|
|
Bilgi
(Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Nöropazarlama ile ilgili kavramları, temel düzeyde beynin yapısı ve işleyişini, nöropazarlamanın tüketici satın alma kararları üzerindeki etkilerini, reklam ve bilinçaltı kavramlarını ifade edebilir.
|
Beceriler
(Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Tüketici psikolojisi ve sinirbilimden elde edilen yöntemlerin reklamlarda nasıl kullanıldığını değerlendirebilir.
Tüketicilerin değerlendirme ve karar verme süreçlerinin doğasını anlayabilir ve değerlendirebilir.
|
Yetkinlikler
(Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.)
|
1) Nörobilim yöntemlerinin pazarlama stratejileri üzerindeki etkilerini anlar.
Tüketici psikolojisi ve tüketici sinirbiliminin temel ilke ve teorilerini açıklayabilir.
Tüketici karar verme sürecinin altında yatan temel fizyolojik ve sinirsel süreçleri ve pazarlama eylemlerini (yani, reklam, marka oluşturma, fiyatlandırma vb.) analiz edebilir.
Seçilen pazarlama uygulamalarında pazarlama sinirbilimi araştırma anlayışlarını eleştirel bir şekilde değerlendirebilir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
Pekiştirme |
1) |
Nöropazarlamaya Giriş |
2) |
Nöropazarlama Ölçüm Teknikleri ve Kullanım Alanları |
3) |
Beynin Yapısı, İşleyişi ve Nöropazarlama ile İlişkisi |
4) |
Tüketim ve Tüketim Olgusu |
5) |
Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler ve Satın Alma Karar Süreci |
6) |
Tüketici Satın Alma Kararlarını Etkileyen Uyarıcılar |
7) |
Genel Değerlendirme |
8) |
Ara Sınav |
9) |
Reklam ve Algılama |
10) |
Reklam, Dürtü, Güdü ve Karar Verme |
11) |
Bilinç, Bilinçaltı, Bilinçaltı Mesajlar ve Arketipler |
12) |
Bilinçaltı Mesajların Algılanmasını Etkileyen Faktörler |
13) |
Bilinçaltı Mesaj Teknikleri |
14) |
Bilinçaltı İmgeler |
15) |
Genel Değerlendirme |
16) |
Final |
Diğer Kaynaklar: |
Zurawicki L. (2010). Neuromarketing: Exploring the Brain of the Consumer, First Edition,Springer Publishing.
P. Georges, S. Bayle, M. Badoc (2013). Neuromarketing in Action, First Edition, Kogan Page Publishing. |
|
Soru-Cevap |
|
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi |
|
Laboratuvar |
|
Sayısal Problem Çözme |
|
Alan çalışması |
|
Grup Çalışması / Ödevi |
|
Bireysel Ödev |
|
WEB Tabanlı Öğrenme |
|
Staj |
|
Yerinde Uygulama |
|
Proje Hazırlama |
|
Rapor Yazma |
|
Seminer |
|
Süpervizyon |
|
Sosyal Faaliyet |
|
Mesleki Faaliyet |
|
Mesleki Gezi |
|
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
|
Okuma |
|
Tez Hazırlama |
|
Arazi Çalışması |
|
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri |
|
Diğer |
|
Logbook |
|
Röportaj ve sözlü görüşme |
|
Araştırma |
|
Film izleme |
|
Kaynakça oluşturma |
|
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme |
|
Fotoğraf çekimi |
|
Eskiz çizimi |
|
Harita üzerinde işaretleme |
|
Harita okuma |
|
Doku örneği alma |
|
Malzeme arşivi oluşturma |
|
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
|