HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR708 | ||||||||
Ders İsmi: | Medya ve Popüler Kültür | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 8. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Cansu Arısoy Gedik |
Dersin Amacı: | Konvansiyonel ve dijital medya kullanımının sosyal, kültürel etkilerini anlamak. Popüler kültüre eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşmak. Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz edebilmek. |
Dersin Hedefi: | Popüler kültürünü daha iyi anlayıp yorumlayabilmek için temel kültürel altyapıyı sağlamak. Böylece medya ve popüler kültür ile ilişkili kavram ve görüşleri tanımlayabilmek. Medya sektörünün ekonomik, politik ve kültürel kodlarının ne olduğunu anlamak. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medya ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi açıklar. |
||
2) Toplumsal olgu ve olayları anlamlandırır. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medya, kültür ve popüler kültür ile alakalı kavram ve görüşlerin eleştirel okumasını yapabilir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medyanın hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavrar. |
||
2) Popüler kültüre eleştirel yaklaşmayı öğrenir. |
||
3) Popüler kültürün yaratım ve yeniden üretiminde medyanın rolünü kavrar. |
Hafta | Konu | ||
1) | Kültür ve Popüler Kültür nedir? Batı Kültür Tarihinin Özeti | ||
2) | Kültürel Kavramların Açıklanması | ||
3) | Sözlü Kültürden Dijitale: İletişim Araçlarının Değişimi | ||
4) | Kitle İletişim Aracı olarak Televizyon ve Kültür | ||
5) | Popüler Kültürün Yayılım Araçları | ||
6) | Kitle İletişim Araçlarının Kitle Kültürüne Etkileri | ||
7) | İletişim ve Ekonomi Politiği | ||
8) | İletişim Okullarının Medyanın Toplumsal Etkisi Üzerine Analizleri | ||
9) | Ademi Merkeziyetçi Medya: Sosyal Medya ve Sanal Cemaat Kavramları | ||
10) | Gösteri Toplumu ve FoMO | ||
11) | Popüler Kültür ve Tüketim Toplumu | ||
12) | Medya, Politika ve Popüler Kültür | ||
13) | İdeoloji ve Hegemonyanın Meşrulaştırıcı Gücü Olarak Medya | ||
14) | Medya ve Popüler Kültür | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | ||||||||||||||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | ||||||||||||||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | ||||||||||||||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | ||||||||||||||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | ||||||||||||||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | ||||||||||||||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | ||||||||||||||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 24 |
Makale Kritik | 5 | 10 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 8 | 24 |
Proje Hazırlama + Sunma | 2 | 20 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |