İÇ MIMARLIK | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ICM106 | ||||||||
Ders İsmi: | İstanbul - Metropolü Tanımak-II: Diyakronik Kesitler | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 2. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Murat Akan |
Dersin Amacı: | İstanbul - Metropolü Tanımak II: Diyakronik Kesitler, İstanbul'un Bizans'tan metropole fiziki-tarihsel katmanlarının keşif gezileriyle kronolojik bir okumasını ve yorumlamasını amaçlar. İstanbul'un diyakronik katmanları, alt alta durmaz; topografya ile birlikte süreklilikler veya kopuşlar olarak yanyana, bir arada durur, farklı dönemlerin ve bugünün kentsel dinamiklerinin de parçasıdır. Ders, kentin tarihini sadece görünür, donmuş katmanlar ile bir haritadan okumak yerine kent ile canlı olarak, bir beden olarak karşılaşmayı öngörür. Kenti yürüyerek, görünmez kılınan katmanlarıyla da birlikte, gündelik akış içerisinde, gövde ile deneyimlemek, farklı dönemlerin izleriyle yerinde gözlemlemek, gözlemlerin ve bedensel deneyimlerin kaydını otobiyografik anlatılar olarak tutmak ister. Keşif gezileri, üç ana eksende gerçekleşir: Bizans ve Constantinopolis, erken ve geç Osmanlı, erken modern ve modern. Ders, İstanbul'un makroformuna ilişkin genel bir okumayı içeren giriş seminerleri ile başlar. Giriş seminerlerini derse davet edilecek farklı dönem uzmanlarının seminerleriyle birlikte İstanbul Yürüyüşleri olarak bir dizi keşif gezisi izler. |
Dersin Hedefi: | • İstanbul kentinin çoğulcu karakterini fark etmek • İstanbul’un fiziki-tarihsel katmanlarını yerinde, bağlamı içerisinde okumak • Kentsel dönüşümleri ve müdahaleleri mimari, kültürel ve sosyal kapsamla ilişkilendirmek • Büyümenin kent üzerindeki etkisini irdelemek • Kentin tarihi katmanlarına dair görsel bir hafıza oluşturmak • Kent ve mimarlık kültürüne dair görgüyü derinleştirmek • İstanbul’u kavramak kadar ilk karşılaştıkları bir kenti hızlıca okuma ve yorumlama becerisi kazanmak • Bir kenti fiziksel, duyusal ve tensel olarak kavramak • Kenti yürüyen bir beden olarak deneyimlemek • Kentsel gözlem ve deneyimin kaydını farklı temsil araçlarıyla tutmak, konumlu bilgi üretmek • Kenti farklı anlatım araçlarıyla birlikte keşfetmek • Kentsel gözlem ve deneyimin kaydıyla bir anlatı kurmak • Kentte çoğul okumalar yapabilmek |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İstanbul’un kentsel biçim ve mimari tipoloji açısından önemli veya tipik yapıları/yapılı çevreleri hakkında bilgi edinir. |
||
2) İstanbul’un tarihsel topografyası ve geçirdiği dönüşümler hakkında bilgi edinir. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Metropolü tanıma ve alımlama pratiklerini kazanır. |
||
2) Kenti okumak için farklı anlatı araçlarını ve yöntemlerini kullanma becerisi kazanır. |
||
3) Kendi yer kavrayışını inşa etme becerisi kazanır. |
||
4) Kentte yer değiştirmeyi bir zihin-beden-mekan yolculuğuna çevirebilme becerisi kazanır. |
||
5) Mimarlığın kent ile ilişkisini anlama, bilgiyi bağlama taşıyabilme ve halihazırı dönüştürebilme ve kendi tavrını geliştirebilme yetilerini kazanır. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) İstanbul’un fiziki-tarihsel katmanlarını okuma yetkinliği kazanır. |
||
2) İstanbul’da seçili yapı veya kentsel alanları yorumlayabilir bağlamıyla ilişkilendirerek sunabilir. |
||
3) İstanbul’un farklı dönemlerini mimari karakterler üzerinden ayırt etme yetkinliği kazanır. |
||
4) İlk defa karşılaştığı bir kenti okuma, anlama ve yorumlama yetkinliği kazanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Giriş, Seminer I | ||
2) | Seminer II | ||
3) | Seminer III | ||
4) | Seminer IV | ||
5) | İstanbul Yürüyüşü I: Bizans ve Constantinopolis | ||
6) | İstanbul Yürüyüşü II: Bizans ve Constantinopolis | ||
7) | İstanbul Yürüyüşü III: Bizans ve Constantinopolis | ||
8) | İstanbul Yürüyüşü IV: Bizans ve Constantinopolis | ||
9) | İstanbul Yürüyüşü V: Erken ve Geç Osmanlı | ||
10) | İstanbul Yürüyüşü VI: Erken ve Geç Osmanlı | ||
11) | İstanbul Yürüyüşü VII: Erken ve Geç Osmanlı | ||
12) | İstanbul Yürüyüşü VIII: Erken Modern ve Modern | ||
13) | İstanbul Yürüyüşü IX: Erken Modern ve Modern | ||
14) | İstanbul Yürüyüşü X: Erken Modern ve Modern | ||
15) | Tartışma ve Final Teslimine Hazırlık | ||
16) | Final | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | 12 | % 40 |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 15 | 45 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | ||
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
ARA SINAV (Vize) | ||
Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 15 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 4 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü | 90 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |