GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KNT001
Ders İsmi: Toplumsal Katkı
Ders Yarıyılı: 8. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan Dışı Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Işıl Büyükgebiz

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere başta toplumsal katkı, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kapsamındaki konular üzerine lisans seviyesinde bilgi vermektir.
Dersin Hedefi: Öğrencilerin başta toplumsal katkı, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve kapsamındaki konular üzerine lisans seviyesinde bilgi sahibi olmalarıdır.
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) Bu bölümü başarı ile tamamlayan öğrenciler; Temel toplumsal katkı terimlerini ve kavramlarını açıklayabilirler.
  2) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ni, içerik ve kapsamlarını açıklayabilirler.
  3) Toplumsal katkı genelinde, üniversite sosyal sorumluluğu özelinde bilgi sahibi olabilirler.
  4) Toplumsal katkıya, üniversite sosyal sorumluluğuna, sorumlu yurttaşlığa ve BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’ne ilişkin çağın güncel sorunları hakkında bilgi sahibi olabilirler.
  5) Toplumsal katkının, üniversite sosyal sorumluluğunun ve sorumlu yurttaşlığın gelecekteki rolü ve işlevleri hakkında bilgi temelli öngörü sahibi olabilirler.
  6) Toplumsal katkının, üniversite sosyal sorumluluğunun, BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri’nin Dünya’daki artan önemi hakkında bilgi sahibi olabilirler.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Toplumsal Katkı- GİRİŞ
2) Yükseköğretimin Tarihçesi
3) Üniversite Sosyal Sorumluluğu Temel Kavramlar
4) KSS’den ÜSS’ye Geçiş
5) ÜSS- Kurum
6) ÜSS- Öğrenci
7) Öğrenen Örgütler
8) ARA SINAV
9) Öğrenmenin Etkinleştirilmesi
10) Güncel Üniversite Fonksiyonlarına Bakış
11) Sürdürülebilirlik-1
12) Sürdürülebilirlik-2
13) BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
14) Sosyal Toplumsal Farkındalık
15) Sosyal Girişimcilik
Diğer Kaynaklar: Hizmet Pazarlaması/ Alparslan Özmen
Hizmet Pazarlaması/ Öğr. Gör. Dr. Aybike Tuba ÖZDEN
Sivil Toplum Aktif Yurttaşlık El Kitabı- Fikret Toksöz / Mustafa Utku Güngör / Yasemin Zeytinoğlu
Üniversite İç Paydaşı Öğrencilerinin Toplumsal Katkı Uygulamaları/ Işıl Büyükgebiz
Sustainability Education. Perspectives and Practice Across Higher Education. Edited by Paula Jones, David Selby ve Stephen Sterling. Earthscan Ltd.
The International Monetary Fund and the Learning Organization. The Role of Independent Evaluation. Chapter 7: Organizational Learning, the Learning Organization, and Independent Evaluation. Moisés J. Schwartz and Ray C. Rist. International Monetary Fund
Sustainability: A History, Revised and Updated Edition/ Jeremy L. Caradonna
Sustainability Principles and Practice/ Margaret Robertson

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına özgü temel kavramlar, teoriler ve ilkeleri anlatır.
1) Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır.
1) Mesleki etik kurallara uygun davranmak ve bu kuralları iş yaşamına entegre edebilmek.
2) Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik prensiplerine uygun davranışlar sergiler, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir.
2) Türk ve dünya mutfak kültürlerinin tarihsel gelişimi ve çeşitliliğini anlatır.
3) Türk ve dünya mutfaklarından çeşitli pişirme tekniklerini ve mutfak uygulamalarını profesyonel düzeyde yapar.
3) Değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere yenilikçi bakış açısıyla çözümler üretir.
4) Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanarak takım çalışması içinde liderlik yapar ve sorumluluk alır.
4) Gıda güvenliği, hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular.
5) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında karşılaşılan problemleri analiz eder ve çözüm üretir.
5) Mutfak yönetimi ve operasyonlarını bağımsız olarak yürütür.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.)
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 30
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 1