| İŞLETME YÖNETIMI (TEZLI) | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ISL513 | ||||||||
| Ders İsmi: | Uluslararası İşletmecilik | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: | 
 | ||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan İçi Seçmeli | ||||||||
| Dersin Düzeyi: | 
 | ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Dr. Gaye Özkasap | 
| Dersin Amacı: | Uluslararası işletmecilik ile ilgili kuram ve uygulamaları öğretmek | 
| Dersin Hedefi: | Küreselleşme, uluslararası iş çevresi, farklı ülkelerdeki farklı yönetim uygulamaları, uluslararası pazarlara girişte uygulanan yöntemler hakkında bilgi vermek | 
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | 
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 1) Küreselleşme ile birlikte uluslararası iş çevresinde meydana gelen değişimleri anlar | ||
| 2) Gelişmekte olan ülkeler ve gelişmiş ülkeler arasındaki uluslararası işletmecilik faaliyetlerindeki farklılıkları anlar | ||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 1) Uluslararası işletmeciliğin gerektirdiği bilgilere sahip olur | ||
| 2) Uluslararası pazarlara girişte uygulanabilecek en uygun giriş ve sahiplik yöntem ve uygulamaları hakkında değerlendirmede bulunur | ||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 1) Uluslararası iş yapan firmaların nasıl uluslararasılaştığı bilir | ||
| 2) Uluslararasılaşma yöntem ve tekniklerini avantaj ve dezavantajlarına göre analiz eder | ||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Uluslararası işletmecilik ile ilgili temel kavramlar | ||
| 2) | Küreşelleşme | ||
| 3) | Uluslararası işletmeciliğin kurumsal çerçevesi | ||
| 4) | Uluslararası ticaret teorileri | ||
| 5) | Doğrudan yabancı yatırım teorileri | ||
| 6) | Uluslararası pazarlara giriş stratejileri | ||
| 7) | Uluslararası işletmeler ve siyasi, ekonomik, hukuki çevre | ||
| 8) | Uluslararası işletmeler ve kültürel çevre | ||
| 9) | Uluslararası işletmelerde etik ve kurumsal sosyal sorumluluk | ||
| 10) | Uluslararası insan kaynakları yönetimi | ||
| 11) | Uluslararası pazarlama yönetimi | ||
| 12) | Uluslararası işletmeler ve küresel finans sistemi | ||
| 13) | Uluslararası işletmelerde stratejik yönetim | ||
| 14) | Gelişmekte olan ülkeler ve uluslararası yatırım faaliyetleri | ||
| 
 | |||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | ||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||
| 1) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal sorumluluk bilincine sahip olarak profesyonel, yasal ve etik ilkeleri anlayabilmek ve uygulayabilmek. | ||||||||||||||
| 2) Sosyal ve mesleki ilişkileri anlayabilmek ve yönetebilmek. | ||||||||||||||
| 3) İşletmecilik alanında en güncel bilgileri içeren ders malzemeleri ve diğer bilimsel kaynaklar aracılığıyla ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak ve bu sayede bir işletmeyi kendi çevresi içinde değerlendirebilmek. | ||||||||||||||
| 4) İşletmeciliğin temel kavramlarını ve fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavramak ve analiz etmek. | ||||||||||||||
| 5) İşletmecilik ile ilgili güncel ve gelişen eğilimleri mesleki İngilizce yeterliliğine sahip olarak izleyebilmek. | ||||||||||||||
| 6) Meslek alanı ile ilgili konuları tüm yönleriyle kavrayabilmek. | ||||||||||||||
| 7) Uygulamada karşılaşılan sorunları çözebilmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek. | ||||||||||||||
| 8) Disiplinlerarası düşünebilmek ve etkili takım çalışmaları gerçekleştirebilmek. | ||||||||||||||
| 9) Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek. | ||||||||||||||
| 10) Kazanılan yaşam boyu öğrenme ve kendi kendine öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek ve bunun giderilmesine yönelik ileri düzeyde çalışmalar sürdürebilmek. | ||||||||||||||
| 11) Ekonomide iş fırsatlarını görebilmek, doğru şekilde yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek. | ||||||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini nitel ve nicel verilerle desteklenmiş sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek. | ||||||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanabilmek. | ||||||||||||||
| 14) Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek. | ||||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | % 0 | |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | % 0 | |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 40 | 
| Final | 1 | % 60 | 
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | 
| Ders Süresi | 14 | 42 | 
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 32 | 
| Makale Kritik | 16 | 16 | 
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 16 | 32 | 
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 16 | 16 | 
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 8 | 16 | 
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 | 
| Genel Sınava Hazırlanma | 16 | 32 | 
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 | 
| Katılım | ||
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 188 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 6 | |