ULUSLARARASI TICARET VE LOJISTIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UTL305 | ||||||||
Ders İsmi: | Lojistik Planlama ve Modelleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. M.Hakan KESKİN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için kullanılan analitik modelleri tanımalarını, problemlerin nasıl modelleneceği, nasıl çözüleceği ve çözümlerin nasıl yorumlanacağı konularında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin Hedefi: | Bu dersin hedefi üretim ve hizmet sistemlerinin tasarımı, planlanması, kontrolü ve iyileştirilmesine yönelik temel kavramların öğretilmesi, bir tedarik zinciri içindeki analitik karar verme yöntemlerine yönelik entegre bir bakış açısının sağlanması, talep tahmin kavram ve tekniklerine ilişkin detaylı bir çerçeve sunulması, kapasite planlamasından başlayarak tedarik zincirinin bütünü için planlamanın öğretilmesidir. Bu amaçlar doğrultusunda öğrenciler gerçek lojistik sistemlerindeki belirsizliklerin çözümü için teknikleri öğrenerek optimizasyon yazılımlarının uygulamalı olarak kullanmayı öğreneceklerdir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Gerçek bir problemi doğrusal programlama kullanarak matematiksel olarak modeller
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Tedarik zinciri ulaştırma problemlerini çözer.
|
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Depolama ve Envanter Yönetimi dersi, öğrencilere envanter kontrolü, depo yönetimi ve malzeme taşıma süreçlerini etkin bir şekilde yönetme becerisi kazandırır. Öğrenciler, lojistik operasyonların verimliliğini artıracak stratejiler geliştirme, depolama alanlarını optimize etme ve envanter seviyelerini doğru şekilde izleyerek maliyetleri düşürme konusunda yetkinlik kazanacaklardır. Ayrıca, ders, öğrencilerin küresel tedarik zincirlerinde karşılaşılan lojistik zorluklarını analiz etme ve çözüm üretme becerisi edinmelerine yardımcı olur. |
||
2) Kuyruk teorisi problemlerini çözer.
|
Hafta | Konu | ||
1) | Lojistik-Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik Planlama ve Modellemeye Giriş | ||
2) | Lojistik Planlama ve Modelleme: Genel Yapı ve Kavramlar | ||
3) | Lojistik Planlamada Modeller: Matematiksel Modellerin Mantığı, Modelleme, Yedi Aşamalı Problem Çözme Metodolojisi | ||
4) | Tedarik Zinciri Yönetimi Genel Yapısı: Tedarik Zinciri Ağ Tasarımı, Ağ Tasarımında Kullanılan Modeller | ||
5) | Lojistik Planlama ve Tedarik Zinciri Yönetiminde Tahminleme | ||
6) | Lojistik Planlama ve Modellemede Stok (Envanter) Yönetimi | ||
7) | Lojistik Planlama ve Modellemede Depolama: Depoların Yerleşim Tasarımı | ||
8) | Lojistik Planlama ve Modellemede Tesisler | ||
9) | Lojistik Planlama ve Modellemede Taşımacılık Yönetimi | ||
10) | Lojistik Planlama ve Modellemede Filo Yönetimi | ||
11) | Lojistik Planlama ve Modellemede Yönetim Destek Konuları | ||
12) | Lojistik Planlama ve Modellemede İleri Lojistik Pratikler | ||
13) | Lojistik Planlama ve Modelleme ve Üretim Tesisleri, Biçimleri | ||
14) | Lojistik Planlama ve Modellemede Çağdaş Uygulamalar ve Alan Pratikleri | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
3 |
2 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
1) 1. Uluslararası ticaretin kuramsal altyapısı ile ithalat, ihracat, kambiyo, gümrük ve lojistik gibi operasyona yönelik bilgileri kavrar. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
2) 2. Küreselleşen sermaye, emek ve mal ticaretinde iş kültürü ve pazarlama etkileşimini tanımlar. | 1 | 3 | 2 | |||||||||||||||
3) 3. Uluslararası ticaret ile ilgili küresel ve ulusal temel düzenlemeleri takip eder. | 1 | 3 | 2 | |||||||||||||||
4) 4. Uluslararası ekonomik ve ticari gelişmeleri analiz eder. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
5) 5. Lojistik ile ilgili sorunları tanımlar, çözüm yolları sunma becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
6) 6. Bilgisayar ve uluslararası ticari operasyonlar ve veri analizlerinde kullanılan bilgi sistemleri ve yazılımlarını kullanabilme becerisi kazanır. | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||
7) 7. Araştırma becerisi ve analitik düşünme yeteneği kazanır. | ||||||||||||||||||
8) 8. Alınacak projelerin süreçlerini ve sonuçlarını belirler, sebep – sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurur, stratejik yaklaşım geliştirir | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
9) 9. Görev aldığı alanlarda kurumun vizyon, amaç ve hedeflerini belirler. | ||||||||||||||||||
10) 10. Farklı kaynaklardan bilgi elde eder ve analiz etme becerisine sahip olur ve inisiyatif kullanır. | ||||||||||||||||||
11) 11. Kendi alanında sürekli iyileştirmeye odaklı ve yenilikçi olur. | ||||||||||||||||||
12) 12. Düşüncelerini başkalarının anlayabileceği şekilde iletir, yatay ve dikey iletişim kurar ve yüksek ikna gücüne sahip olur. | ||||||||||||||||||
13) 13. Liderlik özelliklerine sahip olup takım çalışmasına yakın olur. | ||||||||||||||||||
14) 14. En az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü Bağımsız Kullanıcı kapsamında B2 düzeyinde bilgi sahibi olur ve bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır. | ||||||||||||||||||
15) 15. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. | ||||||||||||||||||
16) 16. Uluslararası ticaretin çeşitli alanlarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 | 3 | 3 | |||||||||||||||
17) 17. Paydaşlarla ilişkileri analiz eder, alanındaki gelişmeleri ve yenilikleri izler, kurumunun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | ||||||||||||||||||
18) 18. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 42 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 10 | 10 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 14 | 28 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 14 | 28 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 14 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 152 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |