HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | HIR106 | ||||||||
Ders İsmi: | Medya ve Demokrasi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Cansu Arısoy Gedik |
Dersin Amacı: | Modern temsilci demokrasinin dördüncü gücü olarak adlandırılan medya ve demokrasinin tarihi ilişkisini anlamak, haber üretme ve raporlama süreçlerini, haber izleyici kitlesi ile haber kuruluşları arasındaki ilişkiyi, medyanın siyasi kampanyalardaki rolü ile sosyal medyanın yükselen değerini incelemek. |
Dersin Hedefi: | Medyanın demokratik işleyişle ilgili konulara olan etkisini gazetecilik, sert ve yumuşak haber içerikleri üzerinden ortaya koymak. Sıradan vatandaşların içerik üreticisi olma imkanlarıyla sosyal medyanın yarattığı bilgi otobanının dijital katılıma etkisini analiz etmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Demokrasi ile ilgili kavramları bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Medya ve demokrasi arasındaki ilişkiyi kavrar. |
||
2) Rasyonel olarak günceli analiz eder. |
||
3) Medyanın bağımsızlığı ile demokrasi arasındaki ilişkiyi kavrar. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Dünya’dan ve Türkiye’den kapsamlı medya ve demokrasi vakaları ile doğru ve tarafsız eleştiri/ haber yapar, kamuoyu oluşturur. |
Hafta | Konu | ||
1) | Demokrasi ve medya kavramlarına genel bir bakış | ||
2) | Demokraside Basının Yeri ve Önemi | ||
3) | Liberal kuram, Otoriter-Totaliter Rejimler ve Basın | ||
4) | Demokrasi ve medya ilişkisi. Demokrasinin gelişiminde basın özgürlüğünün yeri. Liberal medya kuramı | ||
5) | Basın iktidar ilişkileri Medya ve siyaset | ||
6) | Demokrasilerde kamuoyunun önemi, tanımı, siyasal katılım | ||
7) | Tartışma: Neden gazeteciler demokrasiden yana olmak zorundadır, örnekler üzerinden tartışma | ||
8) | Medya araçları | ||
9) | Medya araçlarının evrimi ve demokrasi yansımaları | ||
10) | Medya araçlarında demokrasi yansımaları | ||
11) | Medyanın temel görevleri ve güncel meseleler | ||
12) | Medyanın temel görevleri ve güncel meseleler | ||
13) | Tartışma: Türk medyasının içinde bulunduğu mevcut durum analizi | ||
14) | Proje Sunumları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar. | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir. | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | |||||||||
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar. | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir. | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir. | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | |||||||||
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir. | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder. | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | |||||||||
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||||||||
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar. | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 24 |
Makale Kritik | 3 | 3 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 7 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | 10 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 13 | 13 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 122 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 4 |