HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR208
Ders İsmi: Reklamcılık İçin Grafik Tasarım
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 1 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Murat Demir

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Uygulamalı ve teorik olarak görsel tasarım programlarının kullanımına odaklanmak. Profesyonel ve kişisel görsel ihtiyaçların üretilmesine yardımcı olmak.
Dersin Hedefi: Adobe Photoshop ve Illustrator programlarından yararlanarak portfolyo hazırlamak. Kurumsal kimlik unsurlarını tasarlamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Adobe programlarına hakim olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tasarım problemini sorgular.
  2) Daha önceden yapılmış örnekleri inceler.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Grafik Tasarım alanında uygulama yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Görsel İletişim ve Tasarımı Nedir? Adobe Illustrator ve Photoshop programları hakkında bilgilendirme
2) Grafik formatlarını ve dosya tiplerini tanımak. Bilgisayar tabanlı görsel üretim programlarının kullandığı terimler ile Adobe Illustrator programına giriş
3) Adobe Illustrator’de Pen Tool aracı ile serbest-organik çizimler
4) Adobe İllustrator’de panellerin kullanımı. Pathfinder paneli ile şekillerin oluşturulması
5) Çizim ve renk paletlerinin kullanımı ve kontrolleri. Uygulama. Karakter Tasarımı
6) Yazı ve çizim araçlarının kullanımı ve kontrolleri. Uygulama. Basılı Poster Tasarımı
7) Yazı ve görsel objelerde maske kullanımı ve kontrolleri. Uygulama. Reklam Afiş Tasarım
8) Adobe Photoshop programına giriş. Piksel tabanlı dosya formatları, görsel geliştirme süreçleri, çözünürlük ayarları ile araçların kullanımları. Uygulama. Fotoğraf Manüpilasyon
9) Renkler ve renk paletlerinin kullanımı. Hue-Saturation-Luminance (HSL) kontrolleri. Adobe Kuler ile renk paleti oluşturmak. Konteyner tekniği ile dijital ya da basılı görsel
10) Efekt ve Renk Düzenlemeleri. Piksel tabanlı görsellerde renk düzenlemesi ve efekt uygulamaları. RAW görsellerin düzenlemeye hazır hale getirilerek PS’a aktarılması
11) Pen Tool ve Maskeleme araçlarının kullanımı. Uygulama. Reklam Tasarımı
12) Serbest Tasarım Uygulaması
13) Zaman Çizgisi (Timeline) paneli ile hareketli görsel içerik oluşturmak. Uygulama. Sosyal medya uygulamalarına uygun dinamik içerik üretimi
14) Final Proje Teslimi ve Sunumu
Diğer Kaynaklar: Mueller-Brockmann, J. (1981). Grid systems in graphic design: A visual communications manaual for graphic designers, typographers and three dimensional designers. Niederteufen Switz.
Lupton, E. (2017). Design is storytelling. New York: Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum.
Shaughnessy, A. (2010). How to be a graphic designer, without losing your soul. New York: Princeton Architectural Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. 3 2 1 3
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. 1 1 3 1
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. 1 1 2 1
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. 1 1 1
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. 3 3 3 3
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. 3 1 3 3
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. 2 2 1 2
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. 2 2 1 1
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. 3 3 2 3
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. 3 3 3 2
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. 3 3 1 3
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. 3 3 1 3
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. 1 1 1 1
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. 1 1 1 1

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 14
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 7 21
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 7
Proje Hazırlama + Sunma 2 30
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 130
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 4