ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTL204 | ||||||||
Ders İsmi: | İthalat ve İhracat Yönetimi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Ceren TURAN |
Dersin Amacı: | İhracat İthalat Yönetimi ile ilgili temel kavramları bilmek. Eleştirel ve analitik bakış açısı ile analiz etmek. |
Dersin Hedefi: | Uluslararası Pazarlamadaki temel kavramlara, hedef pazarın seçimine ve hedef pazara girişte ürünün fiyat, dağıtım ve tanıtım kararlarının belirlenmesine, Uluslararası Ticaret Odalarının yayımladığı teslim şekillerine (INCOTERM 2010), ihracat çeşitlerine, ihracat ve ithalat işlemlerinin aşamalarına ve devletin sağladığı ihracat teşviklerine hakim olmak. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dış Ticaret alanında teorik ve uygulamalı düzeyde ileri derecede bilgi sahibi olur. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dış Ticaret ile ilgili konularda düşünce, yorum ve değerlendirmelerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
||
2) Dış Ticaret ile ilgili temel kavram, fikir ve verileri bilimsel yöntemlerle inceler, eleştirel ve analitik bakış açısı ile analiz eder. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İhracat ve ithalat ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Hafta | Konu | ||
1) | Dış Ticaret İşlemleri, Dış Ticaret Tanımları, Dış Ticaretin Amaçları, Dış Ticaretin Gelişim Süreci, Dış Ticaret Türleri, Dış Ticarette Pazara Giriş Yöntemleri, Dış Ticaretin Yararları, Dış Ticaret Teorileri | ||
2) | İhracat İşlemleri, İhracat Kavramı, İhracat Türleri, İhracat Rejim Kararları, Tahsil Şekilleri, Tahsil Süreleri, İhracat Bedelinin Tahsili, İhracat Denetimleri, Başlıca Finansman Yöntemleri | ||
3) | İthalat İşlemleri, İthalat Kavramı, İthalat Rejimi Kararı, İthalat Yönetmeliği ve İthalata İlişkin Tebliğler, İthal Malların Sınıflandırılması (Türleri), İthalatta Dikkat Edilecek Hususlar, İthalatta İşlem Süreci, İthalatçıların Başlıca Finansman Yöntemleri | ||
4) | Kambiyo Mevzuatı, Kambiyo’nun Tanımı ve Kapsamı, Dış Ticarette Kambiyo Yükümlülükleri, Kambiyo İşleminde Kullanılan Belgeler | ||
5) | Ödeme Şekilleri; Peşin Ödeme, Mal Mukabili Ödeme, Belge Karşılığı Ödeme/Poliçeli Satış | ||
6) | Kabul Kredili Ödeme, Karşı Ticaret, Konsinye İhracat, Mahsuben Ödeme, Akreditif (Letter Of Credıt-L/C) | ||
7) | Dış Ticaret İşlemlerinde Sözleşmenin Önemi | ||
8) | Devlet Yardımlarını Uygulayan Kamu Kuruluşları ve Verdikleri Destek Çeşitleri | ||
9) | Dış Ticarette Devlet Yardımları; Devlet Yardımları Kararının Amacı, Devlet Yardımları Kapsamında Yer Alan Başlıca, Başlıca Devlet Yardımları | ||
10) | İhracatçı Birliklerine Üyelik İşlemleri, İhracatçı Birliklerinde Onay | ||
11) | Dış Ticarette Vergi Yükümlülüğü; Gümrük Vergileri, Dış Ticarette KDV Yükümlülüğü, Anti Damping Vergisi ve Telafi Edici Vergi, Dâhilde İşleme İzin Belgesi, Yolcu İşlemler | ||
12) | Uluslararası Ticarette Kullanılan Belgeler; Gümrük Beyannamesi, Dolaşım Belgeleri, Navlun Faturası, Menşe Şahadetnamesi, Ticarî Fatura, Sigorta Belgeleri | ||
13) | Uluslararası Ticarette Kullanılan Belgeler;ATA Karnesi, Konşimento, Tır karnesi, Kambiyo Senedi, Döviz | ||
14) | Türkiye'nin Diğer Ülkeler İle Ticari İlişkisini Açıklayan Öğrenci Sunumları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | 1 | 1 | 1 | 3 | ||||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 13 | 39 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 1 | 3 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 11 | 22 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 1 | 7 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 21 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |