HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR204
Ders İsmi: Pazarlama İlkeleri
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Ruken ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Pazarlamanın temel kavramlar, yöntem ve stratejilerini kavramak.
Dersin Hedefi: Pazarlama konusunda genel bir bakış açısı geliştirmek. Pazarlama fonksiyonlarını anlamlandırmak.
Pazarlama fonksiyonlarını yürütmek.
Dersin Veriliş Şekli:

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlamanın temel kavramlarını açıklar
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Pazarlama yöntem ve stratejilerini kavrar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Tüketici satın alma davranışını etkileyen faktörlerin neler olduğunu inceler

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Pazarlama Kavramı
2) Pazarlamanın Tarihsel Sürecİ
3) Pazarlamanın Temel Kavramları
4) Kurumsal Kimlik/ Kurum Felsefesi
5) Pazarlamayı Etkileyen Faktörler
6) Stratejik Pazarlama Planı Oluşturma
7) Pazarlama Türleri
8) Pazarlama Türleri - Ödev Teslimi
9) Pazarlama Türleri
10) Pazar Bölümlendirme, Hedefleme, Konumlandırma ve Satış Tahminleri
11) Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
12) Müşteri İlişkileri Yönetimi
13) Öğrenci Ödev Sunumları
14) Öğrenci Ödev Sunumları
Diğer Kaynaklar: Mucuk. İ., (1997), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayınevi, İstanbul Erciş. A., (2012), Pazarlama İlkeleri, ISBN: 978-975-442-278-8, ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI, Erzurum Kotler, P., Kartajaya. H., ve Setiawan. I., (Çev. Nadir Özata), (2019), Pazarlama 4.0, Optimist Yay., İstanbul Kırgız A.C.,(Ed.), (2018), Ortaya Karışık Pazarlama Tarifleri, Beta Yay., İstanbul. BALTA-PELTEKOĞLU, F., (2014), HALKLA İLİŞKİLER NEDİR?, BETA YAY., İSTANBUL
ÖZGÜL-KILANÇ, R., (2020), itibar yönetimi ve öyküleme, 2020, Eğitim Yay.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. 3 1
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. 3 3 3
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. 3 3 3
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. 3 3 3
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. 3 3 3
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. 3 3 3
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. 3 3 3
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. 3 3 3
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. 3 3 3
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. 3 3 3
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. 3 3 3
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. 3 3 3
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. 3 3
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. 3 3 3

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 9 36
Makale Kritik 2 6
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası 2 6
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 6 18
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma 2 20
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize)
Genel Sınava Hazırlanma 14 28
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 157
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5