| PSIKOLOJI | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | ECH701 | ||||||||
| Ders İsmi: | Antioksidan ve Vitaminler | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 5. Yarıyıl / Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: | 
                        
  | 
                ||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
| Dersin Düzeyi: | 
                                                
  | 
                ||||||||
| Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Reyhan ÖZÇELİK | 
| Dersin Amacı: | Antioksidan kavramını, antioksidan içeren preparatları ve etkilerinin bilinmesi. Vitaminlerin genel özellikleri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olmak. | 
| Dersin Hedefi: | Antioksidan ve vitamin preparatlarını tanımak ve etkilerine uygun kullanabilmek. | 
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | 
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 
                                  1) Antioksidan ve vitaminler hakkında bilgi sahibi olur. | 
                                                    ||
| 
                                  2) Antioksidan besinler ve antioksidan kapasiteyi artırmak hakkında bilgi sahibi olur.  | 
                                                    ||
| 
                                  3) Vitaminlerin kaynakları ve vücuda etkileri ile ilgili bilgi sahibi olur. | 
                                                    ||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 
                                  1) Antioksidan içeren preparatları tanıyabilme ve doğru yerde kullanabilmeyi sağlar. | 
                                                    ||
| 
                                  2) Vitamin içeren preparatları tanır ve gerekli durumlarda kullanmayı öğrenir. | 
                                                    ||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
| 
                                  1) Antioksidan ve vitamin kapasitesi açısından besinlerin ve preparatların tanınabilmesi ve uygun durumlarda kullanılabilmesi | 
                                                    ||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Antioksidan teriminin tanımlanması, bağlantılı terimlerin açıklanması | ||
| 2) | Antioksidan kapasitesi açısından besinlerin karşılaştırılması | ||
| 3) | Antioksidan kapasitesi ve egzersiz ilişkisinin incelenmesi | ||
| 4) | Antioksidan kapasitesi ve hastalık ilişkisinin incelenmesi | ||
| 5) | Antioksidan kapasite ve yaşlanma ile ilişkinin incelenmesi | ||
| 6) | Antioksidan preparatların kozmetik etkilerinin incelenmesi | ||
| 7) | Minerallerin tanımlanması ve fizyolojik etkilerinin incelenmesi | ||
| 8) | A vitaminin sentezi, fizyolojik etkileri, eksikliğine bağlı hastalıklar ve ilgili preparatların incelenmesi | ||
| 9) | D vitaminin sentezi, fizyolojik etkileri, eksikliğine bağlı hastalıklar ve ilgili preparatların incelenmesi | ||
| 10) | E vitaminin sentezi, fizyolojik etkileri, eksikliğine bağlı hastalıklar ve ilgili preparatların incelenmesi | ||
| 11) | K vitaminin sentezi, fizyolojik etkileri, eksikliğine bağlı hastalıklar ve ilgili preparatların incelenmesi | ||
| 12) | B vitaminin sentezi, fizyolojik etkileri, eksikliğine bağlı hastalıklar ve ilg | ||
| 13) | C vitaminin sentezi, fizyolojik etkileri, eksikliğine bağlı hastalıklar ve ilgili preparatların incelenmesi | ||
| 14) | Vitaminlerin ve antioksidanların kullanımına ilişkin genel bir karşılaştırma ve tartışma | ||
                        
  | 
                |||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek | 
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 | 
2 | 
3 | 
4 | 
5 | 
6 | 
||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||
| 1) Psikolojinin tüm alt alanlarıyla (Klinik Psikoloji, Gelişim Psikolojisi, Endüstri-Örgüt Psikolojisi, Sağlık Psikolojisi, Adli Psikoloji, Öğrenme Psikolojisi, Sosyal Psikoloji, Nöropsikoloji, Spor Psikolojisi vb.) ilgili kavramları özümser. | ||||||||||||
| 2) Psikoloji kuramlarını ve insan davranışlarını kuramsal temellere dayanarak açıklar. | ||||||||||||
| 3) İnsan ve hayvana özgü bilişsel süreçlerin sinir sistemindeki alt yapılarını açıklar. | ||||||||||||
| 4) Bilimsel ilkeler çerçevesinde bağımsız araştırmalar yapar. | ||||||||||||
| 5) Psikolojinin bir bilim dalı olarak ortaya çıkışını, gelişimini, alt alanlara ayrışma sürecini tarihsel bir perspektif içinde inceler. | ||||||||||||
| 6) Psikolojik değerlendirmenin temel ilkelerini uygular. | ||||||||||||
| 7) Çalışma yaşamında var olan insanın bilişsel, duygusal ve davranışsal özelliklerini kavrar. | ||||||||||||
| 8) İlgilendiği konularla ilgili problemler için bilimsel araştırmalar yürütür. | ||||||||||||
| 9) İnsan insana iletişim sürecinin temelini oluşturan grup dinamiklerini ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||
| 10) Çağdaş bilgi-işlem ve mesleki cihazları öğrenir. | ||||||||||||
| 11) Toplum içindeki insan davranışlarını hem olağan hem olağanüstü durumlarda değerlendirir. | ||||||||||||
| 12) Psikoloji biliminin temel etik, ilke, değer ve kurallarını davranışa dönüştürür. | ||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme | 
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı | 
| Devam | % 0 | |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | % 0 | |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | % 0 | |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | % 0 | |
| Final | % 0 | |
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 0 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
| Toplam | % 0 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | 
| Ders Süresi | 12 | 24 | 
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 9 | 18 | 
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | 8 | 16 | 
| Proje Hazırlama + Sunma | 5 | 15 | 
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | 3 | 6 | 
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 | 
| Genel Sınava Hazırlanma | 4 | 8 | 
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 | 
| Katılım | ||
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 89 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 | |