| SAÇ BAKIMI VE GÜZELLIK HIZMETLERI | |||||
|---|---|---|---|---|---|
| Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey | ||
| Ders Kodu: | SBG 112 | ||||||||
| Ders İsmi: | Fizyoloji | ||||||||
| Ders Yarıyılı: | 1. Yarıyıl / Güz | ||||||||
| Ders Kredileri: |
|
||||||||
| Öğretim Dili: | TR | ||||||||
| Ders Koşulu: | Yok | ||||||||
| Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
| Dersin Düzeyi: |
|
||||||||
| Dersi Veren(ler): | Erman Caner BULUT |
| Dersin Amacı: | İnsan organizmasını oluşturan hücre, organ ve sistemlerin işlevsel mekanizmalarını bilmek. Organ sistemlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini kavramak. |
| Dersin Hedefi: | Organ sistemleri ve organların fonksiyonlarını ve birbirleriyle etkileşimlerini bilmek.Özel hücre tiplerinin fonksiyonlarını açıklamak. Sistemlerin kontrol mekanizmalarını tanımlamak. |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Bilgi (Kuramsal ve/veya olgusal bilgi olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) 1. Hücre fonksiyonlarını açıklar.
2. Organların fonksiyonlarını açıklar.
3. Organ sistemlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini tanımlar. |
||
| Beceriler (Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) 1. Hücre ve organlarının çalışma sistemini yorumlar.
2. Organizmanın metabolik faaliyetlerinin işleyişini sıralar.
3. Homeostatik dengenin nasıl oluştuğunu açıklar. |
||
| Yetkinlikler (Bağımsız çalışabilme, sorumluluk alabilme, öğrenme, alana özgü, iletişim ve sosyal yetkinlikler olarak tanımlanmıştır.) | ||
|
1) 1.Vücutta gelişen metabolik faaliyetlerin nasıl geliştiğini açıklar.
2.Hastalıkların temel mekanizmalarını anlatır. |
||
| Hafta | Konu | ||
| 1) | Fizyolojiye Giriş: Genel Fizyoloji | ||
| 2) | Hücre Fizyolojisi | ||
| 3) | Kan Fizyolojisi | ||
| 4) | Sinir ve Kas Fizyolojisi | ||
| 5) | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 1 : Kalp | ||
| 6) | Kardiyovasküler Sistem Fizyolojisi 2 : Dolaşım | ||
| 7) | Solunum Sistemi Fizyolojisi 1 | ||
| 8) | Solunum Sistemi Fizyolojisi 2 | ||
| 9) | Sinir Sistemi Fizyolojisi 1 : Periferik | ||
| 10) | Sinir Sistemi Fizyolojisi 2 : Merkezi | ||
| 11) | Endokrin Sistem Fizyolojisi | ||
| 12) | Boşaltım ve Üreme Sistemi Fizyolojisi | ||
| 13) | Sindirim Sistemi Fizyolojisi 1 | ||
| 14) | Sindirim Sistemi Fizyolojisi 2 | ||
|
|||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
| 1) Cilt türlerini ve yapılarını bilir. | ||||||||||||||||||||
| 2) Yaptıkları bütün işlemlerden önce ve sonra uygulayacakları hijyen basamaklarını bilir. | ||||||||||||||||||||
| 3) Saç bakımı ve güzellik hizmetleri sektörüne ait, yürürlükte olan yasal düzenlemeleri, yönetmelikleri bilir. | ||||||||||||||||||||
| 4) Mesleki anatomi ve fizyoloji bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||||||||
| 5) Kozmetik ürünleri bilir. | ||||||||||||||||||||
| 6) Epilasyon uygulamasında dikkat edilecek noktaları bilir. | ||||||||||||||||||||
| 7) Temel Makyaj uygulamasını bilir. | ||||||||||||||||||||
| 8) “Kalıcı Makyaj” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
| 9) “Sahne ve Objektif Makyajı” alanı ile ilgili temel bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||||
| 10) Aldığı teorik ve uygulamalı derslerle, cilt analizi yaparak, cilt tipini ve buna yönelik bakım uygulamalarını belirleyebilir. | ||||||||||||||||||||
| 11) El, ayak ve tırnak bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
| 12) Vücut ve cilt bakımı yapabilir. | ||||||||||||||||||||
| 13) Temel Makyaj uygulaması yapabilir. | ||||||||||||||||||||
| 14) Masaj tekniklerini uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
