HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR305
Ders İsmi: Stratejik ve Kurumsal İletişim Yönetimi
Ders Yarıyılı: 5. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): PROF.DR. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, ilk dönemdeki lisans öğrencileri için halkla ilişkiler çalışmalarının anahtar kavramları ile tasarlanmış bir giriş dersidir. Dersin sonunda, İletişim Kavramı süreç ve öğeleri, Halkla İlişkilerin tanımı ve iletişimle etkileşimi, Halkla İlişkilerin tarihsel gelişimi, Halkla İlişkiler yaklaşımları ve karşılaştırması, Halkla İlişkilerin diğer alanlarla ilişkisi, Halkla İlişkiler modelleri, Halkla İlişkiler süreci ve aşamaları, Halkla İlişkiler Uzmanlarının görev ve sorumlulukları, Kurum Kimliği, Kurum İmajı, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, Sponsorluk ve Etik konularında bilgi sahibi olmayı, yeteneklerin geliştirilmesini amaçlar.
Dersin Hedefi: 1. Halkla İlişkiler temel kavramlarına, Halkla İlişkilerin gelişimine detaylı bir giriş sağlamak
2. Halkla İlişkiler uzmanlarının değişen koşullara uygun ve etkili çözümler geliştirmelerini sağlamak
3. Halkla İlişkilerin diğer alanlarla ilişkisini yönetme becerisi kazandırmak
4. Kurumsal İletişim Stratejisi geliştirme bilgi ve becerisi kazandırmak
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kurum yapısı ve işleyişini açıklar.
  2) Kurumları kurumsal iletişim açısından değerlendirir.
  3) Kurumların kurumsal iletişim çalışmalarını analiz eder.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Strateji Kavramı
2) Stratejik İletişim ve Halkla İlişkiler I
3) Halkla İlişkilerde Mükemmellik Teorisi
4) Kurumsal iletişim kavramı ve strateji
5) Kurumların stratejik iletişim amaçları ve iletişim biçimleri
6) Kurum içi iletişim kavramı
7) Kurumsal iletişimin tarihçesi
8) Halkla İlişkilerin Stratejist Rolü ve ödev teslimi
9) Kurumsal iletişim teorileri
10) Halkla İlişkilerin Stratejist Rolü
11) Kurumsal İletişimin Araçları
12) Kurumsal Kimlik, Markalama ve Kurumsal İtibar
13) Stratejik Kurumsal İletişim Yönetimi Uygulamaları
14) Genel Tekrar ve Öğrenci sunumları
Diğer Kaynaklar: 1-Peltekoğlu, F. B (2018), Halkla İlişkiler Nedir?, 10. Baskı, İstanbul, BetaBas.Yay.Dağ. A.Ş.
2-Vural Z.B.A, Bat M (2013), Teoriden Pratiğe Kurumsal İletişim, İletişim Yayınları
3-Can, H., Tuncer, D., Ayhan, D.Y., (1991). Genel İşletmecilik Bilgileri, Adım YAY. Ankara,
4-Grunig, J.G., (2005). Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota Yay.
5-Cornelissen, J., (ed.) Bir, Ç.S., ve Suher, İ.K., (2019), Kurumsal İletişim, AABir Yay., İstanbul
6- Cornelissen, J. (2011), Corporate Communication: A Guide to Theory and Practice, London: Sage

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. 3 2 2
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. 2 2 2
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. 3 3 3
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. 3 3 3
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. 3 3 3
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. 3 3 3
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. 3 3 3
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. 3 3 3
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. 3 3 3
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. 3 3 3
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. 3 3 3
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. 3 3 3
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. 3 3 3
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 % 20
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım 1 % 10
Toplam % 120
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 120

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 24
Makale Kritik 1 3
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 16
Proje Hazırlama + Sunma 14 30
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 1 15
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 159
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5