KENTSEL TASARIM VE PEYZAJ MIMARLIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | KTP111 | ||||||||
Ders İsmi: | Görsel Anlatım Teknikleri-1 | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Doç. Dr.Öğr. Üyesi. Ülger BULUT KARACA Dr.Öğr. Üyesi. Duygu ÖZGÜR Araş.Gör. Gizem KEPENEK |
Dersin Amacı: | Çizim ve görsel anlatım tekniklerini kavrayarak tasarım fikrinin görsel ifadebilmesini güçlendirmektir. Mekanın algılanan ve deneyimlenen özelliklerinin görsel temsil edilebilirliğini araştırma ve görsel anlatım tekniklerini denemek amaçlanmaktadır. |
Dersin Hedefi: | Bu derste, • Çizim ve görsel ifade tekniklerini tanınması • Tasarım ilke ve elemanlarının öğrenilmesi • Tasarım fikrinin kağıt düzleminde ifade edilmesi • Temel çizim araçlarını ve tekniklerinin etkin kullanılması • Tasarım fikrini iki ve üç boyutlu çoklu çizim teknikleriyle etkili görsel sunuş becerisinin kazandırılması hedeflenmiştir. |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Tasarım ilke ve elemanlarını öğrenir.
2. Çizim araç ve gereçlerinin kullanır.
3. Çizim ve görsel anlatım tekniklerini tanır.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Tasarım fikrini iki ve üç boyutlu düzlemde ifade etme becerisi kazanır.
2. Etkili pafta ve posterler hazırlama becerisi kazanır.
3. Görsel anlatım teknikleriyle konsept ve kavramları ifade etme becerisi kazanır.
4. İki ve üç boyutlu düşünebilme ve ifade edebilme becerisi
kazanır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Tasarım fikrini çok daha etkili görsel
ifade biçimlerine dönüştürme yetkinliği kazanır.
2. Grafik anlatım tekniğini etkin kullanma yetkinliği kazanır.
3. Farklı çizim ve görsel teknikleri bir arada kullanarak konsept fikrini görselleştirme yetkinliği kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Tanışma: Dersin kapsam ve içeriğinin tanıtılması | ||
2) | Eskiz nedir? Eskiz araç ve teknikleri | ||
3) | Seminer /Çizgi değerleri | ||
4) | Beden-duruş-pozisyon | ||
5) | Doğa-geometri-sanat | ||
6) | Seminer /Doğadaki örüntüler nelerdir? -Soyutlama | ||
7) | Topografya | ||
8) | Ara Sınav /Stüdyo çizim sınavı | ||
9) | Mekanın bir noktasından bakmak /Perspektif | ||
10) | Renklendirme | ||
11) | Seminer /Fotoğraflama-kadraj-kolaj | ||
12) | Konsept ve kavram /Final çalışma konusu | ||
13) | Final çalışması | ||
14) | Final çalışması sunum | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 48 |
Laboratuvar | 12 | 24 |
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 11 | 44 |
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 1 | 12 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 4 |
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 20 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 4 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 156 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 5 |