DIŞ HEKIMLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DIS5005 | ||||||||
Ders İsmi: | Cerrahi III | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 9. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
DIS3003 - Cerrahi I | DIS 316 - Cerrahi I (Dental Anestezi) DIS 405 - Cerrahi II |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hakkı TANYERİ, Prof. Dr. Nedim ÖZER, Prof. Dr. Serhat YALÇIN, Dr. Öğr. Üyesi Burak YAZICI, Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN,Dr. Öğr. Üyesi Gizem Ecem KOÇAK NUHOĞLU |
Dersin Amacı: | Çene- yüz bölgesinde görülen deformiteler,oral ve maksillofasiyal travma, TME hastalıkları ,dental implantoloji ve ileri cerrahi teknikler hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin Hedefi: | Dentofasiyal deformitelelerin gelişimini kavramak, tedavisinde temel cerrahi prensipler ve teknikleri açıklayabilmek. Oral ve maksillofasiyal travma olgularında acil cerrahi yaklaşımı bilmek, TME hastalıklarında, Oral implantolojide cerrahi konsepti bilmek ve açıklayabilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dentofasiyal deformitelerin sınıflamasını ve klinik bulgularını bilir. |
||
2) Dentofasiyal deformitelerde tedavi planlaması hakkında bilgi sahibidir. |
||
3) Acil oral ve maksillofasiyal travma olgularında hasta değerlendirme tekniklerini açıklar ve tedavi yaklaşımlarını listeler. |
||
4) Maksillofasiyal rekonstrüksiyonda yer alan cerrahi prensipleri tanımlar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dudak damak yarıklarını sınıflandırır ve tedavi yöntemlerini sıralar. |
||
2) TME bozukluklarını ve TME tedavisini tanımlar ve cerrahi yönetimi tartışır. |
||
3) Maksillofasiyal travmaları ve kırığı, klinik ve radyografik olarak değerlendirir ve kırık tedavisini planlar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Minör cerrahi işlemlerin gerçekleştirilmesinde sorumluluk alır ve işlemleri bağımsız olarak uygular. |
||
2) İleri cerrahi tedavi planlamalarını kavrayıp, konsültasyon yapabilme ve hastayı ilgili uzmanlık alanlarına sevk etme becerisini kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dentofasiyal deformiteler / Oral ve maksillofasiyal bölgede görülen gelişimsel bozukluklar I (Prof. Dr. Hakkı TANYERİ) | ||
2) | Dentofasiyal deformiteler / Oral ve maksillofasiyal bölgede görülen gelişimsel bozukluklar II (Prof. Dr. Hakkı TANYERİ) | ||
3) | Ortognatik cerrahi I (Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN) | ||
4) | Ortognatik cerrahi II (Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN) | ||
5) | Distraksiyon Osteogenezi (Dr. Öğr. Üyesi Burak YAZICI) | ||
6) | Dudak damak yarıkları I (Prof. Dr. Nedim ÖZER) | ||
7) | Dudak damak yarıkları II (Prof. Dr. Nedim ÖZER) | ||
8) | Dudak Damak Yarıklarının Primer ve Sekonder Cerrahi Tedavileri (Prof. Dr. Nedim ÖZER) | ||
9) | Oral ve Maksillofasiyal Travma Etyolojisi, Teşhis ve Tedavi Yaklaşımları I (Prof. Dr. Nedim ÖZER) | ||
10) | Oral ve Maksillofasiyal Travma Etyolojisi, Teşhis ve Tedavi Yaklaşımları II (Prof. Dr. Nedim ÖZER) | ||
11) | Oral ve Maksillofasiyal Travmada Acil Tedavi (Dr. Öğr. Üyesi E. Tuna AKDOĞAN) | ||
12) | Oral ve Maksillofasiyal Travma Mandibula Kırıkları (Prof. Dr. Serhat YALÇIN) | ||
13) | Oral ve Maksillofasiyal Travma Maksilla ve ortayüz kırıkları I (Prof. Dr. Serhat YALÇIN) | ||
14) | Oral ve Maksillofasiyal Travma Maksilla ve ortayüz kırıkları II (Prof. Dr. Serhat YALÇIN) | ||
15) | Vize Sınav Sorularının Tartışılması TME hastalıkları I | ||
16) | TME hastalıkları II | ||
17) | TME hastalıkları III | ||
18) | TME hastalıkları tedavi yaklaşımları | ||
19) | Reaktif Lezyonlar yumuşak doku tümörleri ve Non-Odontojenik Tümörler I | ||
20) | Reaktif Lezyonlar yumuşak doku tümörleri ve Non-Odontojenik Tümörler II | ||
