HALKLA İLIŞKILER VE REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR101
Ders İsmi: Reklamcılığa Giriş-I
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Dr. Öğretim Üyesi Duygu AYDIN ASLANER

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencileri reklam sürecine ilişkin kavramlarla tanıştırmak, reklamcılık mesleği ile ve mesleğe dairi kurum, dernek ve meslek örgütleri ile ilgili temel bilgileri anlatmak ve bir reklam kampanyasının nasıl planlanıp gerçekleştirildiğini, giriş seviyesinde uygulamalı olarak göstermektir.
Dersin Hedefi: Bir reklam kampanyasındaki her bir süreci yönetebilmek.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bütünleşik pazarlama iletişimi içinde reklamın rolünü açıklar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Reklamcılık faaliyetlerinin yapılma amaçlarını anlatır
  2) Bir reklam kampanyasındaki her bir süreci yönetebilmek.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Reklam sürecindeki temel aktörleri bilir.
  2) Reklam kavramının gelişim sürecini ve diğer alanlarla ilişkisini açıklar

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Üretim Toplumundan Tüketim Toplumuna Geçiş Süreci ve Reklamcılık
2) Reklamcılık Nedir?
3) Reklamcılığın temel kavramları ve terimleri
4) Reklamcılık tarihi ve gelişimi
5) Reklam Teorileri
6) Reklam Çekicilikleri
7) Yaratıcı Strateji
8) Vize
9) Reklam kampanyasının amaçları, stratejisi ve bütçesi
9) Planlama, hedef kitle ve bölümleme
10) Reklam, marka ilişkisi, slogan ve logo
11) Reklam Türleri
13) Reklam ve Medya
14) Grup projesi sunumları
15) Grup projesi sunumları
Diğer Kaynaklar: Babacan, M. (2005). Reklamcılık: Temel Kavramlar. Ankara: Detay Yayıncılık.
Balta Peltekoğlu, F. (2010). Kavram ve Kuramlarıyla Reklam. İstanbul: Beta Basım A.Ş.
Cluley, R. (2017). Essentials of Advertising. New York: Kogan Page Ltd.
Deniz, E. (2010). Markalaşma ve Reklam. İstanbul: Kum Saati Yayıncılık.
Elden, M., Ulukök, Ö. ve Yeygel, S. (2011). Şimdi Reklamlar… (5. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları.
Merter, E. (2003). 80. Yılında Cumhuriyeti Afişleyen Adam: İhap Hulusi Görey. İstanbul: Literatür Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

5

2

3

4

Program Kazanımları
1) Alanıyla ilgili problemleri saptayarak konuya ilişkin sorunları analiz eder.
2) Alanındaki bilgi ve olguları Sosyoloji, Gazetecilik, Televizyon, Medya gibi alanlarla karşılaştırır.
3) Alanlarındaki temel kavramları ve disiplinleri belirler.
4) Bu programdan mezun olanlar, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında araştırma ve analiz yapar.
5) Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgilerden faydalanarak, halkla ilişkiler ve reklam faaliyetlerinde karşılaştığı problemleri saptar.
6) Halkla ilişkiler kampanyaları ve reklam projelerinde yer alarak, ekip içinde kendilerine verilen görevleri yerine getirir.
7) Alanıyla ilgili ortaya çıkabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak, iletişim planı tasarlar.
8) Oluşabilecek sorunlara karşı eleştirel bir bakış açısıyla yeni stratejiler geliştirir.
9) Alanla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve çalışmalar gerçekleştirir.
10) Yaratıcı ikna ve sunum tekniklerini uygular.
11) Yaşanılan ülkenin ve toplumun yararına projeler gerçekleştirir.
12) Reklam ve halkla ilişkiler konularındaki fikirlerini ilgili kişi ve kurumlara etkili bir şekilde ifade eder.
13) Edindiği bilgiler doğrultusunda, kariyer hedeflerini belirler.
14) İletişimle ilgili konuların toplumsal ve global boyutlardaki etkilerini analiz eder ve yorumlar.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Tartışma % 0
Katılım % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100