GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-D-213 | ||||||||
Ders İsmi: | Anadolu Uygarlıklarında Süsleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Nurtaç Buluç |
Dersin Amacı: | Anadolu bölgesinde; Anadolu'nun tarih öncesi uygarlıkları, Yunan, Roma, Bizans, Selçuklu, Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemi kültürlerini incelemek. Süsleme sanatını çeşitli sanat eserleri üzerinden okumak. Uygarlıkların ekonomi, siyaset ve sosyal yaşamları üzerinden kültürel etkileri araştırmak. |
Dersin Hedefi: | Anadolu Uygarlıklarında Süsleme dersinde tarih öncesi ve sonrası uygarlıkları kendi kültürleri içinde okuyabilmek. Sanat eserlerinin hangi uygarlığa, devlete ait olduğunu öğrenmek. Anadolu'nun kültürel coğrafyasını bilmek. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Anadolu coğrafyasına hakimiyet kazanır. Kültürel zenginliği öğrenir. Süsleme sanatını dönemsel olarak ayırır. Uygarlık tarihini öğrenir. |
||
2) Anadolu coğrafyasına hakimiyet kazanılır. Kültürel zenginlik öğrenilir. Süsleme sanatı dönemsel olarak ayırılır. Uygarlık tarihi öğrenilir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) |
Hafta | Konu | ||
1) | Anadolu’nun Tarih Öncesi Kültürleri ve Genel Giriş | ||
2) | Yunan (Hellen) Sanatı (M.Ö. 1050 - 30) | ||
3) | Roma Sanatı (M.Ö. 30 – M.S. 395) | ||
4) | Anadolu’da Bizans Sanatı (M.S. 395 – 1453) | ||
5) | İstanbul’da Bizans Sanatı (M.S. 395 – 1453) | ||
6) | Anadolu Beylikler Dönemi Türk Sanatı (M.S. 1300 – 1453) | ||
7) | Vize | ||
8) | Anadolu Selçuklu Sanatı (M.S.1077 - 1308) | ||
9) | Anadolu’da Osmanlı Dönemi Sanatı (M.S. 1453 – 1922) | ||
10) | İstanbul’da Osmanlı Dönemi Sanatı (M.S. 1453 – 1922) | ||
11) | İstanbul’da Osmanlı Dönemi Sanatı (M.S. 1453 – 1922) | ||
12) | Cumhuriyet Dönemi Sanatı (1922 – 1960’lar) | ||
13) | Uygarlıklar Arası Süsleme Sanatı Genel Değerlendirmesi | ||
14) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına özgü temel kavramlar, teoriler ve ilkeleri anlatır. | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır. | |||||||||||
1) Mesleki etik kurallara uygun davranmak ve bu kuralları iş yaşamına entegre edebilmek. | |||||||||||
2) Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik prensiplerine uygun davranışlar sergiler, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |||||||||||
2) Türk ve dünya mutfak kültürlerinin tarihsel gelişimi ve çeşitliliğini anlatır. | |||||||||||
3) Türk ve dünya mutfaklarından çeşitli pişirme tekniklerini ve mutfak uygulamalarını profesyonel düzeyde yapar. | |||||||||||
3) Değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere yenilikçi bakış açısıyla çözümler üretir. | |||||||||||
4) Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanarak takım çalışması içinde liderlik yapar ve sorumluluk alır. | |||||||||||
4) Gıda güvenliği, hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular. | |||||||||||
5) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında karşılaşılan problemleri analiz eder ve çözüm üretir. | |||||||||||
5) Mutfak yönetimi ve operasyonlarını bağımsız olarak yürütür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |