FIZYOTERAPI VE REHABILITASYON (İNGILIZCE) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR213 | ||||||||
Ders İsmi: | Heat, Light and Hydrotheraphy | ||||||||
Ders Yarıyılı: | 3. Yarıyıl / Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Asya Albayrak |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin ısı ve ışık ve hidroterapi ile ilglii prensipleri bilmesi ve temel uygulamaları yapabilmesi |
Dersin Hedefi: | Fizyoterapide kullanılan sıcak ve soğuk modaliteleri, ışık ile ilgili tedavileri vakalara göre seçip, uygulayabilme; hidroterapi uygulamalarını vakaya göre özelleştirme ve uygulayabilme |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) .Fizyoterapide sıcak ve soğuk uygulamaların doku üzerine etkisini kavrar. |
||
2) Fizyoterapi uygulama endikasyonlarını kavrar. |
||
3) Hidroterapi yöntemlerini ve uygulama şekillerini kavrar. |
||
Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Fizyoterapinin hücresel düzeyde etki mekanizmalarını açıklar. |
||
2) Fizyoterapide sıcak veya soğuk uygulama kriterlerini ayırt eder. |
||
3) Hidroterapi yöntemlerini ve uygulama şekillerini vakaya göre analiz eder. |
||
Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
1) Hastaya uygun fizyoterapi programları oluşturur. |
||
2) Fizyoterapide soğuk modaliteleri uygular. |
||
3) Fizyoterapide sıcak modaliteleri ve hidroterapi uygulamalarını uygular. |
Hafta | Konu | ||
1) | Ağrının tanımı, mekanizması; Ağrı yönetimi | ||
2) | İnflamasyonun tanımı, mekanizması | ||
3) | Sıcağın Fiziksel özellikleri ve Lokal Sistemik etkileri | ||
4) | Sıcak Uygulamalar (Hotpack, Parafin…) | ||
5) | Soğuğun Lokal ve Sistemik Etkileri | ||
6) | Soğuk Uygulamalar | ||
7) | Işığın Fiziksel özellikleri | ||
8) | Vize Sınavları | ||
9) | İnfraruj; özellikleri, endikasyon ve kontraendikasyonları | ||
10) | Ultraviyole; özellikleri, endikasyon ve kontraendikasyonları | ||
11) | Laser; özellikleri, endikasyon ve kontraendikasyonları | ||
12) | Hidroterapi ve Suyun Fiziksel Özellikleri, sistemik etkileri ve uygulama yöntemleri | ||
13) | Whirpool, Hubbertank, Zıt Banyolar, Duşlar | ||
14) | Balneoterapi; etkileri ve uygulama yöntemleri | ||
15) | Su içi tedavi yöntemleri ve egzersizler | ||
16) | Final Sınavları | ||
|
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Fizyoterapi ve rehabilitasyon ile ilgili öğretim programları, rehabilitasyon programları, fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntem ve teknikleri ile ölçme değerlendirme bilgisine sahiptir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
2) Fizyoterapi ve rehabilitasyon sürecini, hastaların değerlendirerek hastaların ihtiyaçlarına özgü olarak planlar | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
3) Bireylerin klinik açıdan gelişimini, farklı ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak, çok yönlü değerlendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
4) İnsan anatomisi, fizyolojisi, kinezyolojisi, biyomekanisi gibi konularda bilgi, beceri, ve tutum geliştirir, fizyoterapi ile ilişkilendirir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||
5) Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
6) Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
7) Hayatı boyunca öğrenme ve araştırma ile ilgili olumlu tutum, davranış geliştirir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
8) Rehabilitasyon programını uyguladığı birey ile doğru iletişim becerisini kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
9) Alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilmek için yabancı dili etkin olarak kullanır. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
10) Rehabilitasyon programlarında gelişmeleri sağlamak amacıyla proje ve etkinlik planlar, uygular | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
11) Mesleki etik, hasta hakları ve insan haklarına uygun davranır | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 3 | 3 | |||
12) Alanı ile ilgili has ve sorumlulukları içeren mevzuatı bilir. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Soru-Cevap | |
Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
Laboratuvar | |
Sayısal Problem Çözme | |
Alan çalışması | |
Grup Çalışması / Ödevi | |
Bireysel Ödev | |
WEB Tabanlı Öğrenme | |
Staj | |
Yerinde Uygulama | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Seminer | |
Süpervizyon | |
Sosyal Faaliyet | |
Mesleki Faaliyet | |
Mesleki Gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Okuma | |
Tez Hazırlama | |
Arazi Çalışması | |
Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
Diğer | |
Logbook | |
Röportaj ve sözlü görüşme | |
Araştırma | |
Film izleme | |
Kaynakça oluşturma | |
Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
Fotoğraf çekimi | |
Eskiz çizimi | |
Harita üzerinde işaretleme | |
Harita okuma | |
Doku örneği alma | |
Malzeme arşivi oluşturma | |
Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Uygulama Sınavı | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Alan Çalışması | % 0 | |
Makale Kritik | % 0 | |
Makale Yazma | % 0 | |
Modül Grup Çalışması | % 0 | |
Beyin Fırtınası | % 0 | |
Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
Sözlü Sınav | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Kanaat Notu | % 0 | |
Kurul-Committee | % 0 | |
Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
Portfolyo | % 0 | |
Take-Home Sınav | % 0 | |
Seyir Defteri | % 0 | |
Tartışma | % 0 | |
Katılım | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Süresi | 14 | 28 |
Laboratuvar | ||
Uygulama | 14 | 28 |
Uygulama Sınavı | ||
Derse Özgü Staj | ||
Alan Çalışması | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
Makale Kritik | ||
Makale Yazma | ||
Modül Grup Çalışması | ||
Beyin Fırtınası | ||
Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | 7 | 7 |
Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
Proje Hazırlama + Sunma | ||
Rapor Hazırlama + Sunma | ||
Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınavlara Hazırlanma | 7 | 7 |
ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
Genel Sınava Hazırlanma | 14 | 28 |
GENEL SINAV (Final) | 1 | 1 |
Katılım | ||
Tartışma | ||
Portfolyo | ||
Take-Home Sınav | ||
Seyir Defteri | ||
Toplam İş Yükü | 100 | |
AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 3 |