KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: KTP111
Ders İsmi: Görsel Anlatım Teknikleri-1
Ders Yarıyılı: 1. Yarıyıl / Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: Yok
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Düzeyi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersi Veren(ler): Doç. Dr.Öğr. Üyesi. Ülger BULUT KARACA Dr.Öğr. Üyesi. Duygu ÖZGÜR Araş.Gör. Gizem KEPENEK

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Çizim ve görsel anlatım tekniklerini kavrayarak tasarım fikrinin görsel ifadebilmesini güçlendirmektir. Mekanın algılanan ve deneyimlenen özelliklerinin görsel temsil edilebilirliğini araştırma ve görsel anlatım tekniklerini denemek amaçlanmaktadır.
Dersin Hedefi: Bu derste,
• Çizim ve görsel ifade tekniklerini tanınması
• Tasarım ilke ve elemanlarının öğrenilmesi
• Tasarım fikrinin kağıt düzleminde ifade edilmesi
• Temel çizim araçlarını ve tekniklerinin etkin kullanılması
• Tasarım fikrini iki ve üç boyutlu çoklu çizim teknikleriyle etkili görsel sunuş becerisinin kazandırılması
hedeflenmiştir.
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze

Öğrenme Kazanımları

Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Tasarım ilke ve elemanlarını öğrenir. 2. Çizim araç ve gereçlerinin kullanır. 3. Çizim ve görsel anlatım tekniklerini tanır.
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Tasarım fikrini iki ve üç boyutlu düzlemde ifade etme becerisi kazanır. 2. Etkili pafta ve posterler hazırlama becerisi kazanır. 3. Görsel anlatım teknikleriyle konsept ve kavramları ifade etme becerisi kazanır. 4. İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi kazanır.
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
  1) 1. Tasarım fikrini çok daha etkili görsel ifade biçimlerine dönüştürme yetkinliği kazanır. 2. Grafik anlatım tekniğini etkin kullanma yetkinliği kazanır. 3. Farklı çizim ve görsel teknikleri bir arada kullanarak konsept fikrini görselleştirme yetkinliği kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu
Ön Hazırlık Pekiştirme
1) Tanışma: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması
2) Eskiz nedir? Eskiz araç ve teknikleri
3) Seminer /Çizgi değerleri
4) Beden-duruş-pozisyon
5) Doğa-geometri-sanat
6) Seminer /Doğadaki örüntüler nelerdir? -Soyutlama
7) Topografya
8) Ara Sınav /Stüdyo çizim sınavı
9) Mekanın bir noktasından bakmak /Perspektif
10) Renklendirme
11) Seminer /Fotoğraflama-kadraj-kolaj
12) Konsept ve kavram /Final çalışma konusu
13) Final çalışması
14) Final çalışması sunum
Diğer Kaynaklar: *Berger, J. (1995). Görme Biçimleri, Metis Yayınları.
*Zell, M. (2008). The Architectural Drawing Course, Tools and Techniques for 2D and
3D Representation. ISBN-10: 0-7641-3814-6.
*Santos, S., R. (2020). Sketching as a key instrument for design in architectural
education. Architecture İmage Studies Scientific Journal.
*Maged, J. and Hebatuallah, S. (2013). The Power of Manual Sketching in Design. The
International Journal of Design Education. ISSN: 2325-128X.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders Öğretme, Öğrenme Yöntemleri

Soru-Cevap
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi
Laboratuvar
Sayısal Problem Çözme
Alan çalışması
Grup Çalışması / Ödevi
Bireysel Ödev
WEB Tabanlı Öğrenme
Staj
Yerinde Uygulama
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Seminer
Süpervizyon
Sosyal Faaliyet
Mesleki Faaliyet
Mesleki Gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Okuma
Tez Hazırlama
Arazi Çalışması
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri
Diğer
Logbook
Röportaj ve sözlü görüşme
Araştırma
Film izleme
Kaynakça oluşturma
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme
Fotoğraf çekimi
Eskiz çizimi
Harita üzerinde işaretleme
Harita okuma
Doku örneği alma
Malzeme arşivi oluşturma
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme

Değerlendirmeye Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Uygulama Sınavı % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Derse Özgü Staj % 0
Alan Çalışması % 0
Makale Kritik % 0
Makale Yazma % 0
Modül Grup Çalışması % 0
Beyin Fırtınası % 0
Rol Oynama + Dramatize Etme % 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma % 0
Ön Çalışma, Pekiştirme % 0
Uygulama Tekrarı vb. % 0
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) % 0
Proje Hazırlama + Sunma % 0
Rapor Hazırlama + Sunma % 0
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma % 0
Sözlü Sınav % 0
Ara Sınavlar % 0
Final % 0
Pratik Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Bütünleme % 0
Bütünleme Pratik % 0
Kanaat Notu % 0
Kurul-Committee % 0
Yazma Ödev Dosyası % 0
Portfolyo % 0
Take-Home Sınav % 0
Seyir Defteri % 0
Katılım % 0
Tartışma % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Süresi 14 48
Laboratuvar 12 24
Uygulama
Uygulama Sınavı
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Makale Kritik
Makale Yazma
Modül Grup Çalışması
Beyin Fırtınası
Rol Oynama + Dramatize Etme
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.)
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) 11 44
Proje Hazırlama + Sunma
Rapor Hazırlama + Sunma
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma
Sözlü Sınav
Ara Sınavlara Hazırlanma 1 12
ARA SINAV (Vize) 1 4
Genel Sınava Hazırlanma 1 20
GENEL SINAV (Final) 1 4
Katılım
Tartışma
Portfolyo
Take-Home Sınav
Seyir Defteri
Toplam İş Yükü 156
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) 5