21) | Reaktif Lezyonlar yumuşak doku tümörleri ve Non-Odontojenik Tümörler III | ||
22) | Dental implantoloji giriş ve terminoloji | ||
23) | Dental implantoloji | ||
24) | Dental implant komplikasyonları | ||
25) | Vize Sınav Sorularının Tartışılması Oral ve Maksillofasiyal cerrahide akıllı ilaç kullanımı I | ||
26) | Oral ve Maksillofasiyal cerrahide akıllı ilaç kullanımı II | ||
27) | Yatan hasta bakımı I | ||
28) | Yatan hasta bakımı II | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Ağız ve diş sağlığına ilişkin normal, anormal ve patolojik yapıları ve işlevi derinlemesine öğrenir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
2) Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği temel ve güncel bilgilere sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||||||||||
3) Klinik aşamasında bu bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||||
4) Öğrendiklerini bütüncül bir yaklaşımla meslek pratiğinde uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
5) Bilgilerin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
6) Teşhise sistematik yaklaşım gösterebilir. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
7) Doğru teşhis ve tedavi planı ile hastalar için optimum bakım uygular. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
8) Diş hekimliği ile ilgili klinik ve araştırmaları bağımsız yürütür. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||
9) Dental tedavide kullanılan tüm teknolojik araçların kullanılmasın da sorumluluk alır. | 3 | |||||||||||||||||||
10) Rutin uygulamalarda ya da olağanüstü durumlarda tek başına sorumluluk alır, planlar ve yönetir. | 3 | 1 | ||||||||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimseyerek; sürekli profesyonel gelişimine katkı sağlayacak ulusal ve uluslararası akademik çalışmalara katılır, yazılı, sözlü ve görsel olarak meslektaşları ile bilgi alışverişinde bulunur. | 2 | 2 | ||||||||||||||||||
12) Kanıta dayalı diş hekimliği bilgilerini takip eder ve edindiği güncel bilgileri ulusal değerler ve ülke gerçekleri çerçevesinde toplumun yararına olacak şekilde meslek pratiğinde kullanır. | 3 | 2 | ||||||||||||||||||
13) Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
14) Toplumsal düzeyde koruyucu programlarda görev ve sorumluluk alır, hasta odaklı, insan haklarına uygun, sağlık ekonomisi ile uyumlu bir yaklaşımla çağdaş tedavi yöntemlerini uygulayarak sağlığın korunmasını ve geliştirilmesini sağlar. | 1 | |||||||||||||||||||
15) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
16) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri takip eder, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 | |||||||||||||||||||
17) Diş hekimliğinde girişimcilik, iş uygulamaları ve süreçleri ile yenilikçi teknoloji ilkesini uygular. | ||||||||||||||||||||
18) Mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluklarını bilir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
19) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, liderlik, risk yönetimi, hasta güvenliği, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite süreç yönetimi, kişisel gelişim, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, konularında bilgi sahibidir. | 3 | 3 | ||||||||||||||||||
20) Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. | 3 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 25 | 50 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | 25 | 75 |
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 25 | 50 |
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 24 | 24 |
ARA SINAV (Vize) | 2 | 2 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 202 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 |