GASTRONOMI VE MUTFAK SANATLARI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IKU-D-218 | ||||||||
Ders İsmi: | Sanat Temelli Aktiviteler II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 4. Yarıyıl / Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Alan Dışı Seçmeli | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Banu Muratlı |
Dersin Amacı: | Sanat temelli aktivite olarak 4 seramik tekniği öğrenilecek. En basit olan iki farklı “Plaka tekniği” ile başlanacak çalışmalarda, baskı ve forma şekil verme yöntemleri uygulanır. “Kaplama” tekniğinde sıvama, negatif-pozitif alan bilgisi verilir. “Sucuk tekniği”nde ezme, kaynaştırma, ebeşüar kullanma öğrenir. “Ahşap eskitme” çalışmasında dekupaj için malzeme ve görsel seçimi yapar. Transfer sırasında transfer tutkalı ile çalışmayı öğrenir. Varak çeşitlerini ve kullanımı öğrenir |
Dersin Hedefi: | Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Temel renk teorilerine uygun renk seçimi (açık – koyu – orta ton) yapar. 2. Seramik çamurlarını niteliklerine göre ayırt eder. 4. Seramikte renklendirme ve vernikleme tekniğini kullanır. 3. Seramik tekniklerini (plaka, baskı, kaplama, sucuk) kullanır. 5. Ahşap patine, varak, transfer tekniklerini kullanır. |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) 1. Temel renk teorilerine uygun renk seçimi (açık – koyu – orta ton) yapar.
|
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Seramik çamurlarını niteliklerine göre ayırt eder. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Seramikte renklendirme ve vernikleme tekniğini kullanır. |
||
2) Seramik tekniklerini (plaka, baskı, kaplama, sucuk) kullanır. |
||
3) Ahşap patine, varak, transfer tekniklerini kullanır. |
Hafta | Konu | ||
1) | Yaratıcılık süreçlerinin kişiye duygusal, zihinsel, fiziksel açıdan katkıları nelerdir? Tanışma. Yaratıcılığın insanı iyileştiren yanları konuşulur. Malzeme listesi çıkartılır. Alışveriş planlaması yapılır. Örnek işler arasından iş onaylatılır | ||
2) | Seramik malzemelerinin tanıtımı / Baskı tekniği Malzemenin teknik özelliklerini tanıtma. Örnek olarak bir iş yapılır. Gerekli malzemeleri yetkin şekilde kullanmaları için bilgi ve destek verilir. Baskı tekniği öğrenilir, uygulanır. | ||
3) | Seramik çalışması / Plaka tekniği Plaka tekniği öğretilir uygulanır. Plaka tekniği nedir, ne tür ürünleri çıkarmaya uygundur, işlem sırasındaki handikaplar ve onları yönetme metotları öğretilir | ||
4) | Seramik çalışması / Kaplama tekniği Kaplama tekniği öğretilir uygulanır. Kaplama tekniği nedir, ne tür ürünleri çıkarmaya uygundur, işlem sırasındaki handikaplar ve onları yönetme metotları öğretilir. | ||
5) | Seramiklerin zımparalanması, renklendirilmesi ve verniklenmesi | ||
6) | Seramiklerin zımparalanması, renklendirilmesi ve verniklenmesi | ||
7) | Değerlendirme | ||
8) | Seramik çalışması / Sucuk tekniği Sucuk tekniği öğretilir uygulanır. Sucuk tekniği nedir, ne tür ürünleri çıkarmaya uygundur, işlem sırasındaki handikaplar ve onları yönetme metotları öğretilir | ||
9) | Seramiklerin zımparalanması, renklendirilmesi ve verniklenmesi | ||
10) | Seramiklerin renklendirilmesi ve verniklenmesi | ||
12) | Temel sanat eğitimi açısından renk bilgisi Ahşap eskitme yaparken kullanılacak renkleri seçerken dikkat edilecekler nelerdir? Sıcak soğuk ve koyu açık renk ayrımının bu çalışmadaki önemi anlatılır. Ahşap üzerine yapılacak transferin görselleri seçilip onaylatılır. | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanına özgü temel kavramlar, teoriler ve ilkeleri anlatır. | |||||||||||
1) Alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini, yazılımları ve araç-gereçleri kullanır. | |||||||||||
1) Mesleki etik kurallara uygun davranmak ve bu kuralları iş yaşamına entegre edebilmek. | |||||||||||
2) Çevre bilinci ve sürdürülebilirlik prensiplerine uygun davranışlar sergiler, yenilikçi ve girişimci fikirler geliştirir. | |||||||||||
2) Türk ve dünya mutfak kültürlerinin tarihsel gelişimi ve çeşitliliğini anlatır. | |||||||||||
3) Türk ve dünya mutfaklarından çeşitli pişirme tekniklerini ve mutfak uygulamalarını profesyonel düzeyde yapar. | |||||||||||
3) Değişen tüketici beklentilerini karşılamak üzere yenilikçi bakış açısıyla çözümler üretir. | |||||||||||
4) Yazılı ve sözlü iletişim becerilerini etkin kullanarak takım çalışması içinde liderlik yapar ve sorumluluk alır. | |||||||||||
4) Gıda güvenliği, hijyen ve sanitasyon kurallarını uygular. | |||||||||||
5) Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında karşılaşılan problemleri analiz eder ve çözüm üretir. | |||||||||||
5) Mutfak yönetimi ve operasyonlarını bağımsız olarak yürütür. |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Final | % 0 | |
Pratik Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Bütünleme Pratik | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 12 | 36 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 13 | 39 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | 5 | 5 |
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 2 | 2 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | ||
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 86 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 2 |