| 15) Müşterileri ve iş arkadaşları ile etkili iletişim kurabilir. | ||||||||||||||||||||
| 16) Estetik ve güzellik algısını geliştirerek, yeni saç kesim teknikleri ve makyaj teknikleri uygulayabilir. | ||||||||||||||||||||
| 17) Güzellik kavramına bütünsel(bütüncül) yaklaşımı bilir. | ||||||||||||||||||||
| 18) Saç bakım ve güzellik hizmetleri sektöründe işletme yöneticisi olabilir. | ||||||||||||||||||||
| 19) İmaj ve stil yaratmada kendine özgü yenilikler getirerek müşterilerini sıradanlıktan kurtarabilir. | ||||||||||||||||||||
| 20) Kişiye özel saç kesimi ve renklendirmesi yapabilir. | ||||||||||||||||||||
| Soru-Cevap | |
| Vaka Problemi Çözdürme/ Drama-Rol/ Vaka Yönetimi | |
| Laboratuvar | |
| Sayısal Problem Çözme | |
| Alan çalışması | |
| Grup Çalışması / Ödevi | |
| Bireysel Ödev | |
| WEB Tabanlı Öğrenme | |
| Staj | |
| Yerinde Uygulama | |
| Proje Hazırlama | |
| Rapor Yazma | |
| Seminer | |
| Süpervizyon | |
| Sosyal Faaliyet | |
| Mesleki Faaliyet | |
| Mesleki Gezi | |
| Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
| Okuma | |
| Tez Hazırlama | |
| Arazi Çalışması | |
| Öğrenci Kulüp ve Konseyi Faaliyetleri | |
| Diğer | |
| Logbook | |
| Röportaj ve sözlü görüşme | |
| Araştırma | |
| Film izleme | |
| Kaynakça oluşturma | |
| Sözlü, yazılı ve görsel bilgi üretme | |
| Fotoğraf çekimi | |
| Eskiz çizimi | |
| Harita üzerinde işaretleme | |
| Harita okuma | |
| Doku örneği alma | |
| Malzeme arşivi oluşturma | |
| Kendi fikrini ve çalışmalarını sunma ve sergileme |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 0 |
| Laboratuar | % 0 | |
| Uygulama | % 0 | |
| Uygulama Sınavı | % 0 | |
| Küçük Sınavlar | % 0 | |
| Ödev | 2 | % 10 |
| Sunum | % 0 | |
| Projeler | % 0 | |
| Derse Özgü Staj | % 0 | |
| Alan Çalışması | % 0 | |
| Makale Kritik | % 0 | |
| Makale Yazma | % 0 | |
| Modül Grup Çalışması | % 0 | |
| Beyin Fırtınası | 14 | % 0 |
| Rol Oynama + Dramatize Etme | % 0 | |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma | % 0 | |
| Ön Çalışma, Pekiştirme | % 0 | |
| Uygulama Tekrarı vb. | % 0 | |
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | % 0 | |
| Proje Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Rapor Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | % 0 | |
| Sözlü Sınav | % 0 | |
| Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
| Final | 1 | % 60 |
| Pratik Final | % 0 | |
| Rapor Teslimi | % 0 | |
| Bütünleme | % 0 | |
| Bütünleme Pratik | % 0 | |
| Kanaat Notu | % 0 | |
| Kurul-Committee | % 0 | |
| Yazma Ödev Dosyası | % 0 | |
| Portfolyo | % 0 | |
| Take-Home Sınav | % 0 | |
| Seyir Defteri | % 0 | |
| Katılım | % 0 | |
| Tartışma | % 0 | |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Süresi | 14 | 28 |
| Laboratuvar | ||
| Uygulama | ||
| Uygulama Sınavı | ||
| Derse Özgü Staj | ||
| Alan Çalışması | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | ||
| Makale Kritik | ||
| Makale Yazma | ||
| Modül Grup Çalışması | ||
| Beyin Fırtınası | ||
| Rol Oynama + Dramatize Etme | ||
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön Çalışma, Pekiştirme, Uygulama Tekrarı Vb.) | ||
| Ödevler (okuma, yazma, film izleme vs.) | ||
| Proje Hazırlama + Sunma | ||
| Rapor Hazırlama + Sunma | ||
| Sunum / Seminer Hazırlama + Sunma | ||
| Sözlü Sınav | ||
| Ara Sınavlara Hazırlanma | ||
| ARA SINAV (Vize) | 1 | 1 |
| Genel Sınava Hazırlanma | 1 | 2 |
| GENEL SINAV (Final) | 1 | 2 |
| Katılım | ||
| Tartışma | ||
| Portfolyo | ||
| Take-Home Sınav | ||
| Seyir Defteri | ||
| Toplam İş Yükü | 33 | |
| AKTS (30 saat = 1 AKTS ) | 1 | |