FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PTR303
Ders İsmi: Neurophysiological Approaches-I
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğretim Görevlisi Fatih BALİ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin rehabilitasyonda temel nörofizyolojik yaklaşımlar ve propriyoseptif nöromuskuler fasilitasyon tekniklerini ve vücut kısımlarının kuvvet, denge ve esnekliğini geliştirmek; kas kontrolunu sağlamak için gerekli yaklaşımları öğrenmesi.
Dersin Hedefi: Öğrencinin rehabilitasyonda temel yaklaşımları açıklayabilmesi ve hasta üzerinde uygulayabilecek düzeye gelebilmesini kapsar.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Nörofizyolojik Yaklaşımların Temel prensiplerini açıklar.
  2) Propriyoseptif nöromuskular fasilitasyon (PNF) tekniklerini; alt ve üst ekstremite PNF paternlerini açıklar.
  3) Üst ve Alt ekstremite PNF paternlerini açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Fasilitatör ve inhibitör PNF tekniklerini uygular.
  2) Proksimal hayati fonksiyonlarda rehabilitasyon tekniklerini uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Vakalar için uygun fizyoterapi - rehabilitasyon tekniklerini seçer.
  2) Temel bilgileri kullanarak, problemleri tanımlamak ve analiz eder.
  3) Uygulama işlemlerinde pratik yetenekler kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Propriyoseptif Nöromüsküler Fasilitasyona Giriş ve Temel Prosedürler
2) Motor Kontrolü ve Motor Öğrenme
3) PNF Tekniklerin Temel Prensipleri
4) Skapula ve Pelvis Patterns
5) Üst Ekstremite Paternleri
6) Alt Ekstremite Paternleri
7) Genel Tekrar
8) Vize Sınavı
9) Boyun Paternleri
10) Vücut Paternleri
11) Mat Aktiviteleri-I
12) Mat Aktiviteleri-II
13) Yürüyüş Aktiviteleri
14) Proksimal Yaşamsal Fonksiyonlar ve Genel Sağlık
15) Genel Tekrar
16) Final Sınavı
Diğer Kaynaklar: 1) PNF in Practice:Susan Adler,D.Beckers,M.Buck
2) PNF Teknikleri/ Prof. Dr. Ayşe Livanelioğlu, Prof. Dr. Zafer Erden, Prof. Dr. Mintaze Kerem
3)Sharman MJ, Cresswell AG, Riek S. Proprioceptive neuromuscular facilitation stretching : mechanisms and clinical implications. Sports Med. 2006;36(11):929-39. doi: 10.2165/00007256-200636110-00002. PMID: 17052131. 4) Nguyen PT, Chou LW, Hsieh YL. Proprioceptive Neuromuscular Facilitation-Based Physical Therapy on the Improvement of Balance and Gait in Patients with Chronic Stroke: A Systematic Review and Meta-Analysis. Life (Basel). 2022 Jun 13;12(6):882. doi: 10.3390/life12060882. PMID: 35743913; PMCID: PMC9225353. 5) Proprioceptive Neuromuscular Facilitation: Patterns and Techniques
Dorothy E. Voss, Marjorie K. Ionta, Beverly J. Myers

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

7

8

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı 1 1
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 12
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme 12 12
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 12 12
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 12 12
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 13 13
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 127
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4