GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GMS203 | ||||||||
Ders İsmi: | Menü Planlama ve Tasarım | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Ecem İnce |
Dersin Amacı: | Menü planlama ve tasarım alanında etkili yiyecek ve içecek yönetimi için temel oluşturmak. Öğrencilere farklı çeşitlerde yemek listesi ve standart reçete hazırlama bilgi ve becerisini kazandırmak. |
Dersin Hedefi: | Yiyecek ve içecek işletme menülerinin başlangıç sürecinden son çıktı alındığı ana kadar geçen tüm süreci incelemek. Bu açıdan, menü çeşitleri, menünün önemi, maliyet hesaplama, menü mühendisliği, konsepte göre menü planlayabilme ve tasarlayabilme yetisi kazandırmak. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Menünün tanımı , temel menü çeşitlerini ve işletmeler için önemi bilir. |
||
2) Yiyecek ve içecek menüsü planmayı, menü değerlendirmeyi ve müşteri ilişkilerini bilir. |
||
3) Menü planlamada maliyet kontrolünün önemini kavrar ve menüde satış fiyatı hesaplamayı bilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Menü planlanması ve tasarımında dikkat edilmesi gerekenleri, menü mühendisliği ve satış analizi yapar. |
||
2) Çeşitli günler için tadım menüsü hazırlayabilir ve uygulanan menüleri analiz eder.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gastronomi için menü planlamanın ve tasarımın önemini kavrar. |
||
2) Menülerin sınıflandırılması ve menü çeşitleri hakkında bilgi sahibi olur. |
||
3) Menü planlanırken uyulması gereken temel kuralları öğrenir. |
Hafta | Konu | ||
1) | Restoran İşletmeciliğinin Tarihi ve Toplu Beslenme | ||
2) | Menü ,Menü Tarihi ve Önemi | ||
3) | Menü Türleri | ||
4) | Menü Planlama | ||
5) | Menü Tasarımı | ||
6) | Menüde Fiyatlandırma Uygulamaları | ||
7) | Menü Mühendisliği ve Analizi | ||
9) | Menü Yönetim Sistemleri | ||
10) | Menü Yönetiminde Güncel Konular | ||
11) | Özel Günler için Menü Planlama | ||
12) | Sezonluk Menü Planlama | ||
13) | Vejetaryen Menü Planlama | ||
14) | Dünya Mutfakları Menü Planlama | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
8 |
7 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Gastronomi alanındaki eğitim kaynaklarını ve mutfak araç gereçlerini tanır. | ||||||||||||||||
1) aaa | ||||||||||||||||
2) bbb | ||||||||||||||||
2) Bir yiyecek-içecek işletmesindeki personelin çalışma alanlarını ve sorumluluklarını tanımlar. | ||||||||||||||||
3) Çalışma ortamındaki iş güvenliği kurallarını tanımlar. | ||||||||||||||||
4) Yemek pişirmenin ardında yatan fiziksel ve kimyasal olayları anlayarak kullandığı yöntemlerin gıda üzerindeki etkisini önceden bilir. | ||||||||||||||||
5) Yaratıcı menüler geliştirir | ||||||||||||||||
6) Yiyecek içecek sektöründe gerekli temel kuramsal bilgileri kullanarak kişiye özel menüler geliştirir. | ||||||||||||||||
7) Milli mutfak kültürünü tanıyarak tanıtımını yapar. | ||||||||||||||||
8) Mesleki etik ve sağlık kuralları çerçevesinde menüler tasarlar. | ||||||||||||||||
9) Mutfakta yemeğin reçetesinden sunumuna kadar her konuda sorumluluk alır. | ||||||||||||||||
10) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştir, bilgiyi etkin bir biçimde kullanır. | ||||||||||||||||
11) Türkçeyi doğru kullanarak anadiline hakim olur. | ||||||||||||||||
12) Ekip çalışması ve zaman yönetimi kavramlarını tanır. | ||||||||||||||||
13) Yemek pişirme tekniklerini geliştirir. | ||||||||||||||||
14) Gastronomi alanıyla ilgili bir işletmenin pazarlama ve maliyet analizi gibi iktisadi faaliyetlerini yürütür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | 1 | % 10 |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 14 |
Makale Kritik | 14 | 14 |
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 14 |
Proje Hazırlama + Sunma | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama + Sunma | 14 | 14 |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | 14 | 14 |
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 14 | 42 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 42 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 212 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 7 |