedavi planlaması hakkında bilgi sahibidir.
  3) Acil oral ve maksillofasiyal travma olgularında hasta değerlendirme tekniklerini açıklar ve tedavi yaklaşımlarını listeler.
  4) Maksillofasiyal rekonstrüksiyonda yer alan cerrahi prensipleri tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Dudak damak yarıklarını sınıflandırır ve tedavi yöntemlerini sıralar.
  2) TME bozukluklarını ve TME tedavisini tanımlar ve cerrahi yönetimi tartışır.
  3) Maksillofasiyal travmaları ve kırığı, klinik ve radyografik olarak değerlendirir ve kırık tedavisini planlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Minör cerrahi işlemlerin gerçekleştirilmesinde sorumluluk alır ve işlemleri bağımsız olarak uygular.
  2) İleri cerrahi tedavi planlamalarını kavrayıp, konsültasyon yapabilme ve hastayı ilgili uzmanlık alanlarına sevk etme becerisini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Dentofasiyal deformiteler / Oral ve maksillofasiyal bölgede görülen gelişimsel bozukluklar I (Prof. Dr. Hakkı TANYERİ)
2) Dentofasiyal deformiteler / Oral ve maksillofasiyal bölgede görülen gelişimsel bozukluklar II (Prof. Dr. Hakkı TANYERİ)
3) Ortognatik cerrahi I (Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN)
4) Ortognatik cerrahi II (Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN)
5) Distraksiyon Osteogenezi (Dr. Öğr. Üyesi Burak YAZICI)
6) Dudak damak yarıkları I (Prof. Dr. Nedim ÖZER)
7) Dudak damak yarıkları II (Prof. Dr. Nedim ÖZER)
8) Dudak Damak Yarıklarının Primer ve Sekonder Cerrahi Tedavileri (Prof. Dr. Nedim ÖZER)
9) Oral ve Maksillofasiyal Travma Etyolojisi, Teşhis ve Tedavi Yaklaşımları (Prof. Dr. Nedim ÖZER)
10) Oral ve Maksillofasiyal Travma Etyolojisi, Teşhis ve Tedavi Yaklaşımları (Prof. Dr. Nedim ÖZER)
11) Oral ve Maksillofasiyal Travmada Acil Tedavi (Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN)
12) Oral ve Maksillofasiyal Travma Mandibula Kırıkları (Prof. Dr. Serhat YALÇIN)
13) Oral ve Maksillofasiyal Travma Maksilla ve ortayüz kırıkları I (Prof. Dr. Serhat YALÇIN)
14) Oral ve Maksillofasiyal Travma Maksilla ve ortayüz kırıkları II (Prof. Dr. Serhat YALÇIN)
15) TME hastalıkları I
16) TME hastalıkları II
17) TME hastalıkları III
18) TME hastalıkları tedavi yaklaşımları
19) Reaktif Lezyonlar yumuşak doku tümörleri ve Non-Odontojenik Tümörler I
20) Reaktif Lezyonlar yumuşak doku tümörleri ve Non-Odontojenik Tümörler II
21) Reaktif Lezyonlar yumuşak doku tümörleri ve Non-Odontojenik Tümörler III
22) Dental implantoloji giriş ve terminoloji
23) Dental implantoloji
24) Dental implant komplikasyonları
25) Oral ve Maksillofasiyal cerrahide akıllı ilaç kullanımı I
26) Oral ve Maksillofasiyal cerrahide akıllı ilaç kullanımı II
27) Yatan hasta bakımı I
28) Yatan hasta bakımı II
Diğer Kaynaklar: **Reha Kişnişçi. Hakan Tüz. Ağız Cerrahisi Renkli Atlası.
**Michael Miloro, G. E. Ghali, Peter E. Larsen, Peter Waite. Peterson's Principals of Oral and Maxillofacial Surgery 2 Vol. set. Second Edition


Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

9

Program Kazanımları
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. 3 3 3 3
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. 3 3 3 2
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. 3 3 3 3
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. 3 3 3
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. 3 3 3
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. 3 3 3
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. 3 3 3
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. 3 3 3
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. 3
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. 3 1
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. 2 2
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. 3 2
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3 3
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. 1
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir.
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. 1
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular.
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. 3 3
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. 3 3
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 25 50
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj 25 75
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 25 50
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 24 24
ARA SINAV (Vize) 2 2
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 202
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6