HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR205
Ders İsmi: Uygulamalı Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Ders Yarıyılı: 3. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. Berna Kürekçi Şendir

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: “Halkla İlişkilerde Kampanya Yönetimi” konusunda aktarılan teorik bilgilerin gerçekleşmiş kampanya örneklerinden yola çıkarak uygulamadaki model çalışmalar ile bağ kurmak.
Dersin Hedefi: Strateji, planlama ve iletişim kanallarını kullanarak halkla ilişkiler kampanyaları oluşturmak. Türkiye'den ve dünyadan örnek kampanya analizleri ile teori ile pratiğin bağlantısını kurmak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Halkla ilişkiler kampanyaları konusunda teorik ve uygulama bilgisi olur.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Halkla ilişkilerde herhangi bir etkinliği planlar.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Etkili ve ikna edici halkla ilişkiler kampanyası hazırlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Değerlendirme / Bütçelendirme / Yol haritası
2) Kavramsal olarak Halkla İlişkiler Kampanyası
3) Strateji oluşturma ve Zaman Çizelgesi Hazırlama
4) Değerlendirme yöntemleri ve çıktıların değerlendirilmesi
5) Stratejik Halkla İlişkiler Kampanya tasarım örnekler
6) Uygulamalı Kampanya Tasarımı Oluşturma/Sunum
7) Uygulamalı Kampanya Tasarımı / Yol haritası ve yöntem belirleme/Sunum
8) Sektörlere göre Halkla İlişkiler Kampanyalarının şekillenmesi
9) Örnek Halkla İlişkiler Kampanyalarının detaylı incelenmesi
10) Dünyadan Halkla İlişkiler Kampanya örneklerinin incelenmesi
11) Halkla İlişkiler Kampanyalarında etkileşim
12) Uygulamalı Kampanya Tasarımı / Sunum
13) Uygulamalı Kampanya Tasarımı / Sunum
14) Genel Değerlendirme
Diğer Kaynaklar: Peltekoğlu, F. B. (2001). Halkla ilişkiler nedir. İstanbul: Beta Basım Yayım.
Okay, A. ve Okay, A (2014). Halkla İlişkiler: Kavram, Strateji ve Uygulamaları. İstanbul: Der Yayınları.
Topsümer, F., Elden, M., ve Yurdakul, N. (2014). Reklam ve Halkla İlişkilerde Hedef Kitle. İstanbul: İletişim Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama 14 28
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 7
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 7 14
Proje Hazırlama + Sunma 4 100
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 14 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 207
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 6