SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SBG702
Ders İsmi: Sağlık Kuruluşlarında Kalite ve Akreditasyon
Ders Yarıyılı: 4. Yarıyıl / Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Alan İçi Seçmeli
Dersin Düzeyi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersi Veren(ler): ÖĞR.GÖR.İREM MALATYALI

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kalite, Toplam Kalite Yönetimi(TKY) ve Sağlıkta Kalite Standartları ile ilgili teorik ve uygulama bilgilerini kavramak, akreditasyon ve yalın araçları bilmek. Kalite bilincine aşina olmak.
Dersin Hedefi: Kalite bilincini açıklamak. Toplam kalite yönetimini tanımlamak. Kalite standartlarını açıklamak. Akreditasyon ve yalın araçları açıklamak.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) SKS hastane kalite boyutlarını, akreditasyon kavramını tanımlar.
  2) Toplam kalite yönetimi felsefesini ve kalite kavramını tanımlar.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) Problem çözme tekniklerini uygular.
  2) Kalite kontrol süreçlerini uygular.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) Kalite anlayışı ile problemleri analiz eder.
  2) Hastanede kalite standartlara uygun çözümler üretir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Kalite tanımları, özellikleri
2) Kalitenin tarihçesi
3) Toplam kalite yönetimi ve unsurları
4) Toplam kalite yönetimi ilkeleri
5) Kalite çemberlerinde problem çözme yöntemleri I
6) Kalite çemberlerinde problem çözme yöntemleri II
7) Kalite kontrol çemberleri I
8) Kalite kontrol çemberleri II
9) Toplam kalite yönetimi ve altı sigma
10) KAIZEN I
11) KAIZEN II
12) Yalın araçlar
13) Sağlık kurumlarında akreditasyon
14) JCI Akreditasyon Standartları
Diğer Kaynaklar: 1. Marşap, A., 2014, Sağlık İşletmelerinde Kalite, Beta Basım Yayın
2. Kavuncubaşı, Ş., Yıldırım, S., 2010, Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitapevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir.
2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir.
3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir.
4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir.
5) Kozmetik ürünleri bilir.
6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir.
7) Temel Makyaj uygulamasını bilir.
8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir.
10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir.
11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir.
12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir.
13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir.
14) Masaj tekniklerini uygulayabilir.
15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. 3 1 2 2 2 3
16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir.
17) ⁠Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. 2
18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir.
19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir.
20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir.

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 28
Laboratuvar
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması 8 16
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) 14 14
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 8 16
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 7 7
ARA SINAV (Vize) 1 1
Genel Sınava Hazırlanma 7 7
GENEL SINAV (Final) 1 1
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 90
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 3