HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR104
Ders İsmi: Halkla İlişkiler-II
Ders Yarıyılı: 2. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: 60101109 - Halkla İlişkiler-I | HİR 114 - Halkla İlişkiler-I
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Prof.Dr.Ruken ÖZGÜL KILANÇ

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Halkla ilişkiler alanına ilişkin kavramları açıklamak. Alanın genel bir tanıtımını yapmak.Sektörde karşılaşılan iletişim problemlerine yönetimsel açıdan bakarak çözümler geliştirebilecek analizleri yapabilme becerisi edindirmek.
Dersin Hedefi: 1. Halkla ilişkilerin tanımlarını öğrenmek ve alana yönelik genel bakış sağlamak
-Yönetimsel bir kavram olarak
-Davranış bilimi olarak
2. Antik çağlardan modern zamanlara kadar alanın tarihini öğretmek
-Önemli insanlar, alanında liderler
-Büyümeyi etkileyen toplumsal faktörler
3-Halkla ilişkiler iletişim teorisi
-Modeller
-İki yönlü iletişim kavramı
4-Halkla ilişkiler kampanyaları
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu derste başarılı olan öğrenciler; Halkla ilişkilerin temel kavram ve uygulamalarını tanımlar. Halkla ilişkilerin dinamik ve küresel doğası hakkında bilgi edinir. Halkla ilişkilerde etik ve profesyonel standartları uygulayabilir.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu derste başarılı olan öğrenciler; Halkla ilişkiler alanında özgün bir proje tasarlayabilir.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Halkla İlişkiler için Yönetim Kavramının İrdelenmesi
2) Halkla İlişkiler Kavramı ve Bir Meslek olarak Dünyada Tarihsel Gelişimi
3) Halkla İlişkiler Kavramı ve Bir Meslek olarak Türkiye’de Tarihsel Gelişimi
4) Halkla İlişkiler Yönetimi Kavramı Ve Stratejik Yönetim
5) İletişimde, Halkla İlişkiler uygulamaları ve Yönetiminin öneminin belirtilmesi.
6) Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler
7) Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler
8) Görsel iletişimde Halkla İlişkiler Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
9) Yazılı iletişimde Halkla İlişkiler Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.-Öğrenci Ödevleri Teslim tarihi-
10) Sözel iletişimde Halkla İlişkiler Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.
11) Halkla İlişkiler Yönetiminin kurum itibarı ile bağlantısının kurulması.
12) Kurum liderlerinin uygulamalardaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi.
13) Halkla İlişkiler Yönetimi uygulamaları açısından öğrenci sunumları
14) Halkla İlişkilerde Mükemmellik teorisi
Diğer Kaynaklar: Peltekoğlu, F. B (2018), Halkla İlişkiler Nedir?, 10. Baskı, İstanbul, BetaBas.Yay.Dağ. A.Ş.
Halil Can, Doğan Tuncer, Doğan Yaşar Ayhan, Genel İşletmecilik Bilgileri, Adım YAY,, Ankara, 1991: 115-116
Kılanç, R.Ö (2014), Halkla İlişkiler ve Etkinlik Yönetimi, İstanbul, Kriter Yayınevi James G. Grunig, Halkla İlişkiler ve İletişim Yönetiminde Mükemmellik, Rota yay. 2005
Global Alliance for Public Relations and Communication Management (GA) & Corporate Excellence –Centre for Reputation Leadership., Küresel Halkla İlişkiler ve İletişimModeli, © 2021

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 1 % 20
Sunum 1 % 20
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 1 42
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik 1 2
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 1 24
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 1 16
Proje Hazırlama + Sunma 1 15
Rapor Hazırlama + Sunma 2 18
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav 1 3
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 14
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 1 14
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 150
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5