PSIKOLOJI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI107 | ||||||||
Ders İsmi: | İstatistik-I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç.Dr.Sinan Zeyneloğlu |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin, temel veri derleme ve analiz yöntemlerine hakim olması, bu amaçla evren ve örneklem ayrımı, güven aralığı kavramı, ana değişken türleri, ve bu değişken türlerine göre yapılabilecek analizler hakkında bilgi sahibi olmaları. |
Dersin Hedefi: | İstatistikle ilgi temel kavramların ve yöntemlerin öğrenilerek; verilerin toplanması ve düzenlenmesi sonuçunda ortaya çıkarılan gösterim ve analizlerin doğru yorumlanması hedeflenmektedir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Öğrenci, istatistik alanındaki program ve uygulama araç-gereçlerini ve diğer kaynaklarla desteklenen kuramsal bilgileri kavrar, bilgisayarda uygulama yapabilir. Psikoloji biliminde kullanılan istatistikte yer alan temel kavramları bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İstatistik alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
• İstatistik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar, değerlendirir, analiz eder. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) • İstatistik alanında ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar. |
||
2) • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir. |
||
3) • İstatistik alanında edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
||
4) • İstatistik alanında edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Ders içeriğinin ve sosyal bilimlerde istatistik kavramının tanıtılması. | ||
2) | Araştırma ve veri analizinin ampirik temelleri. Gerçeğin test edilmesi (geçerlilik). | ||
3) | Araştırma yöntemleri ve veri toplama teknikleri. Korelasyonda yönlülük ve sebeb-sonuç ilişkisi. | ||
4) | Bilgi ne şekilde kaydedilir ve kodlanır: Nitel (kategorik) ve nicel (mertik) değişkenler. | ||
5) | Soru ve yanit tipleri: açık uçlu ve önden kodlanmış. Soyut kavramların operasyonel hale getirilerek somut sorularla ölçülmesi. | ||
6) | Verilerin değişken türüne göre özetlenmesi. Frekans ve yüzdeler. | ||
7) | Merkezilik ölçüleri ve dağılım ölçüleri. | ||
8) | Örneklem, temsiliyet ve güven aralığı. | ||
9) | vize | ||
10) | Excel'de veri tablosu alma: pivot tabloları | ||
11) | SPSS'de veri analizi: Frekans alımı ve veri temizliği. | ||
12) | Çapraz tablo ve ki-kare analizi. | ||
13) | Ortalamalar arası farklılığın ölçülmesi: t-testi. | ||
14) | Metrik değişkenler arası ilişkinin derecesi: korelasyon testi. | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 44 |
Laboratuvar | 6 | 12 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | 1 | 4 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 4 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 64 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |