AĞIZ VE DIŞ SAĞLIĞI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ADS201
Ders İsmi: Ağız ve Diş Sağlığında Mesleki Eğitim I
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 12 6 9
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Sinem Ok Tokaç

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Klinik uygulamalar esnasında işleyişi gözlemleyerek klinik uygulamalara hazır olmak.
Dersin Hedefi: Klinik işleyişi ve hasta hazırlığını kavrayabilmek
Hasta-hekim- hekim yardımcısı iletişimine aşina olabilmek
Tedavi esnasında kullanılacak olan alet ve materyalleri öğrenmek ve yapılan tedavileri gözlemleyebilmek
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Enfeksiyon kontrolünü tanımlar.
  2) Klinik işleyişini bilir, hasta hazırlığını açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kliniğe gelen hastayı karşılamayı bilir.
  2) Tıbbi dökümantasyon kaydı tutmayı bilir.
  3) Oral radyoloji prensiplerini ve radyolojiden korunmayı bilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Ekip çalışmasında etik kurallara bağlı çalışmayı kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Entegre Klinik -1 Gözlem
2) Entegre Klinik -1 Gözlem
3) Entegre Klinik -1 Gözlem
4) Entegre Klinik -1 Gözlem
5) Entegre Klinik -1 Gözlem
6) Entegre Klinik -1 Gözlem
7) Entegre Klinik -1 Gözlem
8) Pedodonti-Ortodonti Klinik Gözlem
9) Pedodonti-Ortodonti Klinik Gözlem
10) Cerrahi (Ağız, Diş, Çene Hastalıkları, Periodontoloji) Gözlem
11) Cerrahi (Ağız, Diş, Çene Hastalıkları, Periodontoloji) Gözlem
12) Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Gözlem
13) Oral Diagnoz ve Radyoloji Klinik Gözlem
14) Laboratuvar Gözlem
Diğer Kaynaklar: 1-Akar, S. (2017). Diş Hekimi Asistanlığı. İstanbul: Quintessence.
2-Uzun, GV. (2016). Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerleri için Dört Elli Diş Hekimliği. İstanbul: Güneş Tıp Kitapevleri.
3-Kılıçarslan, M. (2013). Dört elli diş hekimliğinde yardımcı personel ve klinik yönetimi. İstanbul: Palme.
4-Kracher, C., Breen, C., McMahon, K., Gagliardi, L., Miyasaki, C., Landsberg, K., Reed, C. (2017). The Evolution of the Dental Assisting Profession. J Dent Educ, 81(9),30-37. doi: 10.21815/JDE.017.031.
5-Goldstein, LB., Trombly, R., McLeod, D., Goldstein, JM., Lymberopoulos, G. (2021). Dental Education in the Time of COVID-19 and Beyond. Compend Contin Educ Dent,42(1),47-48.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2) Ağız ve Diş Sağlığı Programı alanında edindiği bilgi ve eleştirel düşünme becerisini meslek pratiğinde karşılaşacağı sorunların tanımlanmasında, analizinde ve çözümünde kullanır, sorumluluk alır.
3) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir, alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler
4) Mesleği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, kayıt altına alınması ve kayıtların gizliliğinin sağlanmasında etik değerleri ve hukuk kurallarını gözetir
5) Ağız ve diş sağlığı hizmetlerinin sunumu ve yönetiminde; ekip çalışması, kalite süreç yönetimi, çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği, insan hakları ve muayenehane yönetimi konularında bilgi sahibidir.
6) Alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
7) Diş hekimi, hasta, hasta yakınları, meslektaşları ve ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar.
8) Dişhekimliğinde tüm disiplinler ile çalışabilme deneyimine sahiptir, görev yapacağı alanda gerekli tıbbi terminolojiyi bilir, alet- ekipmanı tanır ve kullanır.
9) Tüm dental girişimlerde hekime yardımcı olur, koruyucu hekimlik ve oral hijyenin sürdürülmesi konularında hastayı bilgilendirir, evrensel enfeksiyon kontrolü rehberlerini bilir ve uygular
10) Toplumsal sorumluluk proje ve etkinlikleri düzenleyebilir ve bunları uygulayabilir
11) İş sağlığı ve güvenliği konusunda sertifikalı eğitime sahiptir.
12) Acil ilk yardım uygulaması yapabilir
13) İngilizceyi alanındaki bilgileri izleyecek ve meslektaşları ile iletişim kuracak düzeyde bilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100