HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR713
Ders İsmi: Uluslararası Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: 7. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr.Öğretim Üyesi Figen Sabırcan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Küreselleşmenin halkla ilişkilere etkisini, kültürlerarası iletişimin zorluklarını ve uluslararası halkla ilişkilerin maruz kaldığı etik sorunları kavramak.
Dersin Hedefi: Halkla ilişkilerde kültürel farklılık ve kültürlerarası iletişimin önemi ve rolünü anlamak. Halkla ilişkileri küresel ve tarihsel bir perspektiften düşünmek.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kültür kavramı, kültür-iletişim ilişkisi, uluslararası halkla ilişkilerin tarihi gelişimi, kampanya hazırlama bilgisine sahip olur.
  2) Küresel düzeyde halkla ilişkilerin değişen rolünü eleştirel bir biçimde analiz eder.
  3) Kültürlerarası iletişimi ve halkla ilişkileri uluslararası düzeyde eleştirel bir şekilde değerlendirir.
  4) Halkla ilişkiler kuramlarını etkili bir şekilde kullanarak uluslararası halkla ilişkiler üzerine derinlemesine araştırma yapar.
  5) Grup çalışması ile uluslararası halkla ilişkiler kampanyaları tasarlar.
  6) Küresel düzeyde halkla ilişkilerin değişen rolünü eleştirel bir biçimde tahlil eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Ders giriş, ders içeriği ve izlencesinin tanıtımı
2) Kültür ve İletişim Kavramı
3) Kültürlerarası İletişim ve Halkla İlişkilerdeki Rolü
4) Uluslararası Halkla İlişkilerin Tarihsel Gelişimi
5) Küreselleşme Kavramı ve Küreselleşme Kuramları
6) Küreselleşmeye Yönelik Yaklaşımlar
7) Küresel İletişim Stratejileri
8) Uluslararası Halkla İlişkiler Uygulamalarında Karşılaşılan Zorluklar
9) Uluslararası Halkla İlişkiler Uygulamalarında Medya İlişkileri
10) Amerika'dan Örnek Olaylar
11) Asya, Afrika ve Avustralya'dan Örnek Olaylar
12) Avrupa ve Orta Doğu’dan Örnek Olaylar
13) Öğrenci Sunumları I
14) Öğrenci Sunumları II
Diğer Kaynaklar: Becerikli, S. (2007). Uluslararası Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
Tomlinson, J. (2013). Küreselleşme ve Kültür. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Bauman, Z. (2016). Küreselleşme:Toplumsal Sonuçları. İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Moss, D., Powell, M., De Santo, B. (2010) Public Relations Cases - International Perspectives, UK: Taylor & Francis Ltd
Curtin, A.P., Gaither, K.T. (2007). International Public Relations.Negotiating Culture, Identity and Power. SAGE Publications, Inc

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 1 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 7
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 1 16
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 14
Proje Hazırlama + Sunma 1 10
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 1 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 91
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3