Dersin Amacı: |
Türkiye’nin Kafkasya ve Orta Asya politikalarını, bölgedeki ülkelerle arasındaki tarihi, kültürel, siyasi ve ekonomik ilişkilerinin yanı sıra benimsediği dış politikalar da şekillendirmektedir. Türkiye, SSCB’nin dağılmasından sonra yeni bağımsızlıklarına kavuşan tarihi - kültürel, dostluk - kardeşlik ilişkisi bulunan Türk Cumhuriyetleri ile ilişkilerini yeniden kurgulamak ve bu ülkelere yönelik yeni politikalar oluşturmak durumunda kalmıştır. Türkiye’nin Kafkasya ve Orta Asya politikalarının bölge ülkeleri ve küresel güçlerin (ABD,Rusya, AB, Çin) de içinde olduğu bir uluslararası yapısal durum içerisinde analiz edilmesi amaçlanmıştır.
|
Dersin Hedefi: |
Öğrencileri Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri ile Küresel Aktörler (ABD,Rusya, AB, Çin) ve bölge politikaları hakkında bilgilendirmek, Türkiye'nin Kafkasya ve Orta Asya Politikalarını bölge ülkeleri ve küresel güçlerin de içinde olduğu uluslararası yapısal durum çerçevesinde sistem ve devlet seviyesinde yapılan analizler kapsamında öğretmek amaçlanmıştır. |
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) 1. Öğrencilerin Kafkasya ve Orta Asya ülkeleri ile Küresel Aktörler (ABD,Rusya, AB, Çin) ve bölge politikaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak,
2. Bu bağlamda Türkiye'nin Kafkasya ve Orta Asya Politikaları hakkında bilgi sahibi olmasını sağlayarak konu hakkında analiz yapabilme yeteneğini geliştirmek.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Kavramsal Çerçeve ve Genel Bilgiler |
2) |
Jeopolitik Konum ve Mücadele,
|
3) |
Tarihi Süreç,
|
4) |
Hazar Denizi’nin Yeni Statüsü,
|
5) |
Petrol Boru Hatları,
Doğal Gaz Boru Hatları,
|
6) |
Bölge Ülkeleri İçin Önemi, İzlenen Strateji ve Politikalar
|
7) |
Bölge Ülkeleri İçin Önemi, İzlenen Strateji ve Politikalar |
8) |
Ara Sınav |
9) |
Bölge Ülkeleri İçin Önemi, İzlenen Strateji ve Politikalar
|
10) |
Türkiye’nin Kafkasya ve Orta Asya Ülkelerine Stratejik Bakışının Temel Esasları
Genel, Türkiye - Rusya İlişkilerinde Denge Arayışı,
|
11) |
Türkiye’nin Kuzey Kafkasya Politikası,
|
12) |
Türkiye’nin Güney Kafkasya Politikası,
|
13) |
Türkiye’nin Orta Asya Politikası ,
|
14) |
Türkiye’nin İran Politikası,
|
15) |
Sonuç ve Değerlendirme
|
16) |
Final Sınavı |
Diğer Kaynaklar: |
UAİ’e Giriş (Prof.Dr.Tayyar Arı)
UAİ Teorileri (Prof.Dr.Tayyar Arı)
UAİ ve Dış Politika (Prof.Dr.Tayyar Arı)
UA Hukuk (Prof.Dr.Hüseyin Pazarcı)
Siyasi Tarih (Prof.Dr.Baskın Oran)
UAİ Teorik Tartışmalar(Prof.Dr.Hasret Çomak)
UA Güvenlik (Prof.Dr.Hasret Çomak)
Hazar Bölgesi’nde Enerji Mücadelesi ve Türkiye (Dr.Çağlar Özer)
|
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|