HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR304
Ders İsmi: Siyasal Kampanya Yönetimi
Ders Yarıyılı: 6. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Ahmet İlkay Ceyhan

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Siyasal kampanyaların tarihsel gelişimine, türlerine ve önemli aktörlerini bilmek.
Dersin Hedefi: Siyasi iletişim ve kampanya süreçlerinin teorik ve tarihsel açıdan değerlendirmek. Seçim kampanyası süreçleri ve aktörlerinin analizine etmek. Yeni medya çağında yeni siyasal iletişim biçimlerine özel bir dikkat göstermek. Modern-post modern seçim kampanyaları arasındaki farklılıkları ortaya koymak. Siyasal kampanya hazırlamanın tüm süreçlerini açıklamak ve bu konudaki becerilerini artırmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Siyasal kampanyaların tarihsel dönüm noktalarını ve siyasal kampanya türlerini açıklar.
  2) Politik kültürdeki farkları tanımlar.
  3) Modern seçim kampanyalarının özelliklerini ve unsurlarını tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Siyasal kampanyalarda rol oynayan önemli aktörleri kavrar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Yasal düzlemde, aktörler bazında ve mali boyutlardaki ayrıma işaret eder.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Derse Giriş
2) Siyasal Markalamanın Gelişimi ve Yapılanması
3) 21.Yüzyılda Dijital Vatandaşlık ve Siyasal Bağlam
4) Siyasal Kampanya ve Siyasal Reklamların Etkisi
5) Siyasal Kampanyaların Alt Yapılarının Oluşturulması
6) Siyasal Kampanya Stratejilerinin Belirlenmesi
7) Adayların Konumlarına Göre İmaj Oluşturma
8) Siyasal Bağlamda Dijital Medya Kullanımı
9) Dijital Medya ve Yeni Sosyal Hareketler
10) Karma Çevrimiçi Kampanya Organizasyonları
11) Hikaye Anlatımı ve Değer Değişimi
12) Proje-1
13) Proje-2
14) Genel Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: • Eser Köker, “Politikanın İletişimi İletişimin Politikası”, Vadi Yayınları.
• Nuran Yıldız, “Türkiye’de Siyasetin Yeni Biçimi: Liderler, İmajlar, Medya”, Phoenix Yayınevi.
• Fatih Keskin, “Politik Profesyoneller ve Uzmanlar”, De Ki Yayınları
• Jürgen Habermas, “İdeoloji Olarak Teknik ve Bilim”, çev. M. Tüzel, Yapı Kredi yayınları, İstanbul
• Köker, Eser, D. Beybin Kejanlıoğlu, "2002 Seçim Kampanyalarında Ulusal Basın", İletişim Araştırmaları, 2
(1), , s. 41-73.
• Tuncer, E. & N. Danacı, “çok Partili Dönemde Seçimler ve Seçim Sistemleri”. Ankara: TESAV Yayınları
• Ulrich Beck, “Siyasallığın İcadı”, İletişim Yay., İstanbul
• Clarke, S., Hoggett, P., & Thompson, S. “The Study of Emotion: An Introduction”. S. Clarke, P. Hoggett, &
S. Thompson içinde, Emotion, Politics and Society (s. 3-13). New York: Palgrave Macmillan
• Noam Chomsky, “Medya Denetimi”, İstanbul: Everest Yayınları.
• Wernick, A. (1996) “Promosyon Kültürü: Reklam, İdeoloji ve Sembolik Anlam”, Ankara: Bilim ve Sanat
Yayınları, ss. 189-233.
• Bowles, S. ve Gintis, H. (1996). “Demokrasi ve Kapitalizm Mülkiyet, Cemaat Ve Modern Toplumsal
Düşüncenin çelişkileri” (O. Akınhay, çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
• Crowley, D. ve Heyer, P. “İletişim Tarihi Teknoloji Kültür Toplum” (B. Ersöz, çev.). Ankara: Siyasal
Kitabevi.
• Doğanay, ü. “Demokratik Usuller üzerine Yeniden Düşünmek”. Ankara: İmge Kitabevi
• Domenach, J. M. “Politika ve propaganda”, (T. Yücel, çev.). İstanbul: Varlık Yayınları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

2

3

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 3 6
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 14
Proje Hazırlama + Sunma 2 30
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 2
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 2
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 152
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5