HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR104 | ||||||||
Ders İsmi: | Halkla İlişkiler-II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: |
60101109 - Halkla İlişkiler-I | HİR 114 - Halkla İlişkiler-I |
||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Ruken ÖZGÜL KILANÇ |
Dersin Amacı: | Halkla ilişkiler alanına ilişkin kavramları açıklamak. Alanın genel bir tanıtımını yapmak.Sektörde karşılaşılan iletişim problemlerine yönetimsel açıdan bakarak çözümler geliştirebilecek analizleri yapabilme becerisi edindirmek. |
Dersin Hedefi: | 1. Halkla ilişkilerin tanımlarını öğrenmek ve alana yönelik genel bakış sağlamak -Yönetimsel bir kavram olarak -Davranış bilimi olarak 2. Antik çağlardan modern zamanlara kadar alanın tarihini öğretmek -Önemli insanlar, alanında liderler -Büyümeyi etkileyen toplumsal faktörler 3-Halkla ilişkiler iletişim teorisi -Modeller -İki yönlü iletişim kavramı 4-Halkla ilişkiler kampanyaları |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu derste başarılı olan öğrenciler;
Halkla ilişkilerin temel kavram ve uygulamalarını tanımlar.
Halkla ilişkilerin dinamik ve küresel doğası hakkında bilgi edinir.
Halkla ilişkilerde etik ve profesyonel standartları uygulayabilir.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Bu derste başarılı olan öğrenciler;
Halkla ilişkiler alanında özgün bir proje tasarlayabilir.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Halkla İlişkiler için Yönetim Kavramının İrdelenmesi | ||
2) | Halkla İlişkiler Kavramı ve Bir Meslek olarak Dünyada Tarihsel Gelişimi | ||
3) | Halkla İlişkiler Kavramı ve Bir Meslek olarak Türkiye’de Tarihsel Gelişimi | ||
4) | Halkla İlişkiler Yönetimi Kavramı Ve Stratejik Yönetim | ||
5) | İletişimde, Halkla İlişkiler uygulamaları ve Yönetiminin öneminin belirtilmesi. | ||
6) | Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortamlar, Araçlar ve Yöntemler | ||
7) | Kurum İçi ve Kurum Dışı Halkla İlişkiler | ||
8) | Görsel iletişimde Halkla İlişkiler Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. | ||
9) | Yazılı iletişimde Halkla İlişkiler Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi.-Öğrenci Ödevleri Teslim tarihi- | ||
10) | Sözel iletişimde Halkla İlişkiler Yönetiminin uygulamalarda nasıl yer aldığının bilinmesinin öneminin altının çizilmesi. | ||
11) | Halkla İlişkiler Yönetiminin kurum itibarı ile bağlantısının kurulması. | ||
12) | Kurum liderlerinin uygulamalardaki yerleri açısından öneminin belirtilmesi. | ||
13) | Halkla İlişkiler Yönetimi uygulamaları açısından öğrenci sunumları | ||
14) | Halkla İlişkilerde Mükemmellik teorisi | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | ||||||||||||||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | ||||||||||||||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | ||||||||||||||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | ||||||||||||||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | ||||||||||||||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | ||||||||||||||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | ||||||||||||||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | ||||||||||||||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | ||||||||||||||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | ||||||||||||||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | ||||||||||||||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | ||||||||||||||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 1 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 1 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | 1 | 2 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 1 | 24 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 1 | 16 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 15 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 2 | 18 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | 1 | 3 |
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 14 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 150 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |